More stories

Vijfduizend klanten Picnic Alkmaar bij start

De sluwe app-strategie van Picnic zorgt ervoor dat de de supermarkt komende woensdag met zeker vijfduizend klanten van start gaat.

Online marketing

Geen inkomsten meer voor YouTube video’s van anti-vaccinatie activisten

YouTube betaalt geen geld meer uit aan makers van video’s van anti-vaccinatie activisten. Zij waarschuwen voor de vermeende gevaren van inentingen, maar experts vinden de propaganda een gevaar voor de volksgezondheid.

Online advertising

Dit zijn de meest voorkomende problemen met Google Analytics (en de oplossingen)

Talloze uitgevoerde audits op de inzet van Google Analytics leveren interessante conclusies op. Bij organisaties van klein tot groot komen nog altijd een aantal veel voorkomende problemen voor.

Data

Dynamische remarketing, hoe doe je het goed?

Personalisering: Hoe meer je creatie aansluit op de persoon die je wilt bereiken, hoe eerder hij of zij geneigd zal zijn om op je banner te klikken, je video uit te kijken of eventueel te converteren. Een bezoeker die al geïnteresseerd is, is natuurlijk een stuk meer waard. En als de gebruiker al in aanraking is geweest met je merk is dit kinderspel, toch? Remarketing wordt vaak slecht ingezet. Hoe kun je dit verbeteren?

Online advertising

Dutch Digital Design zelfstandig door

Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.

Digital Design

Negen maanden AVG: wat is er tot nu toe gebeurd?

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is inmiddels driekwart jaar van kracht. Tijd om de tussenstand op te maken. Waarbij de vraag is of de AVG ons wel de gegevensbescherming brengt waarop we op hadden gehoopt. De aangescherpte wetgeving werpt immers ook een dam op voor gegevens die we wél willen delen 

AVG

Zo werkt het verrijkend en probleemoplossend vermogen van feedregels en aanvullende feeds

Het zou soms ontzettend handig zijn om volwaardig developer te zijn – maar in de meeste gevallen zijn marketeers dit niet. Gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van datafeed management tools of developers. Met feedregels en aanvullende feeds binnen jouw Merchant Center account kun je al een heel eind komen. met deze toepassingen kom je verder.

Marketing automation

De Hero image is dood – lang leve relevantie

De Hero image – de grote foto die de homepage van een site overheerst – is alom tegenwoordig op het web. En dat terwijl het gebruik ervan zo vaak de plank misslaat. Toch lijkt iedereen het erover eens; de hero is belangrijk en verdient ruimte. Maar is dat wel zo? 

Web-design

‘Incassobureaus’ innen rekeningen voor opgeheven Vakantiegarant

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor diverse incassobureaus die rekeningen namens Vakantiegarant incasseren. Deze incassobureaus zetten consumenten zwaar onder druk om de rekeningen van Vakantiegarant te betalen, terwijl er nooit een geldige overeenkomst tot stand is gekomen.

Legal

Apple sloopt advertentiesoftware uit Shazam

Apple blijkt allerlei externe software uit Shazam te hebben verwijderd. Deze werd gebruikt voor het analyseren van gebruikersgedrag en het tonen van advertenties.

Analytics

Basic-Fit: hoe technologie 1,8 miljoen leden helpt

Het concept van Basic-Fit lijkt bedrieglijk eenvoudig: digitaliseer zoveel mogelijk processen en diensten zodat je de kosten laag en de klanttevredenheid hoog houdt. Daarachter schuilt bijna een technologiebedrijf dat leden hyperefficiënt bedient.

Customer Engagement

Moodus haalt groeigeld op voor klanttevredenheidzuilen

De Nederlandse startup Moodus, die via interactieve zuilen klanttevredenheidsonderzoek laat uitvoeren bij Heijmans, het Nationaal Militair Museum en het Langeland Ziekenhuis in Zoetermeer, heeft bij verschillende angel-investeerders 150.000 euro opgehaald om verder te groeien.

Customer Engagement

‘Programmatic audioreclame brak door in 2018’

Profielgericht digitaal adverteren met audio is in 2018 doorgebroken. Zuzanna Gierlinska van Spotify in Europa verwacht dat programmatic audio in 2019 standaard onderdeel wordt van de digitale reclamemix.

Programmatic

Sterke groei marketing- en blockchain start-ups

Het aantal startups dat blockchain en marketing combineert neemt sterk toe, zo blijkt uit een telling van Jeremy Epstein, auteur van het boek The CMO Primer for the Blockchain World.

Blockchain

Hoe het online platform van Eva Jinek groeit: “Zijn waar het publiek is”

Behalve talkshow-presentatrice is Eva Jinek een online persoonlijkheid met vele duizenden online volgers. Ali Haselhoef, conceptontwikkelaar bij KRO-NCRV vertelt hoe dat zo gegroeid is.

Customer Engagement