More stories

Loyaliteit in telecom: hoe realiseer je een hoge klantwaarde?

In de telecom geldt in het algemeen: hoe minder interactie nodig is tussen klant en provider, des te beter. Maar dat betekent ook dat je als telecompartij de spaarzame contactmomenten goed moet benutten om een relatie op te bouwen met de klant.

Customer Loyalty
Premium

Dept voegt Duitse merken samen

De Duitse labels van onlinebureaunetwerk Dept worden samengevoegd en krijgen de merknaam van hun moederbedrijf. Er wordt een uitzondering gemaakt voor factor-a dat onder eigen merk diensten rondom Amazon-advertising Europees uitbouwt.

Digital Agencies
Premium

Digitaal bureau Backelite verder onder de naam Idean

Het digitale agentschap Backelite gaat voortaan verder onder de naam Idean. Dit is het creatieve studionetwerk van Capgemini Invent, dat zich richt op digitale innovatie, advies en transformatie.

Digital Agencies
Premium

Zo zet je de eerste stappen richting echte data driven commerce

Vaak wordt gezegd: met data los je marketingproblemen op. Maar met welke data? En welke problemen los je eerst op en welke daarna? Dus: hoe zet je de eerste stappen richting een data driven commerce organisatie?

Artificial Intelligence

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker? Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken.

B2B Digital

Maak je website sneller in 2019

Web performance is net als vele andere online activiteiten aan verandering onderhevig. De optimalisaties van 5 tot 10 jaar geleden, kunnen vandaag de dag een averechts effect hebben. Welke performance metrics zijn belangrijk, wat heeft de meeste invloed op deze metrics en hoe start je met performance metingen van je site?

Web performance

Businesscase voor Digital Asset Management (DAM) maken? Gebruik dit vijf-stappenplan

Een Digital Asset Management (DAM) systeem zorgt ervoor dat jij en je marketingteam efficiënter en productiever kunnen werken. Maar hoe overtuig je het management voor het updaten of vervangen van je huidige digital asset management oplossing? Deze whitepaper biedt handvatten voor het maken van de businesscase voor DAM.

Contentmarketing

Medians effectiever in werving medisch proefpersonen na nieuwe site

Medians – het online platform dat medische proefpersonen werft – heeft te maken met een uitdagende tegenstelling. Hoe beter het gaat met de economie, hoe lastiger het is om de belangrijkste doelgroep te overtuigen mee te doen. Door op een slimme manier de informatie-overload tegen te gaan, heeft het de conversiecijfers toch flink weten te verbeteren.

Health

Studio-Online neemt activiteiten Brandviews over

Studio-Online neemt de activiteiten over van zakelijke video-specialist Brandviews. Alle medewerkers gaan mee in de overname.

Video

‘Duitse concurrentiewaakhond stelt paal en perk aan verzamelen data Facebook’

De Duitse concurrentiewaakhond staat niet toe dat Facebook data verzamelt via andere apps als WhatsApp en Instagram. Ook zou Facebook niet-geregistreerde internetgebruikers volgen met behulp van cookies.

Privacy

Nog weinig vertrouwen in chatbot

Consumenten stellen hun vraag aan bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon en per e-mail. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent. Dat blijkt uit onderzoek onder 666 consumenten dat eind december in opdracht van HubSpot is uitgevoerd.

Customer Service

Ex-directeur Xs4all tekent tegen opheffen provider

Een ex-directeur van Xs4all, tevens oud-topmanager bij KPN, tekent de petitie tegen het opheffen van de provider. Doke Pelleboer: “Als KPN zich als premium merk wil positioneren ruimen ze juist de budgetmerken op, niet het topmerk.”

Online marketing

Infographic: zo effectief is e-mailmarketing

De dood van e-mail is al vele keren voorspeld, maar met 74 biljoen mails per jaar lijkt het communicatiekanaal sterker dan ooit. Sterker nog: werden er in 2018 281 miljard mails per dag verzonden, in 2019 worden er 333 miljard verwacht. Nog wat cijfers die aantonen dat e-mail voor marketingdoeleinden onmisbaar is: het rendement bedraagt volgens sommige onderzoeken 3200 procent, het is de beste middel om klanten vast te houden. En: 45 procent van de consumenten ontvangt graag mails van merken.

E-mailmarketing

Google vervangt Drive voor One

Google is in Nederland begonnen met de uitrol van Google One als vervanging voor opslagdienst Drive.

Marketing

Van ‘product branding’ naar ‘social branding’ – hoe doe je dat?

Hoe word je als bedrijf of merk geliefd, krijg je trouwe klanten en word je als menselijk gezien? Corné Dijkmans (Breda University of Applied Sciences) en Diederick Janssens (merkstrateeg en business coach) namen tijdens het Travel Congress voorafgaand aan de Vakantiebeurs in een half uur de ‘basics’ door over hoe je de principes van ‘social branding’ kunt toepassen.

Customer Engagement