More stories

Ruim 50.000 steunbetuigingen tegen ‘stiekeme locatieopslag Google’

De Consumentenbond heeft vandaag een petitie aan Google overhandigd met 50.090 steunbetuigingen van consumenten. De ondertekenaars verzetten zich hiermee tegen het stiekem opslaan van locatiegegevens door Google. Google laat weten de kritiek te zullen bestuderen.

Privacy

Onderzoek: hoe reageren reisbedrijven op Facebook?

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?

Social

Activist Max Schrems spreekt techbedrijven aan op hun privacybeleid

De bekende activist Max Schrems van de organisatie noyb heeft een klacht ingediend bij de Oostenrijkse overheid. Hij meent dat techbedrijven als YouTube, Spotify, Netflix, Apple en Amazon zich niet houden aan de Europese privacywetgeving.

Privacy

Chatbot ontwikkelen? Gebruik dit vijf-stappenplan

Uit onderzoek van Gartner blijkt dat 85% van het klantcontact in 2020 verloopt via conversational systemen of chatbots. Het aantal bedrijven die een chatbot inzetten als communicatiemiddel of als onderdeel van hun customer service strategie stijgt elke dag. Dit stappenplan biedt handvatten voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots.

B2B Digital

Rabobank: Betaalverzoek meer gebruikt dan Tikkie

Klanten van Rabobank gebruiken de optie Betaalverzoek in de bankapp vaker dan Tikkie, aldus de bank.

Payment

‘Facebook krijgt recordboete van FTC’

Facebook krijgt van de Amerikaanse marktwaakhond FTC een recordboete opgelegd vanwege het Cambridge Analytica-schandaal. The Washington Post schrijft dat het bedrag hoger kan zijn dan de 22,5 miljoen dollar die Google in 2012 moest betalen, maar het exacte bedrag staat nog niet vast.

Privacy

Dit is de rol van copywriting in User Experience

Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.

Customer Experience

Arla neemt media en creatie in huis

Zuivelproducent Arla neemt de touwtjes zelf in handen waar het gaat om reclameproductie en -distributie.

Online marketing

Bureau Skyne opent Nederlands kantoor

Het internationaal werkende strategie- en designbureau Skyne uit Dubai opent een filiaal in Nederland. Dat komt onder leiding van Rinske Willemsen.

Marketing

NY Times: Geen omzetverlies door GDPR

De NY Times heeft nul financiële schade opgelopen door de invoering van de Europese privacyregels onder de GDPR. Toch gooide de Amerikaanse krant alle open exchanges en behavioural targeting eruit.

Online advertising

Search personality Aleyda Solis: “linkbuilding is het meest complexe aspect van SEO”

Aleyda Solis is een SEO-superwoman. Ze won de award ‘Best Search Personality 2018’ en is één van de top-10 online marketing influencers om te volgen. Ze spreekt op vrijwel elke searchconferentie die er toe doet, schreef een boek over SEO en is tussendoor leraar aan twee universiteiten en een hogeschool. “De pijlers van SEO zijn nog steeds hetzelfde, maar Google is ‘geëvolueerd’ om alle technologische ontwikkelingen bij te houden, de resultaten te verbeteren en een betere zoekervaring te bieden.”

Search

‘WhatsApp populairste app van Facebook’

WhatsApp is al enkele maanden de populairste app van Facebook. Het heeft wereldwijd meer maandelijkse actieve gebruikers dan de app van Facebook zelf, zo meldt App Annie in zijn jaarlijkse State of Mobile rapport, overigens zonder specifieke getallen te noemen.

Facebook

Bijna 37.000 handtekeningen voor XS4ALL-steunactie

De oproep aan KPN om de internetprovider XS4ALL te behouden als merk en bedrijf is in een week tijd bijna 37.000 keer ondertekend.

Marketing

Snoop Dogg wordt gezicht Europese campagne Klarna

De Amerikaanse rapper Snoop Dogg wordt het gezicht van de Europese campagne van betaalprovider Klarna. Hij wordt ook aandeelhouder bij de e-commerceleverancier.

Payment

Zo draagt marketing automation bij aan persoonlijke en dynamische content in je e-mails

Personalisatie wordt steeds belangrijker in communicatie en het bereiken van mensen. Het is interessant om relevante en gepersonaliseerde content te versturen. Dynamische content gaat hier nog een stap verder in. Zo scoren je dynamische e-mails in combinatie met marketing automation meer bereik.

Marketing automation