More stories

Infographic: YouTube als marketingkanaal

Met 1,9 miljard gebruikers is YouTube een onmisbaar platform voor marketeers geworden, helemaal als je met een virale video een miljoenenpubliek weet te bereiken. Bekende voorbeelden zijn DollarShareClub en PooPourri. Essentieel daarbij is dat je abonnees aantrekt die je blijvend volgen. Deze infographic van Headway Capital legt uit hoe je als kleine onderneming groot kunt worden op YouTube.

Video

‘Ik-voel-me-rot tweet lucht op’

Het humeur knapt meteen op als mensen op sociale media hebben geschreven dat ze zich slecht voelen. Dit blijkt uit een analyse van miljoenen tweets gepresenteerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature Human Behaviour.

Twitter/X

Nieuwe apps bij Triodos Bank

Triodos Bank heeft vorige week zijn mobiele app opnieuw uitgebracht. De publicatie is het sluitstuk van een digitale transformatie die drie jaar geleden werd ingezet.

Financials

Google sluit Google Plus op 7 maart

Google sluit Google Plus en de bijbehorende API’s op 7 maart. Dat het sociale netwerk in maart zou stoppen was al bekend, nu is er dan ook een datum.

Social

‘Retailers zoeken alternatief voor papieren folders’

Meer dan een handvol steden overweegt om de huis-aan-huis folder te verstoppen achter Ja/Ja-stickers. Opt-in verplicht, ook bij de huisdeur. Niels Duijvestijn geeft het perspectief van Folderz.nl.

Online advertising

Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.

Influencer marketing

Workshop: Slimmer aan de slag met Stories

Facebook, Snapchat, Instagram, WhatsApp… Ieder sociaal netwerk werkt inmiddels met Stories. De mogelijkheden worden steeds uitgebreider en hun werking steeds effectiever. Maar hoe bouw je een goede strategie rondom jouw Stories? Workshop legt uit, met Instagram als voorbeeld.

Social

Mars of mandarijn? Dit zijn de implicaties van grote hoeveelheid data bij experimenteren

De neiging om na een experiment in de data te zoeken naar segmenten of condities waardoor je hypothese wél klopt, is veel terug te zien bij bedrijven die online experimenteren. Maar mag je wel uitspraken doen over data als je er geen hypothese over hebt gesteld?

Conversie

Christiaan Solcer (Startpage): ‘We willen dat mensen nadenken over wat ze delen’

Jarenlang hamerde zoekmachine Startpage op het belang van privacy. Privacy betekent vrijheid. Privacy is een mensenrecht, dus gebruik Startpage. “Veel mensen leken dat niet echt te snappen. Natuurlijk is privacy belangrijk, maar hoe je er tegenaan kijkt is super persoonlijk. De groep die net als wij van mening is dat privacy vrijheid betekent is echt een kleine groep in de wereld.”, aldus CMO Christiaan Solcer. Vandaar dat Startpage haar positionering heeft geherdefinieerd. “We willen dat mensen gaan nadenken over wat ze wel en niet willen delen en we willen dat ze weten dat er alternatieven zijn.”

Search

Google Travel Monitor: minder last-minutes, Londen blijft populair

Nederlanders zochten in 2018 veel minder dan in voorgaande jaren naar last-minute vakanties in de zomer. Het mooie weer in Nederland leidde wel tot pieken in de zoekopdrachten naar strand, zee en zonnebrand. Dit blijkt uit Google’s nieuwste Travel Monitor, waarin het online zoekgedrag van Nederlanders is geanalyseerd op het gebied van reizen en vakanties.

Search

Yoni’s reclame-experiment: merkauthenticiteit op de grens van Facebook

Voor een onconventioneel merk dat taboes wil doorbreken, is het soms lastig adverteren. Zeker op een platform als Facebook zijn de grenzen onduidelijk en vaak al gauw bereikt. Samen met tamponbedrijf Yoni gingen we het experiment aan. Wat te doen als juist de merkbeleving wordt ingeperkt? Hoe een uitgesproken en activistisch merk de grenzen opzoekt en de eigen authenticiteit bewaart.

Facebook Advertising

‘Pinterest in april naar de beurs’

Pinterest wordt het volgende bedrijf dat een beursgang voorbereidt. The Wall Street Journal meldt dat het Amerikaanse bedrijf naar de beurs gaat voor een bedrag van minstens 12 miljard dollar.

Search

Facebook officieel vervolgd voor dataschandaal rond Cambridge Analytica

Facebook wordt officieel vervolgd voor het dataschandaal rond Cambridge Analytica eerder dit jaar. Daarbij zijn profielen gebruikt voor de verkiezingscampagne van Donald Trump in 2016.

Facebook

Zo ontwikkel je de perfecte contentstrategie voor B2B-leadgeneratie

Leads zijn de basis voor elk bedrijf om te groeien, maar content wordt vaak vergeten of overgeslagen. Wanneer je echter de volgende stap wilt maken met leadgeneratie is het essentieel om contentmarketing in te zetten.

Conversie

2018: een rampjaar voor Facebook

Facebook-topman Mark Zuckerberg moet op 2018 terugkijken als het absolute rampjaar. Dat jaar begon met het Cambridge Analytica schandaal en eindigde met het lek van de privéfoto’s van zo’n 6,8 miljoen gebruikers die mogelijk in handen zijn gekomen van appontwikkelaars op het platform. Intussen haakten belangrijke medewerkers en erger – miljoenen klanten – af. Wat ging er mis?

Facebook