More stories

‘Chatbot in Nederland nog niet ingeburgerd’

Ondanks de hooggespannen verwachtingen rondom chatbots, maakt op dit moment slechts 10 procent van de Nederlandse bedrijven gebruik van dit communicatiekanaal. Dat blijkt uit het Customer Contact Radar dat PeterConnects heeft laten uitvoeren.

Customer Service

Ster belooft gericht adverteren zonder profielopbouw

Ster heeft een zolgenoemd No Consent Advertising platform in gebruik genomen, dat is ontwikkeld in samenwerking met technologiepartner ORTEC | adscience en videoadvertentieplatform SpotX. De reclameverkoper voor de publieke omroep kan daarmee een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting. Gericht adverteren blijft echter mogelijk.

Online advertising

Dit zijn de 13 trends in marketing automation in 2019

Heb jij ook een chronisch tekort aan tijd? En zoek je dus naar oplossingen om meer marketing impact te hebben in minder tijd? Dan ben je ongetwijfeld geïnteresseerd in de mogelijkheden van marketing automation. Een vakgebied dat enorm in ontwikkeling is. Ik vroeg de martech experts in mijn netwerk naar de belangrijkste marketing automation trends voor 2019 en het resultaat is deze zeer lezenswaardige blogpost.

Marketing automation

Wat kan digital out of home betekenen voor SOS Kinderdorpen?

SOS Kinderdorpen voert in de maand december campagne om meer donateurs te werven. Dit doen zij dit jaar niet alleen op televisie maar voor het eerst ook met behulp van digital out of home.

Programmatic

Golden profile en purpose onmisbaar voor engagement

Verleidelijk als het allernieuwste is, laten we ons geregeld lekker maken door kunstmatige intelligentie. We vergeten hierdoor te kijken naar de eigen strategie en klant. Pas dan is er een ‘golden profile’ samen te stellen, een basisvereiste om zoiets als machine learning te kunnen benutten. De aanpak resulteert in betere interactie. En voor bijvoorbeeld Opel in meer autoverkopen.

Marketing automation

Helft Nederlanders ongemakkelijk met data delen

De helft van de Nederlandse internetgebruikers voelt zich ongemakkelijk met het delen van persoonlijke gegevens in ruil voor gratis diensten.

Privacy

Videoprijzen Hashtag Awards 2018 uitgereikt

Zojuist zijn voor de tweede keer de Hashtag Awards uitgereikt, een prijs die de originele videoproducenten in de schijnwerpers wil zetten.

Video

Wat heb je nu aan Responsive Search Ads?

Sinds augustus dit jaar kunnen we in Nederland gebruikmaken van Responsive Search Ads. Deze advertentievariant geeft een mooi beeld van waar de tekst-ads naartoe ontwikkelen.

Online advertising

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Customer Engagement

De Content & Conversion-map: de tool voor iedere contentmarketingprofessional

Een goede contentmarketingstrategie start en eindigt bij de doelgroep. Het contentmarketingdoel is leidend. Dat is de belangrijkste boodschap in de totale contentmarketingaanpak.

Contentmarketing

Sterren kijken: hoe online reviews fundamenteel veranderen

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Op jacht naar een betere bank? Of rond aan het kijken naar een vakantiehuisje? Bij veel zaken die je online regelt, raadpleeg je reviews. De helft van de volwassenen raadpleegt regelmatig online reviews voor ze een aankoop doen en acht van de tien mensen die online reviews lezen, vinden die betrouwbaar. Er zijn drie belangrijke factoren voor het succes van reviews en alle drie staan ze op het punt te veranderen.

Customer Engagement

CSS partners: vloek of zegen?

CSS-eigenaren klaagden al eerder bij EU-commissaris Magrethe Vestager over Googles aanpassingen. Ook Robert Slijm, oprichter en eigenaar van vergelijker Bigshopper, betwijfelt of Googles tegemoetkoming wel de juiste oplossing is voor zowel de consument als voor de vergelijkers.

Search

KLM stuurt groepsberichten WhatsApp aan familie reizigers

Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]

Travel

GDPR-expert Richard van Schaik: ‘De Nederlandse toezichthouder lijkt een capaciteitsprobleem te hebben’

Op 25 mei 2018 werd de Algemene verordening gegevensbescherming ingevoerd. Vooral bekend als AVG of GDPR. Hoe is de invoering gegaan en wat is na een half jaar de status ervan? Ronnie Overgoor gaat in gesprek met specialist Richard van Schaik van DLA Piper over de impact van GDPR op het media- en reclamevak.

AVG

HubSpot start fonds voor cloudstartups

HubSpot, een platform voor marketing automation, heeft een investeringsfonds opgericht voor cloudstartups. Daarvoor is 30 miljoen dollar beschikbaar.

Marketing automation