More stories

Dit is de survival kit voor Voice Search Optimization

In de VS hebben 57.8 miljoen mensen ten minste een smart speaker in huis staan. En als iets in Amerika groot is, kun je er erop wachten dat Nederland zal volgen. Deze survival kit geeft je de tools om te beginnen met Voice Search in 2019.

Voice

Consumentenbond: Verbied telemarketing en verplicht registratie incassobureaus

De Consumentenbond pleit voor een verbod op telemarketing en een snelle invoering van een register voor incassobureaus. Die oproep volgt […]

Marketing

Jongere kinderen herkennen minder vaak reclame bij YouTube influencers

Uit onderzoek dat het Commissariaat voor de Media heeft laten uitvoeren door de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit […]

Influencer marketing

Omar Kbiri (oprichter Maak & VEED): ‘Als je het ver wil schoppen, moet je het samen doen’

De VEED Awards – door de media ook wel “de Oscars van de Nederlandse YouTube industrie” genoemd – zijn de jaarlijkse prijzen voor de beste en leukste YouTubers van Nederland. Influencerburau Maak creëert verhalen uit de popcultuur. Een gesprek met oprichter van de VEED Awards en influencerbureau Maak: Omar Kbiri.

Influencer marketing

Case: CVtotaal groeit 40 procent per jaar door slimmer offerteproces

Hoewel er al meerdere alternatieven op de markt zijn, heeft ruim 90 procent van de Nederlandse huishoudens een op gas gestookte ketel. Genoeg potentiële afnemers dus voor de aanbieders, maar de concurrentie is ook moordend. Toch groeit CVtotaal al jaren op rij met zo’n 40 procent dankzij extra metingen in de online campagnes.

Online advertising

Otolift: één platform, één kans op verkoop

Een product van duizenden euro’s dat vanaf een plaatje eenmalig wordt gekocht – dat is de unieke marketingfunnel waar Otolift mee te maken heeft. “Zodra iemand in de markt is voor een traplift, moeten wij er zijn, anders is onze kans voorgoed verkeken,” zeggen Boy Stoops en Jeroen Wolf van Otolift.

Online marketing

Ook Linkedin lanceert livevideo

LinkedIn heeft een livevideodienst aangekondigd, vergelijkbaar met die van Facebook of Twitter. Voorlopig is die dienst alleen in de VS […]

Video

Wat B2B-marketeers moeten weten: 5 B2B-marketing ‘must-haves’

Is er eigenlijk wel wat nieuws te vertellen over marketing voor B2B-ondernemingen? Hypes en marketingtrends in B2B komen vooral voort uit technologische innovatie en bovendien heeft een trend een lange adem, vanaf de fases inspiratie en ontdekking tot opkomst en hype. Dus, het is logisch dat we jarenlang over dezelfde onderwerpen spreken. Maar over deze onderwerpen moet je wel wat weten.

Online marketing

Bastiaan Spaans nieuwe CCO digitalAudience

digitalAudience stelt Bastiaan Spaans aan als CCO. Hij wordt ook partner bij de leverancier van marketingtechnologie.

Marketing

Storyboard lanceert Storyboard Studios

Mediabedrijf Storyboard lanceert Storyboard Studios: Een full service productiehuis dat zich specialiseert in digitale video.

Marketing

Foodbloggers: Je bent wat je influencer (niet) eet

Wat we eten, of wat we juist niet eten, bepaalt wie we zijn. Food influencers serveren hapklare brokken eetbare identiteit. Als food professional kun je niet meer om hen heen. Laurens van Klaveren: “Omdat influencers goed omgaan met zoekmachines, is de vrije keuze toch minder vrij dan je zou denken.”

Influencer marketing

UEFA begint eigen streamingkanaal voetbal

De Europese voetbalassociatie UEFA gaat een eigen videostreamingdienst ontwikkelen om live wedstrijden mee uit te zenden. Dat kondigde voorzitter Aleksander Ceferin aan bij zijn herverkiezing eind vorige week.

Publishing

Mobiele app ontwikkelen? Doorloop deze vijf fasen

In het derde kwartaal stonden er ruim twee miljoen app in de App store van Apple en 2,1 miljoen apps in de Google Play Store en deze aantallen blijven toenemen. Heeft jouw organisatie plannen voor het ontwikkelen van een mobiele app? Of ben je van plan om je huidige app te optimaliseren? Dan biedt dit eBook voldoende handvatten en praktische tips om het ontwikkeltraject vorm te geven.

Marketing
Premium

Bol.com verbetert search advertising

Bol.com verbetert in de loop van dit jaar zijn search advertising, reclame in de zoekresultaten van het warenhuis. Hiermee worden intern nu de eerste proeven gedaan.

Online advertising
Premium

Pinterest advertising: Allerhande en KARWEI positief over eerste resultaten

 Allerhande en KARWEI zijn live met Pinterest advertising. Karwei is hiermee de eerste binnen de categorie Home & Deco in Nederland. Allerhande is één van de eersten binnen de Food & Drinks categorie. De eerste resultaten zijn al veelbelovend.

Social