More stories

‘Duitse concurrentiewaakhond stelt paal en perk aan verzamelen data Facebook’

De Duitse concurrentiewaakhond staat niet toe dat Facebook data verzamelt via andere apps als WhatsApp en Instagram. Ook zou Facebook niet-geregistreerde internetgebruikers volgen met behulp van cookies.

Privacy

Nog weinig vertrouwen in chatbot

Consumenten stellen hun vraag aan bedrijven het liefst aan een medewerker van vlees en bloed via telefoon en per e-mail. Slechts een klein deel van de consumenten (4,8 procent) heeft een voorkeur voor een chatbot of virtuele assistent. Dat blijkt uit onderzoek onder 666 consumenten dat eind december in opdracht van HubSpot is uitgevoerd.

Customer Service

Ex-directeur Xs4all tekent tegen opheffen provider

Een ex-directeur van Xs4all, tevens oud-topmanager bij KPN, tekent de petitie tegen het opheffen van de provider. Doke Pelleboer: “Als KPN zich als premium merk wil positioneren ruimen ze juist de budgetmerken op, niet het topmerk.”

Online marketing

Infographic: zo effectief is e-mailmarketing

De dood van e-mail is al vele keren voorspeld, maar met 74 biljoen mails per jaar lijkt het communicatiekanaal sterker dan ooit. Sterker nog: werden er in 2018 281 miljard mails per dag verzonden, in 2019 worden er 333 miljard verwacht. Nog wat cijfers die aantonen dat e-mail voor marketingdoeleinden onmisbaar is: het rendement bedraagt volgens sommige onderzoeken 3200 procent, het is de beste middel om klanten vast te houden. En: 45 procent van de consumenten ontvangt graag mails van merken.

E-mailmarketing

Google vervangt Drive voor One

Google is in Nederland begonnen met de uitrol van Google One als vervanging voor opslagdienst Drive.

Marketing

Van ‘product branding’ naar ‘social branding’ – hoe doe je dat?

Hoe word je als bedrijf of merk geliefd, krijg je trouwe klanten en word je als menselijk gezien? Corné Dijkmans (Breda University of Applied Sciences) en Diederick Janssens (merkstrateeg en business coach) namen tijdens het Travel Congress voorafgaand aan de Vakantiebeurs in een half uur de ‘basics’ door over hoe je de principes van ‘social branding’ kunt toepassen.

Customer Engagement

Adblocker Chrome vanaf juli wereldwijd

De adblocker in Chrome zal vanaf 9 juli 2019 wereldwijd gaan werken. Google nam vorig jaar deel aan de Coalition for Better Ads, een organisatie die streeft naar acceptabele online advertenties.

Online advertising

Wat levert een app op?

Als je investeert in een app verwacht je er natuurlijk rendement voor terug. Daarbij denk je dan aan omzet als een direct effect, maar er zijn andere zaken die een app je indirect kan brengen. Dit zijn de belangrijkste.

Mobile

Klanten starten petitie voor behoud merknaam Xs4all

Honderden klanten, medewerkers en sympathisanten van de internetprovider Xs4all hebben in een paar uur tijd de petitie getekend om het merk voor de toekomst te bewaren. KPN is van plan het op te heffen als onderdeel van nieuw merkenbeleid.

Social

KPN luidt einde in voor Telfort, Xs4all en Yes Telecom (update)

KPN gaat een ander merkenbeleid voeren wat op termijn het einde betekent voor de merken Telfort, Xs4al en Yes Telecom. In de komende twee jaar zullen eerst de ‘sterken eigenschappen’ van deze merken worden toegevoegd aan die van KPN.

Marketing

Massarius sluit aan op inkoopplatform Buy-media.nl

Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.

Online advertising

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

Ubifish en WebAds bundelen krachten op het gebied van advertentieverkoop

Ubifish en WebAds gaan hun expertise op het gebied van advertentieverkoop (mobiel, deskop en video) bundelen.

Online advertising

Verklein je advertentiebudget in Google en Facebook

Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.

Online advertising

Blauw Gras verzorgt sociale media McDonalds

Digitaal bureau Blauw Gras is aan de slag gegaan voor McDonald’s Nederland. Het Amsterdamse bureau gaat ’s werelds grootste restaurantketen volledig ondersteunen op het gebied van sociale media in Nederland.

Social