More stories

1,5 miljoen tv-kijkers voor Ziggo Go-app

De mobiele tv-app van Ziggo kreeg vorig jaar 300.000 nieuwe kijkers erbij, wat het totaal op 1,5 miljoen actieve kijkers bracht. Dat vertelt VodafoneZiggo in de voorlopige kwartaalcijfers.

Media

Facebook en Instagram favoriete kanalen van travel marketeers

Travel marketeers gaven in 2018 bijna de helft van hun advertentiebudget uit aan digitale kanalen. Dit geld ging vooral op aan Facebook en Instagram, gevolgd door SEA.

Conversie

Facebook start nieuwe advertentieformaten

Facebook heeft een nieuw advertentieformaat gelanceerd voor merken met een beperkt bereik, bijvoorbeeld omdat ze zelf geen webwinkel hebben. De advertenties verschijnen behalve bij Facebook ook bij Instagram en via het Audience Netwerk, het mobiele advertentienetwerk van het sociale netwerk.

Facebook Advertising

MWC: Slimme luidspreker is het nieuwe radiotoestel

Slimme luidsprekers geven een flinke boost aan internetradio en radio-reclame. Dat vertelde Toni Archibong van TuneIn dinsdag op het Mobile World Congress.

Online advertising
Premium

Nominaties SAN New Kids on the Block bekend

SAN maakt de longlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

TradeCast TV in samenwerking met SpotX

Uitgevers, tv-zenders en YouTubers die hun eigen streams met TradeCast TV verzorgen kunnen binnenkort ook reclame injecteren in hun beeld. Daartoe gaat hun leverancier met SpotX samenwerken.

Online advertising

Sanoma begint eigen marketingcommunicatiebureau

Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.

Online marketing

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Citymarketingcampagne Eindhoven genomineerd voor prijs

De campagne Another City Trip van Eindhoven365 is een van de genomineerden voor een Influencer Marketing Award in de categorie travel en most creative. Op 26 maart a.s. vindt de prijsuitreiking in Londen plaats.

Influencer marketing

Uitgaven aan internetreclame lopen terug

De totale bestedingen aan internetreclame lopen dit jaar met 7,2 procent terug, als de uitgaven bij Facebook en Google niet worden meegerekend. Behalve de twee giganten verliezen alle andere media-exploitanten reclame-inkomsten.

Online advertising

Vijfduizend klanten Picnic Alkmaar bij start

De sluwe app-strategie van Picnic zorgt ervoor dat de de supermarkt komende woensdag met zeker vijfduizend klanten van start gaat.

Online marketing

Geen inkomsten meer voor YouTube video’s van anti-vaccinatie activisten

YouTube betaalt geen geld meer uit aan makers van video’s van anti-vaccinatie activisten. Zij waarschuwen voor de vermeende gevaren van inentingen, maar experts vinden de propaganda een gevaar voor de volksgezondheid.

Online advertising

Dit zijn de meest voorkomende problemen met Google Analytics (en de oplossingen)

Talloze uitgevoerde audits op de inzet van Google Analytics leveren interessante conclusies op. Bij organisaties van klein tot groot komen nog altijd een aantal veel voorkomende problemen voor.

Data

Dynamische remarketing, hoe doe je het goed?

Personalisering: Hoe meer je creatie aansluit op de persoon die je wilt bereiken, hoe eerder hij of zij geneigd zal zijn om op je banner te klikken, je video uit te kijken of eventueel te converteren. Een bezoeker die al geïnteresseerd is, is natuurlijk een stuk meer waard. En als de gebruiker al in aanraking is geweest met je merk is dit kinderspel, toch? Remarketing wordt vaak slecht ingezet. Hoe kun je dit verbeteren?

Online advertising

Dutch Digital Design zelfstandig door

Belangenorganisatie Dutch Digital Design (DDD) splitst zich af van Dutch Digital Agencies en gaat zelfstandig door. Twintig bureaus hebben zich inmiddels als partner aangesloten.

Digital Design