More stories

Zo ontwikkel je een succesvolle social customer care strategie, de adidas case

Hoe ontwikkel je een succesvolle en toekomstbestendige customer service strategie? En wat is de rol en toegevoegde waarde van een chatbot? In dit webinar vertelt Marlous Heiser hoe zij bij adidas de social customer care strategie heeft opgezet en de Einstein chatbot van Salesforce hierin heeft geïntegreerd. Waar liggen de kansen en wat zijn de lessons learned?

Customer Service

KPN wint DDMA Customer Data Award 2019

KPN is tijdens de vandaag gehouden DDMA Data Dag 2019 uitgeroepen tot winnaar van de Customer Data Award 2019. In de finale in een volle Kromhouthal in Amsterdam streden de drie finalisten KPN, DELA en Zilveren Kruis om de ‘felbegeerde prijs’.

Marketing

Waarom 2019 het jaar van in-app advertising wordt

In-app advertenties werden lange tijd gekenmerkt door lage kwaliteit content en een hoge irritatiefactor bij app-gebruikers. Maar het medium is bezig met een professionaliseringsslag. Waar liggen de kansen? 

Mobile

NS lanceert eerste Nederlandse WhatsApp-thriller

Komende maandag lanceert NS naar eigen zeggen de eerste WhatsApp-thriller van Nederland: Ontspoord.

Marketing

2019 vraagt om hernieuwde marketingtargets

Hoe vergroot je brand awareness in tijden van cookieschaarste? Wat staat je als merk te doen nu behavioral targeting op omvallen lijkt te staan? En hoe maak je in 2019 de stap naar full funnel dialoog? Dit jaar komen we in een nieuwe werkelijkheid. Eentje waarin we in termen van media-inzet van maximaal efficiënt en redelijk effectief naar maximaal efficiënt én maximaal effectief gaan.

Online marketing

Marketingbedrijven presenteren zich als Linehub bij Webwinkel Vakdagen

Daisycon, Affiliprint, Sovendus en Conversive bundelen de krachten in het nieuwe moederbedrijf Linehub. Vandaag en morgen presenteert het nieuwe Linehub zich tijdens de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs Utrecht.

Marketing

Zo ga je van touchpoint-verbeteringen naar organisatiebrede customer experience optimalisatie

Besef over het effect van de klantervaring op bedrijfsresultaten en concurrentiepositie begint goed door te dringen bij vele organisaties. Uit recent onderzoek van Forrester blijkt dat 84 procent van de organisaties customer experience hoger prioriteert dan twee jaar geleden, waarbij 76 procent van mening is dat het een hoge of zelfs kritische prioriteit heeft. Klantbeleving wordt als vitale capabiliteit gezien door marketing managers voor uitvoering van marketing strategieën.   

Customer Experience

Instagram piekt in bereik gedurende december

Instagram bereikte in december vijftig procent van de Nederlanders), ten opzichte van 36 procent in 2016. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.

Facebook

Alan Coleman, Wolfgang Digital: ‘Met Google Ads-zoektermen kun je letterlijk gedachten lezen’

Alan Coleman is oprichter en CEO van Wolfgang Digital, een van dé toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa, gevestigd in Dublin, Ierland. Hij weet alles over geheime conversie boostingtactieken, en spreekt tijdens Friends of Search 2019. “De reden dat Google en Facebook op dit moment tot de grootste bedrijven op aarde behoren, is dat zij conversiemeting in online adverteren hebben geïntroduceerd.”

Search

Diederik Hoekstra nieuwe hoofd marketing VPRO

Diederik Hoekstra (43) is het nieuwe afdelingshoofd publiek & marketing van de VPRO. Carly Renwarin (36) volgt Hoekstra op als teamleider marcom VPRO. Hoekstra was hiervoor teamleider marcom en heeft de afgelopen elf jaar in verschillende functies voor de VPRO gewerkt.

Marketing

De énige belangrijke mobiele feature voor 2019

Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.

Web performance

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Google zet Schiphol op Maps Indoor

Google heeft alle looproutes, bedrijven en andere locaties van luchthaven Schiphol op Maps gezet.

Travel

Strategisch e-mailplan Kees Smit Tuinmeubelen verviervoudigt omzet

Door een nieuwe strategie heeft Kees Smit Tuinmeubelen in krap twee jaar tijd de omzet uit e-mailmarketing zien verviervoudigen. Door eerst het zogenoemde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in kaart te brengen, is nu goed duidelijk hoe effectief de verschillende e-mailcampagnes zijn. En wat de nieuwe strategie doet voor de verkoop.

E-mailmarketing

De toekomst van programmatic is customization

Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?

Programmatic