More stories

KPN luidt einde in voor Telfort, Xs4all en Yes Telecom (update)

KPN gaat een ander merkenbeleid voeren wat op termijn het einde betekent voor de merken Telfort, Xs4al en Yes Telecom. In de komende twee jaar zullen eerst de ‘sterken eigenschappen’ van deze merken worden toegevoegd aan die van KPN.

Marketing

Massarius sluit aan op inkoopplatform Buy-media.nl

Programmatic saleshouse Massarius wordt partner van Buy-media.nl, het platform waar bureaus en adverteerders directe en programmatic reclameruimte kunnen inkopen bij Nederlandse mediabedrijven.

Online advertising

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

Ubifish en WebAds bundelen krachten op het gebied van advertentieverkoop

Ubifish en WebAds gaan hun expertise op het gebied van advertentieverkoop (mobiel, deskop en video) bundelen.

Online advertising

Verklein je advertentiebudget in Google en Facebook

Afgelopen week publiceerde NRC een artikel over de groeiende weerstand tegen de duopolie van Google en Facebook op de online advertentiemarkt.

Online advertising

Blauw Gras verzorgt sociale media McDonalds

Digitaal bureau Blauw Gras is aan de slag gegaan voor McDonald’s Nederland. Het Amsterdamse bureau gaat ’s werelds grootste restaurantketen volledig ondersteunen op het gebied van sociale media in Nederland.

Social

Patrick Stal (Uber): ‘Wij gebruiken digitale technologie, maar organiseren ook de fysieke wereld’

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Hoofd marketing Uber geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie? En hoe kijkt Patrick Stal met een marketingbril naar het merk?

Online marketing

Luister! Het is tijd om je site te optimaliseren voor voice search

Het gebruik van digitale assistenten neemt in alle leeftijdscategorieën over de hele wereld dramatisch toe. Dat betekent dat het optimaliseren van uw website en content cruciaal is voor het resultaat van uw SEO. De spraakgestuurde technologie van Google verandert hoe mensen informatie zoeken en de manier waarop bedrijven marketing benaderen. De gemiddelde persoon kan ongeveer 30-40 woorden per minuut typen, maar in dezelfde tijd bijna 150 woorden spreken. Kortom, voice search is specifieker én makkelijker!

Voice

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en menselijke factor

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor

Customer Experience

Attributiemodel in Google Ads: dit is de impact op je biedstrategie

In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een attributiemodel in Google Ads een grote impact op de prestaties van jouw biedstrategie. Maar als je nog niet aan de slag bent gegaan met Google Ads attributie, is deze blogserie geschreven om je op weg te helpen. 

Conversie

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

Facebook blijft verslavend ondanks controverses

Hoewel Facebook ogenschijnlijk miljoenen gebruikers heeft verloren, mede naar aanleiding van de recente dataschandalen, is het nog niet zo simpel om afscheid te nemen van het sociale netwerk. Dat blijkt uit een nieuwe studie.

Facebook

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing

2018: Het Jaar van de AVG

Op 25 mei 2018 werd de Algemene verordening gegevensbescherming ingevoerd. Met die AVG of GDPR zijn we het afgelopen jaar doodgegooid. Maar nog altijd worstelen organisaties met de nieuwe wet en weten consumenten niet wat de regels inhouden.

Privacy

Infographic: YouTube als marketingkanaal

Met 1,9 miljard gebruikers is YouTube een onmisbaar platform voor marketeers geworden, helemaal als je met een virale video een miljoenenpubliek weet te bereiken. Bekende voorbeelden zijn DollarShareClub en PooPourri. Essentieel daarbij is dat je abonnees aantrekt die je blijvend volgen. Deze infographic van Headway Capital legt uit hoe je als kleine onderneming groot kunt worden op YouTube.

Video