More stories

Zo ga je van touchpoint-verbeteringen naar organisatiebrede customer experience optimalisatie

Besef over het effect van de klantervaring op bedrijfsresultaten en concurrentiepositie begint goed door te dringen bij vele organisaties. Uit recent onderzoek van Forrester blijkt dat 84 procent van de organisaties customer experience hoger prioriteert dan twee jaar geleden, waarbij 76 procent van mening is dat het een hoge of zelfs kritische prioriteit heeft. Klantbeleving wordt als vitale capabiliteit gezien door marketing managers voor uitvoering van marketing strategieën.   

Customer Experience

Instagram piekt in bereik gedurende december

Instagram bereikte in december vijftig procent van de Nederlanders), ten opzichte van 36 procent in 2016. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) Jaaroverzicht 2018, het online bereikonderzoek waarin sinds 2013 het digitale gedrag van de Nederlandse bevolking wordt onderzocht.

Facebook

Alan Coleman, Wolfgang Digital: ‘Met Google Ads-zoektermen kun je letterlijk gedachten lezen’

Alan Coleman is oprichter en CEO van Wolfgang Digital, een van dé toonaangevende digitale marketingbureaus in Europa, gevestigd in Dublin, Ierland. Hij weet alles over geheime conversie boostingtactieken, en spreekt tijdens Friends of Search 2019. “De reden dat Google en Facebook op dit moment tot de grootste bedrijven op aarde behoren, is dat zij conversiemeting in online adverteren hebben geïntroduceerd.”

Search

Diederik Hoekstra nieuwe hoofd marketing VPRO

Diederik Hoekstra (43) is het nieuwe afdelingshoofd publiek & marketing van de VPRO. Carly Renwarin (36) volgt Hoekstra op als teamleider marcom VPRO. Hoekstra was hiervoor teamleider marcom en heeft de afgelopen elf jaar in verschillende functies voor de VPRO gewerkt.

Marketing

De énige belangrijke mobiele feature voor 2019

Er bestaat een feature die de consument boven alles wil. Die je mobiele conversie met gemak 15% laat stijgen. En ook je bounce rate keihard terugdringt. Google is er ook nog eens dol op voor je SEO. En de groten der aarde hebben deze feature allemaal. Netflix, Facebook, Amazon, en dichterbij BOL, NU.nl en Coolblue.

Web performance

Mobiel betalen domineert bij Chinese toerist

Chinese toeristen geven tegenwoordig de voorkeur aan mobiel betalen. Ze laten de contanten in de lokale pinautomaten zitten.

Payment

Google zet Schiphol op Maps Indoor

Google heeft alle looproutes, bedrijven en andere locaties van luchthaven Schiphol op Maps gezet.

Travel

Strategisch e-mailplan Kees Smit Tuinmeubelen verviervoudigt omzet

Door een nieuwe strategie heeft Kees Smit Tuinmeubelen in krap twee jaar tijd de omzet uit e-mailmarketing zien verviervoudigen. Door eerst het zogenoemde ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline) in kaart te brengen, is nu goed duidelijk hoe effectief de verschillende e-mailcampagnes zijn. En wat de nieuwe strategie doet voor de verkoop.

E-mailmarketing

De toekomst van programmatic is customization

Bijna alle advertisingdiscussies worden beheerst door de duopolie van Google en Facebook. Twee dominerende spelers waar de industry insiders op leunen en waardoor de rest van de aanbieders wordt afgedaan als ‘the other 20%’. Is dit wel terecht? Hoe kan deze minderheid toch het verschil maken?

Programmatic

Ruim 50.000 steunbetuigingen tegen ‘stiekeme locatieopslag Google’

De Consumentenbond heeft vandaag een petitie aan Google overhandigd met 50.090 steunbetuigingen van consumenten. De ondertekenaars verzetten zich hiermee tegen het stiekem opslaan van locatiegegevens door Google. Google laat weten de kritiek te zullen bestuderen.

Privacy

Onderzoek: hoe reageren reisbedrijven op Facebook?

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality inhoudelijk als je hen concreet een vraag stelt op Facebook, of een comment zet bij een post van het bedrijf? Is er een CTA, de human voice en personalisatie? Zijn de chatbots wel slim genoeg om zinnige antwoorden te geven?

Social

Activist Max Schrems spreekt techbedrijven aan op hun privacybeleid

De bekende activist Max Schrems van de organisatie noyb heeft een klacht ingediend bij de Oostenrijkse overheid. Hij meent dat techbedrijven als YouTube, Spotify, Netflix, Apple en Amazon zich niet houden aan de Europese privacywetgeving.

Privacy

Chatbot ontwikkelen? Gebruik dit vijf-stappenplan

Uit onderzoek van Gartner blijkt dat 85% van het klantcontact in 2020 verloopt via conversational systemen of chatbots. Het aantal bedrijven die een chatbot inzetten als communicatiemiddel of als onderdeel van hun customer service strategie stijgt elke dag. Dit stappenplan biedt handvatten voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots.

B2B Digital

Rabobank: Betaalverzoek meer gebruikt dan Tikkie

Klanten van Rabobank gebruiken de optie Betaalverzoek in de bankapp vaker dan Tikkie, aldus de bank.

Payment

‘Facebook krijgt recordboete van FTC’

Facebook krijgt van de Amerikaanse marktwaakhond FTC een recordboete opgelegd vanwege het Cambridge Analytica-schandaal. The Washington Post schrijft dat het bedrag hoger kan zijn dan de 22,5 miljoen dollar die Google in 2012 moest betalen, maar het exacte bedrag staat nog niet vast.

Privacy