More stories

Onderzoek: vijf op de tien reisbedrijven reageren niet op Instagram 

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 44 procent van de bedrijven reageert op een concrete vraag en slechts 11 procent komt met een respons als ze getagd worden.

Social

‘Advertentiebedrijven schenden Europese privacyregelgeving met gevoelige profielen’

Google en andere advertentiebedrijven liggen onder vuur van privacy advocaten. Zij menen dat deze bedrijven de Europese privacy wetgeving schenden door advertenties af te stemmen op religieuze overtuigingen, seksuele voorkeuren, ziekten en ethische profielen.

Privacy

Frederick Vallaeys: ‘We hebben eerder zelfrijdende auto’s, dan zelfsturende PPC-accounts’

Frederick Vallaeys was een van de eerste vijfhonderd werknemers bij Google, waar hij tien jaar lang met Adwords werkte en andere adverteerders leerde hoe ze het meeste uit Adwords konden halen. Nu is hij CEO en medeoprichter van Optmyzr, een bekende tool binnen de industrie. Frederick is de nummer 2 meest invloedrijke PPC-expert van 2018, benoemd door PPC Hero. 

Search

‘Snap wil Stories langer bewaren’

Snap zou overwegen om Stories in Snapchat langer te bewaren. Momenteel verdwijnen foto’s en video’s na negentig dagen. Dat was ooit een maand.

Social

Zo kies je het juiste Data Management Platform (DMP)

Elke zichzelf respecterende marketeer wil tegenwoordig aan de slag met een DMP. Maar ben je daar wel klaar voor? En hoe kies je het juiste DMP in dit snel groeiende aanbod? Tijd voor DMP-tinder.

Marketing automation
Premium

Greenhouse Group voegt labels samen in Greenhouse

Greenhouse Group voegt per 1 februari alle merken van zijn bureaus samen tot één nieuw label: Greenhouse.

Digital Agencies

Noodzakelijke transformatie: MediaMarkt schreeuwt niet meer, maar luistert

“Als je eigen vrouw een beschadigde telefoon niet laat repareren bij het bedrijf waar jij voor werkt, dan kun je wel stellen dat er iets mis is met je customer journey.” Aan het woord is Ken Fontijn, Chief Digital Officer bij MediaMarkt. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vertelt hij over de noodzakelijke transformatie die de marktleider op het gebied van consumentenelektronica onlangs heeft ingezet.

Customer Engagement

TikTok: Zo zet je 760 miljoen dansende tieners in voor je merk

Eens in de zoveel tijd lees je over een nieuw social medium dat het hélemaal gaat worden. En een paar maanden later weet niemand meer hoe die app ook alweer heette. Nu is weer zo’n moment. Maar TikTok is here to stay.

Social
Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 27 juni worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia19). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies

Hoe BNNVARA connected bereik realiseert

Elke publieke omroep heeft te maken met een diverse achterban, bestaande uit kijkers, luisteraars, studiopubliek, online-consumenten, lezers, leden, enzovoorts. Om een intensievere band met deze groepen te ontwikkelen, ontwikkelde BNNVARA een connected-bereik-strategie waarbij de interesses en behoeften van het individu centraal staan.

Customer Engagement

‘Nederland maakt zich zorgen over privacy’

Bescherming van de privacy is een breed gedeelde zorg. Maar liefst 94 procent van de Nederlands maakt zich zorgen over de bescherming van zijn persoonsgegevens. Een op drie mensen maakt zich zelfs veel of zeer veel zorgen. Dat blijkt uit onderzoek dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) liet doen in het kader van de Dag van de Privacy.

Privacy

‘640.000 Nederlanders verlieten Facebook in 2018’

In 2018 hebben maar liefst 640.000 Nederlanders Facebook verlaten. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2019 van Newcom dat vandaag uitkomt. Ongeveer de helft vertrekt vanwege gebrek aan vertrouwen.

Facebook

‘Facebook wil zijn chatdiensten bundelen’

Facebook heeft plannen om zijn chatdiensten te bundelen, waardoor gebruikers van WhatsApp, Instagram en Messenger berichten naar elkaar kunnen sturen. De muren tussen de diensten worden gesloopt, meldt de New York Times.

Social

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service

Marieke van de Rakt nieuwe algemeen directeur Yoast

Yoast heeft in Marieke van de Rakt een nieuwe directeur. Zij vervangt oprichter Joost de Valk, die voor WordPress aan de slag gaat.

Search