More stories

Wat heb je nu aan Responsive Search Ads?

Sinds augustus dit jaar kunnen we in Nederland gebruikmaken van Responsive Search Ads. Deze advertentievariant geeft een mooi beeld van waar de tekst-ads naartoe ontwikkelen.

Online advertising

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Customer Engagement

De Content & Conversion-map: de tool voor iedere contentmarketingprofessional

Een goede contentmarketingstrategie start en eindigt bij de doelgroep. Het contentmarketingdoel is leidend. Dat is de belangrijkste boodschap in de totale contentmarketingaanpak.

Contentmarketing

Sterren kijken: hoe online reviews fundamenteel veranderen

Op zoek naar een nieuwe telefoon? Op jacht naar een betere bank? Of rond aan het kijken naar een vakantiehuisje? Bij veel zaken die je online regelt, raadpleeg je reviews. De helft van de volwassenen raadpleegt regelmatig online reviews voor ze een aankoop doen en acht van de tien mensen die online reviews lezen, vinden die betrouwbaar. Er zijn drie belangrijke factoren voor het succes van reviews en alle drie staan ze op het punt te veranderen.

Customer Engagement

CSS partners: vloek of zegen?

CSS-eigenaren klaagden al eerder bij EU-commissaris Magrethe Vestager over Googles aanpassingen. Ook Robert Slijm, oprichter en eigenaar van vergelijker Bigshopper, betwijfelt of Googles tegemoetkoming wel de juiste oplossing is voor zowel de consument als voor de vergelijkers.

Search

KLM stuurt groepsberichten WhatsApp aan familie reizigers

Familie en vrienden van KLM-reizigers kunnen vanaf nu groepsberichten ontvangen op het moment dat een vliegtuig vertrekt, aankomt of verlaat […]

Travel

GDPR-expert Richard van Schaik: ‘De Nederlandse toezichthouder lijkt een capaciteitsprobleem te hebben’

Op 25 mei 2018 werd de Algemene verordening gegevensbescherming ingevoerd. Vooral bekend als AVG of GDPR. Hoe is de invoering gegaan en wat is na een half jaar de status ervan? Ronnie Overgoor gaat in gesprek met specialist Richard van Schaik van DLA Piper over de impact van GDPR op het media- en reclamevak.

AVG

HubSpot start fonds voor cloudstartups

HubSpot, een platform voor marketing automation, heeft een investeringsfonds opgericht voor cloudstartups. Daarvoor is 30 miljoen dollar beschikbaar.

Marketing automation

Facebook test advertenties in zoekscherm

De advertentiehonger van Facebook lijkt nog altijd niet gestild. Geconfronteerd met een tragere omzetgroei experimenteert Facebook momenteel met advertenties in zijn zoekscherm en in Marketplace, waar gebruikers tweedehands spullen aanbieden.

Facebook Advertising

Uber Rewards – een echt loyaltyprogramma of gediversifieerde customer service?

Uber introduceert een loyaltyprogramma, nadat het een tijdlang niet zo positief in het nieuws is geweest. Denk aan het #deleteuber schandaal in januari 2017, het geheim houden van cyberaanvallen, discriminatie op de werkvloer en de vele andere schandalen. Ook concurrent Lyft kondigde aan rond december van dit jaar een loyaltyprogramma te lanceren. Gaat dit loyaltyprogramma het verschil maken voor Uber?

Customer Loyalty

Bijna 10.000 mensen dienen privacyklacht in bij Autoriteit Persoonsgegevens

Bij 10.000 mensen hebben het afgelopen half jaar een privacyklacht ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Mensen trekken vooral aan de bel over een schending van hun privacyrechten, als meer gegevens worden uitgevraagd dan noodzakelijk en over het ongewenst doorgeven van hun persoonsgegevens aan derden.

Privacy

Wifi-tellingen in binnensteden stilgelegd

Het bedrijf Locatus is per direct gestopt met wifitracking na een publicatie van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). Bezoekers van onder meer Deventer, Zutphen, Apeldoorn, Arnhem, Groningen en Leeuwarden worden niet meer ongevraagd via hun mobiele telefoon gevolgd.

Analytics

Het is tijd om aan de slag te gaan met marketing automation

Op dit moment volgen de technologische mogelijkheden zich zo snel op, dat je het idee hebt altijd achter te lopen. Zelfrijdende auto’s, Virtual Reality en Smart Homes worden sneller werkelijkheid dan je denkt. Terwijl marketinggoeroes de rooskleurige toekomst in automatisering voor je schetsen, is het in de praktijk brengen vaak lastig. Er zijn nog maar weinig bedrijven gestructureerde stappen aan het zetten op het gebied van marketing automation. Want waar begin je?

Marketing automation

Allard Ruyl verlaat BrandDeli voor Talpa Network

Allard Ruyl wordt de nieuwe CEO van Media Solutions, het verkoophuis van Talpa Network. Hij was de oprichter en CEO […]

Online marketing

Albert Heijn bouwt landelijk digitaal schermennetwerk

Albert Heijn bouwt een digitaal schermennetwerk waar de supermarkt zelf maar ook derde partijen hun boodschappen aan shoppers kunnen tonen.

Retail