More stories

Exterion Media met impactvoorspeller outdoorreclame

Exterion Media heeft met Memo2 een impactvoorspeller ontwikkeld die adverteerders nauwkeuriger moet vertellen welke impact outdoorreclame voor hen heeft.

Analytics

De nieuwe spelregels van Customer Loyalty

De regels voor consumentenloyaliteit zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Klanten zijn een stuk veeleisender geworden, gaan zelf actief op zoek naar de beste deal en switchen even makkelijk van baan als van favoriete kledingmerk. Hoe speel je hier anno 2018 op in? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Caroline van der Lande (De Buurtboer) en Alwin Snippe (Greetz).

Customer Loyalty

Stekker gaat al in april uit Google Plus

Google gaat zijn sociale netwerk Google Plus al in april sluiten, vier maanden eerder dan gepland, omdat wederom een ernstig lek is ontdekt.

Social

Merken zijn niet toekomstbestendig; 5 technologische ontwikkelingen en hun impact

Zeventig procent van de merken is niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G, stuk voor stuk voorbeelden van ontwikkelingen die maken dat merken continu moeten meebewegen met de tijd. Bestuurders en merkeigenaars zijn zich daarvan bewust, maar weten vaak niet hoe ze het merk ook echt future-proof maken én houden.

Strategy

Nederland warm voor ‘bankieren bij Google’

Meer dan de helft van de consumenten vertrouwt een technologiebedrijf meer dan banken in het algemeen. In Nederland, zo blijkt uit nieuw onderzoek, hebben de banken een nipte voorsprong. Mede door hun investeringen het mobiele kanaal.

Customer Experience

Theorie versus praktijk: de ROI van een conversie-optimalisatietraject

Het is lastig om de opbrengst van een conversie-optimalisatietraject goed inzichtelijk te maken. Waarom is dat zo? Zo krijg je inzichtelijk waarom conversie-optimalisatietrajecten lastig te beoordelen zijn, maar vooral op welke nuances je dient te letten als je dat gaat doen.  

Marketing

a.s.r. kiest voor chatbot CX Company

Verzekeraar a.s.r. maakt voortaan gebruik van een chatbot van CX Company. Deze kan ook chatbotdialogen beschikbaar maken bij Facebook Messenger en WhatsApp.

Customer Service

Hoe Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten versterken

Emoties zorgen voor stickiness. Dit betekent dat je voor engagement verder moet gaan dan alleen het stimuleren of belonen van transacties. Hiervoor dien je inzicht te hebben in de doelgroepen met wie je de relatie wilt versterken. Je moet begrijpen welke behoeften ze hebben, welke vragen ze hebben en hoe je als bedrijf hen kunt helpen of blij maken. Hoe hebben Albert Heijn, Hunkemöller en Beerwulf de relatie met hun klanten succesvol versterkt?

Customer Engagement

Gerrit Reinders (Adcombi): ‘We bieden tegenwicht aan marktplaatsen’

De tweede plek van de Emerce Top 10 European Start-up is dit jaar voor Adcombi. De Nederlandse start-up biedt hyperlokale, gepersonaliseerde programmatic advertising die de web-to-store traffic verhoogt.

Marketing

Structureer je contentmarketing met het Content Marketing Strategy-model

Als professionele contentmarketingstrateeg of -manager ben je al een tijdje bezig vanuit je contentmarketingstrategie met productie, distributie, rapportage en optimalisatie. Je hebt research gedaan en hebt licenties op systemen om met meerdere mensen content te delen en te ontwikkelen. Maar kun je in één overzicht aan de rest van de organisatie laten zien wat je doet voor jouw merk? Heb je de juiste structuur aangebracht zodat het makkelijk wordt om iedereen mee te nemen in jouw verhaal? Het Content Marketing Strategy-model helpt je hiermee.

Contentmarketing

TMG gaat YouTube-kanalen optimaliseren met bureau 5PM

TMG sluit een strategisch samenwerkingsverband met het nieuwe YouTube-servicebureau 5PM uit Amsterdam. Het mediabedrijf wil de exploitatie van zijn video’s op het videoplatform laten verbeteren.

Video

Rituals neemt Schiphol over voor campagne

Rituals is een campagne gestart waarbij bezoekers van Schiphol (zowel voor als na de paspoortcontrole) op de producten van het merk worden gewezen. Hiervoor worden digitale en fysieke hulpmiddelen ingezet, zoals pop-up stores, cadeaukaarten en digitale advertenties. De actieperiode is van 1 november tot en met 31 december.

Campagnes

Emerce Engage: ‘Zonder vertrouwen geen klanten’

Veel bedrijven zeggen dat ze klantgericht werken, terwijl ze vooral techcentrisch zijn. Om loyale klanten te winnen, moeten deze organisaties eerst naar de onderliggende wensen en behoeften van consumenten kijken om daarna de techniek in te zetten die daar invulling aangeeft.

Customer Loyalty

Europese programmaticmarkt in 2019 naar 15 miljard dollar

Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.

Programmatic

Zo bouw je aan een eigen Customer Data Platform

Een goed uitgewerkt Customer Data Platform is in te zetten als ultieme campagnetool voor alle data binnen jouw bedrijf. Met deze data kan je profielen inzichtelijk maken en zo gerichter adverteren en een betere gepersonaliseerde klantervaring bieden. Maar hoe begin je hiermee?

Marketing automation