More stories

7 optimalisaties voor Smart Bidding in Google Ads

Na deel 1 en deel 2 gaat Tim Keegstra verder met smart bidding voor Google Ads. Dit zijn de laatste 7 optimalisaties. 

Online advertising

Emerce Performance: de foto’s

De jaarlijkse performance advertising update, onder de noemer Emerce Performance, vond dinsdag plaats in Pakhuis de Zwijger. Met sprekers van IAB Nederland, Facebook, Bond van Adverteerders, dept, bol.com en wehkamp. Peter Boer maakte ook dit jaar de foto’s.

Online advertising

Daisycon lanceert API voor energiemarkt

Daisycon lanceert een open API waarmee geautoriseerde ontwikkelaars het vergelijken van energieleveranciers eenvoudig kunnen integreren in hun eigen websites en applicaties.

Affiliate marketing

Case: De Google CSS-lessen van Conrad.nl

Tijdens het zoeken naar een Google CSS partner stuit je op termen als kortingen en cashbacks. Het gaat dan meestal over de Zelfservice van de Google CSS partner, waarmee direct bespaard wordt op de Google Shopping-uitgaven van de adverteerder.

Online advertising

Havas ziet omzet teruglopen

Havas Group zag zijn omzet in het derde kwartaal teruglopen naar 535 miljoen euro, deels door valutaschommelingen. Dat meldt moederbedrijf Vivendi.

Online marketing

MailChimp samen met Square in e-commerce landingspagina’s

MailChimp, verwerker van nieuwsbrieven, gaat een samenwerking aan met betaalbedrijf Square, waarbij gebruikers landingspagina’s voor e-commerce doeleinden kunnen aanmaken.

E-mailmarketing

Geen mooie badkamer? Grote kans op een negatieve recensie

TrustYou heeft onderzocht welke categorieën positieve en negatieve hotelrecensies in de hand werken. Positieve beoordelingen gaan met name over vriendelijke medewerkers, het management en de service. Negatieve beoordelingen gaan over het onderhoud van de kamer, de badkamer en de kamer.

Customer Experience

‘Wantrouwen domineert bij Facebookverlater’

Het vertrouwen in Facebook onder Nederlanders is relatief laag, zo blijkt uit de Newcom VertrouwensMonitor 2018. In tegenstelling tot vorig jaar maken Nederlanders zich in toenemende mate zorgen over nepnieuws.

Facebook

Nieuw design en propositie Startpage.com

De ‘datavriendelijke’ zoekmachine Startpage.com voert vandaag een redesign door en krijgt een anoniem te gebruiken preview-functie. Door invoering van de AVG stijgt vooral het zakelijk gebruik verrassend snel. Volgend jaar begint het bedrijf een betaalde e-maildienst.

Search
Premium

Nico Maessen nieuwe CCO Merkle Nederland

Nico Maessen van Oogst is de nieuwe CCO van Merkle Nederland, het bedrijf waar Oxyma en zijn labels vorig jaar in opgingen.

Digital Agencies

Smart bidding: 9 best practices voor Google Ads optimalisatie

Tim Keegstra schreef al over Smart Bidding in Google Ads, de randvoorwaarden waaraan je campagne of account moet voldoen voor een optimale werking van Smart Bidding. Na het analyseren van je smartbidding-kansen in je Google Ads account kun je aan de slag met deze negen smart bidding best practices. 

Online advertising

Dit zijn de 30 stappen om je content te optimaliseren

Het schrijven van online teksten is een van de beste manieren om je website te promoten. Maar hoe spreek je de beoogde doelgroep aan, voeg je relevante zoekwoorden toe en optimaliseer je jouw content? Deze allesomvattende Checklist Contentmarketing 2018 helpt je op weg.

Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, is deze allesomvattende checklist voor contentmarketing samengesteld. We publiceerden de eerste checklist al in 2017. Deze blogpost hebben we uitgebreid en geüpdatet. Zo ben je er zeker van dat jouw content ook in 2018 geoptimaliseerd en wel op het internet belandt.

Contentmarketing

Google Maps krijgt chatfunctie bedrijven

Google rolt internationaal een nieuwe functie van Maps uit waarmee gebruikers van de landkaartendiensten kunnen chatten met bedrijven die erop vermeld staan.

Customer Engagement

Triple technisch partner van edivisie

Technisch digitaal bureau Triple uit Alkmaar is dit jaar technisch partner van de edivisie, de digitale tegenhanger van de Eredivisie voetbal. De competitie in FIFA 19 is deze week van start gegaan met een vertegenwoordiger van ieder team uit de Eredivisie op het digitale grasveld.

Entertainment

Markt voor digitale advertenties VS naar 49,5 miljard dollar

De markt voor digitale advertenties is in de VS 23 procent gegroeid naar 49,5 miljard dollar in de eerste helft van 2018, zo blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising Bureau.

Online advertising