More stories

Patrick Stal (Uber): ‘Wij gebruiken digitale technologie, maar organiseren ook de fysieke wereld’

Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Hoofd marketing Uber geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie? En hoe kijkt Patrick Stal met een marketingbril naar het merk?

Online marketing

Luister! Het is tijd om je site te optimaliseren voor voice search

Het gebruik van digitale assistenten neemt in alle leeftijdscategorieën over de hele wereld dramatisch toe. Dat betekent dat het optimaliseren van uw website en content cruciaal is voor het resultaat van uw SEO. De spraakgestuurde technologie van Google verandert hoe mensen informatie zoeken en de manier waarop bedrijven marketing benaderen. De gemiddelde persoon kan ongeveer 30-40 woorden per minuut typen, maar in dezelfde tijd bijna 150 woorden spreken. Kortom, voice search is specifieker én makkelijker!

Voice

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en menselijke factor

Klanttevredenheid: Zo vind je de balans tussen technologie en de menselijke factor

Customer Experience

Attributiemodel in Google Ads: dit is de impact op je biedstrategie

In 2014 kocht Google Adometry en daarmee bracht Google attributie naar nieuwe hoogte. In Google Analytics, Google Ads en Search Ads 360 zijn verschillende attributie modellen op een laagdrempelige manier beschikbaar. Daarnaast heeft de keuze van een attributiemodel in Google Ads een grote impact op de prestaties van jouw biedstrategie. Maar als je nog niet aan de slag bent gegaan met Google Ads attributie, is deze blogserie geschreven om je op weg te helpen. 

Conversie

Een customer journey project kent geen einde, alleen een begin

Al sinds enkele jaren staat customer experience hoog op de agenda bij veel bedrijven zowel in B2C als in B2B. Uit eerder onderzoek blijkt ook nog eens dat de marketeer hierbij een spilfunctie kan innemen. In 2014 voorspelde de Economist dat over vijf jaar 75 procent van marketeers verantwoordelijk zou zijn voor totale klantbeleving. Of we al zover zijn is nog even afwachten.

Customer Experience

Facebook blijft verslavend ondanks controverses

Hoewel Facebook ogenschijnlijk miljoenen gebruikers heeft verloren, mede naar aanleiding van de recente dataschandalen, is het nog niet zo simpel om afscheid te nemen van het sociale netwerk. Dat blijkt uit een nieuwe studie.

Facebook

Excelleren in 2019? Koppel je creative aan je performance marketeer

Werken jouw creative en performance marketeers écht aan hetzelfde doel? Of maken ze van hun eigen expertise een doel op zich en duiken ze nauwelijks samen campagnes en resultaten in? Lieke Laan, digital marketing strateeg bij NOISE, houd een pleidooi voor meer samenwerking tussen creative en performance marketeers.

Online marketing

2018: Het Jaar van de AVG

Op 25 mei 2018 werd de Algemene verordening gegevensbescherming ingevoerd. Met die AVG of GDPR zijn we het afgelopen jaar doodgegooid. Maar nog altijd worstelen organisaties met de nieuwe wet en weten consumenten niet wat de regels inhouden.

Privacy

Infographic: YouTube als marketingkanaal

Met 1,9 miljard gebruikers is YouTube een onmisbaar platform voor marketeers geworden, helemaal als je met een virale video een miljoenenpubliek weet te bereiken. Bekende voorbeelden zijn DollarShareClub en PooPourri. Essentieel daarbij is dat je abonnees aantrekt die je blijvend volgen. Deze infographic van Headway Capital legt uit hoe je als kleine onderneming groot kunt worden op YouTube.

Video

‘Ik-voel-me-rot tweet lucht op’

Het humeur knapt meteen op als mensen op sociale media hebben geschreven dat ze zich slecht voelen. Dit blijkt uit een analyse van miljoenen tweets gepresenteerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature Human Behaviour.

Twitter/X

Nieuwe apps bij Triodos Bank

Triodos Bank heeft vorige week zijn mobiele app opnieuw uitgebracht. De publicatie is het sluitstuk van een digitale transformatie die drie jaar geleden werd ingezet.

Financials

Google sluit Google Plus op 7 maart

Google sluit Google Plus en de bijbehorende API’s op 7 maart. Dat het sociale netwerk in maart zou stoppen was al bekend, nu is er dan ook een datum.

Social

‘Retailers zoeken alternatief voor papieren folders’

Meer dan een handvol steden overweegt om de huis-aan-huis folder te verstoppen achter Ja/Ja-stickers. Opt-in verplicht, ook bij de huisdeur. Niels Duijvestijn geeft het perspectief van Folderz.nl.

Online advertising

Emerce Campagnepanel: recensie van #enjoylatvia

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer ligt een influencercampagne voor toeristisch Letland onder de loep.

Influencer marketing

Workshop: Slimmer aan de slag met Stories

Facebook, Snapchat, Instagram, WhatsApp… Ieder sociaal netwerk werkt inmiddels met Stories. De mogelijkheden worden steeds uitgebreider en hun werking steeds effectiever. Maar hoe bouw je een goede strategie rondom jouw Stories? Workshop legt uit, met Instagram als voorbeeld.

Social