More stories

‘Aantal installaties Facebook neemt sterk af’

Het aantal installaties van de Facebook app in Nederland is tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 met 1,1 miljoen afgenomen. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

Facebook

Infographic: Wat weten de techreuzen van je?

2018 was het jaar waarin privacy, liever gezegd de schending daarvan, de boventoon voerde. Naar aanleiding van het Cambridge Analytica schandaal worden bedrijven als Apple, Google, Amazon en Facebook onder een vergrootglas gelegd. De site Security Baron heeft een overzicht gemaakt van de gegevens die de grote techbedrijven van ons verzamelen. Lees en huiver.

Privacy

Digital Dinner: digital design vindt vooral plaats buiten het scherm

Het desktopscherm was altijd het domein van webdesign. Daar kwam de telefoon bij, waardoor het fröbelen op de vierkante centimeter bleef. Tijdens het Digital Dinner werd nog maar eens duidelijk dat de nieuwe generatie tech-designers vooral buiten de schermen denkt en werkt. En: leuk, een zelfrijdende auto. Maar wat doe je als die auto je vriend wil worden? 

Digital Design

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service
Premium

Accenture Interactive benoemt Nederlandse topcreatieven

Accenture Interactive verbreedt zijn expertise van louter digitaal bouwen richting creatie en reclame. Daarom stelt het Gijs de Bruijn aan als strategy director en Martijn van Marle en Peter van Rij als creative directors.

Digital Agencies

Zo bouw je aan een merk in tijden van techdominantie en voice

Dat er met de voice-assistenten nieuwe contact- en verkoopkanalen bij komen is slechts één gevolg. De minder zichtbare veranderingen in de markt zijn minstens zo ingrijpend. Zo gaat de lat snel omhoog als het gaat om de klantervaring. Bedrijven en merken die zich positief willen onderscheiden van bijvoorbeeld techgiganten zullen wat dat betreft kleur moeten bekennen. Bijvoorbeeld met een verbetering van hun eigen customer experience. Welke gevolgen worden verwacht? En wat doet een grote organisatie als GrandVision – met meer dan dertig optiekketens – om die ervaring te perfectioneren?

Customer Experience

Nieuwe directeur voor Clipit

Per 1 januari volgt Charissa Smits Rinske Willemsen op als directeur. Smits is al sinds 2010 werkzaam voor Clipit. Ze bekleedde afgelopen jaar al de rol van operationeel directeur.

Online marketing

‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?

Conversie

Twee miljoen gebruikers voor Stocard in Nederland

De mobiele app Stocard, een portefeuille om klantenkaarten van retailers in op te slaan, claimt dat het bijna twee miljoen gebruikers heeft in Nederland en 1,1 miljoen in België.

Customer Loyalty

Booking.com: reizigers ervaren veel druk van social media

Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.

Social

Center Parcs breidt influencer marketing activiteiten uit

Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.

Marketing
Premium

Digital outdoor groeit jaarlijks 10 procent

De investeringen in digitale buitenreclame groeien tot 2021 met gemiddeld 10,1 procent per jaar.

Online advertising
Premium

JWT fuseert met het digitale netwerk Wunderman

Reclamegroep WPP fuseert JWT met het digitale netwerk Wunderman. JWT is een van de bekendste en oudste advertentiebureaus, en dateert zelfs al van 1864.

Digital Agencies
Premium

Emakina vernieuwt World Press Photo Foundation online

Emakina Nederland gaat de corporate website van de organisatie achter de World Press Photo in het nieuw steken.

Digital Agencies

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty