More stories

Is de precisiemarketing van wallets zoals Apple Pay wel zo’n walhalla?

De integratie van de betaling en loyaliteitsmarketing in ‘digital wallets’ klinkt als een oplossing die een wereld aan mogelijkheden opent. Toch is het slim ook kritisch te kijken naar de werking van zulke portemonnees. Spring niet zonder nadenken op de trein. Want waar gaat deze naartoe en is dat de bestemming die je voor ogen hebt?

Customer Loyalty

Personalisatietechnologie is helemaal geen science fiction

Recentelijk las ik een artikel op Techcrunch waarvan de inhoud me geenszins verbaasde. Een analyse van data in Crunchbase toont aan dat de wereldwijde durfkapitaalfinanciering voor personalisatie- en aanbevelingsplatformen de afgelopen kwartalen flink is gestegen.

Customer Experience

Bohn Stafleu van Loghum: klantgedrag als conversiebooster

Door de marketing voor evenementen om te draaien van outbound naar inbound, heeft Bohn Stafleu van Loghum conversieverbeteringen van maar liefst 50 procent gerealiseerd. Bulkmails behoren tot het verleden, het gedrag van de ontvanger bepaalt wanneer hij of zij welke boodschap ontvangt.

Marketing automation

McKinsey: vier mythes over Chinese toeristen

China is nu al de grootste markt voor uitgaand toerisme geworden. Reisorganisaties, hotels en verkeersbureaus die de lucratieve Chinese toerist willen lokken, moeten oppassen dat ze niet in een aantal hardnekkige mythes trappen, waarschuwt McKinsey.

Cross Border

Domino’s lanceert datingapp voor pizzafans

Domino’s Pizza brengt een datingapp uit die gebruikers matcht op basis van gedeelde pizzavoorkeur.

Marketing

Europese adverteerders: 3,2 miljard in online video

De mediabestedingen aan online video door adverteerders groeide in 2018 vier keer sneller dan aan gewone displayreclame in Europa. Video is nu goed voor 31 procent van display. Mobiel is bij de helft van alle reclame-investeringen.

Marketing

Smart bidding: Zo optimaliseer je Google Ads automatisering

Tijdens de Google I/O in mei 2017 introduceerde Sundar Pichai in zijn altijd ontspannen stem de grootste switch voor marketeers tot nu toe: de wereld zou veranderen van een wereld waar de mobiele interactie van een consument centraal staat, naar een wereld die draait om kunstmatige intelligentie. Adverteerders kregen nieuwe, op machine learning gebaseerde features in Google Ads (destijds Google AdWords), waaronder Smart Bidding.

Online advertising

Internationale top notch creatives bij Digital Dinner Amsterdam

Op dinsdag 27 november 2018 vindt de zevende editie van Digital Dinner Amsterdam plaats. De top notch creatives van Tellart, Random Studio en teamLab uit Japan geven acte de presence. Een avond over creativiteit en tech, vol inspiratie en netwerkmogelijkheden en met dit jaar als thema: tech en wetenschap verleggen de grenzen van design.

Digital Design

Gaat Instagram voor de full experience met de nieuwe Shoppingfunctie?

In een ver, ver verleden werd Instagram alleen gebruikt om foto’s en video’s te bewerken, te plaatsen en te bekijken. Maar de laatste jaren groeit het platform steeds meer uit tot een volwaardige full service dienst. De nieuwe functies schieten de afgelopen periode als paddenstoelen uit de grond: na Stories, GIFs en IGTV, kunnen we sinds april 2018 gebruik maken van Shopping via Instagram. Dit om het kopen via Instagram gemakkelijker te maken en gebruikers te voorzien van een naadloze shopping experience. Nu rest de vraag: is Shopping op Instagram inmiddels even succesvol als de eerder gelanceerde nieuwe functies?

Social

B2B-marketingonderzoek 2019: opmars marketing automation zet door

In 2019 heeft 86 procent van de ondervraagde B2B marketeers leadgeneratie als strategische focus gevolgd door het converteren van leads naar klanten (82%). Op de derde plaats volgt de customer experience (55%), vervolgens het aantonen van de ROI van de marketinginspanningen (50%) en marketing automation (48%).

Marketing automation

Rijncruise doet het niet meer voor 60-plusser

Zestigplussers gaan niet altijd met de bus op vakantie en lopen ook niet warm voor een Rijnreisje. Ze missen informatie in het online reisaanbod die bij hun behoeften past. Dit blijkt uit onderzoek van Via Ella, een nieuw reisplatform dat zich richt op reizigers vanaf ongeveer 60 jaar.

Customer Engagement

Vermeldingen van je product of bedrijf ontdekken met Google search operators

Google gebruikt de beste technieken en algoritmen ter wereld om alle content in de gaten te houden en jou de best mogelijke antwoorden op je vragen te bieden. Maar je kan de zoekgigant ook gebruiken om vermeldingen van je product of bedrijf te spotten; vooral als je vat krijgt op de fijne kneepjes van Google’s zoektools en search operators. In dit artikel brengen we je die bij, zodat geavanceerd zoeken in Google kinderspel wordt.

Search

Alipay komende acht jaar sponsor UEFA-voetbal

Alipay investeert komende acht jaar in het vergroten van zijn naamsbekendheid in Europa met de sponsoring van het UEFA-voetbal.

Payment
Premium

Jeroen Verkroost weg bij Omnicom

Jeroen Verkroost, directeur Digital van OmnicomMediaGroup, verlaat het bedrijf per 1 januari 2019. Door de integratie van labels is de functie niet langer nodig.

Digital Agencies

Emerce organiseert Google Analytics User Conference

Emerce organiseert op 21 november de Google Analytics User Conference in Amsterdam.

Analytics