More stories

Premium

DDB Unlimited positioneert zich als ‘The Performance Agency’

Omnicombureaus Databay, DDB & Tribal en Etcetera fuseren per 1 januari samen tot DDB Unlimited. De nadruk komt te liggen […]

Digital Agencies

Black Friday en e-mail: Dit viel op in de inbox

De grootste en meest succesvolle Black Friday ooit. Als consument kon je offline en online niet om Black Friday heen. Het aantal iDEAL betalingen lag 72 procent hoger dan normaal, terwijl met pinpassen zestien procent meer werd afgerekend. Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Black Friday?

E-mailmarketing

Ster wil kleinere adverteerders aantrekken

Ster start vandaag een campagne om ook kleine adverteerders aan te trekken. Al vanaf 1.000 euro start je al een online bannercampagne.

Online advertising

Real time outdoor: ‘Iedere uiting is uniek’

Greenhouse Group ontwikkelde voor American Express een outdoorcampagne waarbij iedere uiting in Nederland uniek is. Diezelfde unieke uiting is ook lokaal via social verspreid.

Online advertising

KSA waarschuwt voor piramidespel ‘Geldbloem’

De Kansspelautoriteit (Ksa) waarschuwt voor het piramidespel Geldbloem, dat wordt aanbevolen via Snapchat, Instagram en Facebook. Het spel vertoont alle […]

Legal

De 21 social media marketingtrends voor 2019

In de social media trends voor 2019 zie je een interessante paradox: aan de ene kant besteden we steeds meer tijd aan social, aan de andere kant doen we dat steeds meer privé. Wat betekent dat voor adverteerders? Je leest het in deze longread.

Social

Emerce Performance: dit wordt de rol van marketeers in een AI-first world

Waar zit de aandacht? En waar bevindt mijn doelgroep zich? Deze eeuwenoude vragen in marketing zijn vandaag de dag relevanter dan ooit. Hoe vang je namelijk de aandacht van iemand die per dag door de hoogte van de A’DAM toren scrolt? En hoe kan een marketeer het marketingbudget op zo’n manier inzetten dat niet het grootste deel ongezien verloren gaat in de massa aan content?

Online advertising

Analytics: het aandeel van de dark socials groeit hard

Als jij regelmatig in de analytics van je website duikt, dan zul je merken dat een (groot) gedeelte van je verkeer wordt aangegeven als ‘direct’ verkeer. Maar zo direct is dat verkeer vaak helemaal niet. Het kan toch haast niet dat consumenten al die lange en complexe linkjes van je website direct intypen in hun browser? Grote kans dat ze op je website terecht zijn gekomen via dark socials. Een inkijkje in deze marketingtrend.

Analytics

‘Aantal installaties Facebook neemt sterk af’

Het aantal installaties van de Facebook app in Nederland is tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 met 1,1 miljoen afgenomen. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

Facebook

Infographic: Wat weten de techreuzen van je?

2018 was het jaar waarin privacy, liever gezegd de schending daarvan, de boventoon voerde. Naar aanleiding van het Cambridge Analytica schandaal worden bedrijven als Apple, Google, Amazon en Facebook onder een vergrootglas gelegd. De site Security Baron heeft een overzicht gemaakt van de gegevens die de grote techbedrijven van ons verzamelen. Lees en huiver.

Privacy

Digital Dinner: digital design vindt vooral plaats buiten het scherm

Het desktopscherm was altijd het domein van webdesign. Daar kwam de telefoon bij, waardoor het fröbelen op de vierkante centimeter bleef. Tijdens het Digital Dinner werd nog maar eens duidelijk dat de nieuwe generatie tech-designers vooral buiten de schermen denkt en werkt. En: leuk, een zelfrijdende auto. Maar wat doe je als die auto je vriend wil worden? 

Digital Design

FB Messenger prominent in klantcontact NS International

“Als je een alternatief voor luchtvaart en auto willen voor reizen in Europa dan moet je ook het bijbehorende serviceniveau kunnen bieden”, aldus e-commercemanager Jos Blok van NS International. Onlangs begon de invoering van Facebook Messenger voor webcare.

Customer Service
Premium

Accenture Interactive benoemt Nederlandse topcreatieven

Accenture Interactive verbreedt zijn expertise van louter digitaal bouwen richting creatie en reclame. Daarom stelt het Gijs de Bruijn aan als strategy director en Martijn van Marle en Peter van Rij als creative directors.

Digital Agencies

Zo bouw je aan een merk in tijden van techdominantie en voice

Dat er met de voice-assistenten nieuwe contact- en verkoopkanalen bij komen is slechts één gevolg. De minder zichtbare veranderingen in de markt zijn minstens zo ingrijpend. Zo gaat de lat snel omhoog als het gaat om de klantervaring. Bedrijven en merken die zich positief willen onderscheiden van bijvoorbeeld techgiganten zullen wat dat betreft kleur moeten bekennen. Bijvoorbeeld met een verbetering van hun eigen customer experience. Welke gevolgen worden verwacht? En wat doet een grote organisatie als GrandVision – met meer dan dertig optiekketens – om die ervaring te perfectioneren?

Customer Experience

Nieuwe directeur voor Clipit

Per 1 januari volgt Charissa Smits Rinske Willemsen op als directeur. Smits is al sinds 2010 werkzaam voor Clipit. Ze bekleedde afgelopen jaar al de rol van operationeel directeur.

Online marketing