Nieuwe generatie reizigers boekt via social media
De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.
De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.
Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.
Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?
KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.
The Student Hotel (TSH) heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee het naar eigen zeggen de gastbeleving naar een nieuw niveau tilt. Naast de basics die je van een hotel verwacht, moet de app ook een rol gaan spelen in het leven van de gebruiker, conform de missie van TSH: het vormen van een connected community. Die moet binnen vijf jaar uit 1 miljoen mensen bestaan.
Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.
Google verzamelt veel meer data dan gebruikers vermoeden, zelfs als zij incognito surfen. Dat stelt een onderzoeker van Vanderbilt University.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.
Gebruikers die Facebook willen aanpakken voor het dataschandaal rond Cambridge Analytica hebben geen enkele grond voor een klacht. Zij hebben namelijk ingestemd met het delen van persoonlijke informatie, zegt het sociale netwerk in stukken die zijn gedeponeerd bij een Californische rechtbank.
Ongeveer de helft van de leden van frequent flyer programma’s begrijpt niet hoe zij mijlen kunnen sparen en besteden. Dit blijkt uit de J.D. Power 2018 Airline Loyalty Program Satisfaction Study. Het gemak waarmee mijlen kunnen worden verdiend en uitgegeven is tevens de belangrijkste factor in klanttevredenheid.
ADchieve is door de Dutch Search Awards uitgeroepen tot het beste PPC software tool van Nederland. Waarom wist ADchieve de felbegeerde award te winnen en concurrenten als Channable en Bgenius achter zich te houden? Er zijn vier belangrijke redenen waarmee de jury werd overtuigd.
Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor Knaap.
Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.
Wat is de toegevoegde waarde van een B2B engagement en loyaliteitsprogramma voor B2B marketeers? Op dit moment ligt de focus van B2B marketeers op het genereren van leads en nieuwe business en minder op retentie. Om het potentieel van een engagement programma te kunnen benutten moet de focus worden verlegd. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een succesvol B2B engagement en loyaliteitsprogramma.