More stories

Sanoma en Scoupy zetten FMCG team op

Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.

Online marketing

Hoe reismerken klanten loyaal maken

Het spaarprogramma was onlosmakelijk verbonden met loyaliteit maar heeft aan effectiviteit ingeboet. Daarom deelt Think with Google drie manieren waarop reisbedrijven loyale klanten creëren met behulp van technologie en digitale marketing.

Customer Loyalty

Transavia en Flightgiftcard werken samen

Transavia gaat als eerste luchtvaartmaatschappij de cadeaukaart van Flightgiftcard aanbieden. De Transavia Flightgiftcard is online te bestellen én te verzilveren en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking, persoonlijke tekst of foto.

Conversie

Adverteerders trekken meer budget uit voor influencers

Het merendeel van de adverteerders die met influencers werken gaat daarvoor meer budget reserveren. Dat blijkt uit een recente ledenpeiling van BVA bond van adverteerders.

Influencer marketing
Premium

Orangedotcom is succesvol dankzij combinatie van lol en output

Zowel in 2016 als in 2017 won onlinemarketingbureau Orangedotcom een award voor ”beste agency bij de Dutch Search Awards.” “Alleen goed zijn in het bedenken en uitvoeren van slimme online marketing campagnes is niet genoeg. Dat kunnen veel meer bureaus in Nederland.”

Digital Agencies

Ook de NPO zelf ergert zich aan zijn brave cookies

De ergernis over de cookiemeldingen van de NPO is inmiddels zo hoog gestegen, dat de NOS er een heel artikel aan wijdt. Op sommige sites moet je wel vier vinkjes aankruisen voor de melding verdwijnt. Dit komt doordat de NPO voor elk soort cookie apart toestemming vraagt op alle 150 NPO-sites.

Analytics

Locatiemarketingspecialist Uberall lijft Navads in

Het Berlijnse Uberall heeft niet alleen 25 miljoen dollar aan financiering opgehaald, maar ook een concurrent Navads ingelijfd. Daarmee is het de grootste locatie marketing platform na het Amerikaanse Yext.

Online marketing

Copywriting voor conversational interfaces – een introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

Voice

Customer journey optimalisatie, gebruik deze negen teststrategieën

De customer journey bepaalt tegenwoordig je online marketingstrategie, met je website als het centrale middelpunt. Door de opkomst van growth hacking wordt er actief gebruik gemaakt van A/B testen en optimalisatie-testen. Houd je in je testplanning ook rekening met de customer journey? Dit eBook is een blauwdruk voor een resultaat gedreven optimalisatie- en teststrategie. Het eBook biedt handvatten en praktische tips aan de hand van de drie fasen in de customer journey.

Customer Experience

RTL schaft bureaucommissie af

RTL Nederland schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Dat is een korting die mediabureaus krijgen voor het zakendoen met de zendergroep.

Marketing

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Facebook-alternatief Openbook haalt 60.000 euro op

Het Nederlandse Facebook-alternatief Openbook heeft via Kickstarter ruim 60.000 euro opgehaald. Een eerdere campagne van 100.000 euro lukte niet.

Facebook
Premium

LevelUp lanceert MKB-bureau Grow Up Digital

LevelUp Group gebruikt de kennis en middelen van zijn labels Netprofiler en ClickValue om voor het MKB een toegankelijk digitaal bureau op te richten: Grow Up Digital.

Digital Agencies

Doei mobiel! Dit is het decennium van de digitale assistent

In 2007 bouwde ik mijn eerste mobiele site, tot grote verbazing van mijn omgeving. In die tijd begreep niemand waarom ik daar zoveel tijd en geld aan besteedde. Ik kon het ook niet met data onderbouwen; het percentage mobiel verkeer stond nog op 0, maar ik had net de iPhone (eerste generatie) uit Amerika geïmporteerd. Dus ik wist dat ik hier wat mee moest doen.

Voice

Zo zorgt betere segmentatie voor meer rendabiliteit op je marketingeuro

Wie zit er in je database, welke voorkeuren en intenties hebben die personen en voor welke boodschap zijn ze het meest ontvankelijk? De juiste groepen maken op basis van een set aan gecombineerde eigenschappen en factoren is de kunst van segmentatie.

Marketing automation