More stories

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads-omgeving

Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

Online advertising

Website van het Jaar verkiezing 2018: open voor ‘wildcards’

Wat zijn volgens het Nederlandse publiek de beste en populairste websites van 2018? De verkiezing voor Website van het Jaar begint na de zomervakantie weer. Maar je kunt je site vanaf deze week al wel aanmelden voor een zogenoemde wildcard. Aanmelden kan tot 24 augustus.

Web-design

Meer e-mail engagement door witruimte in de pre-header

In de strijd om meer aandacht in de e-mail inbox van de consument is er een nieuwe mogelijkheid om op te vallen en daarmee het openingspercentage te verbeteren. Nu de A/B-tests met afzendernaam, subjectline (inclusief emoji’s) en pre-header is het tijd voor een opvallende witruimte in de inbox. Vooralsnog een succesvolle hack.

E-mailmarketing

Meer malafide verzoeken tot verwijdering van zoekresultaten

Google ontvangt steeds vaker malafide verzoeken tot verwijdering van zoekresultaten. De verzoekers doen dat vooral om concurrenten uit te schakelen, meldt TorrentFreak.

Search

Facebook Jobs groeit in stilte: ‘Grote potentie voor recruitment’

In relatieve stilte bouwt Facebook de eigen vacaturebank uit. Het dit jaar gelanceerde jobboard beschikt inmiddels over meer functionaliteiten en ook het aantal landen waarin vacatures worden verzameld neemt toe. De vraag is of Facebook iets weet toe te voegen aan de toch al zo drukke markt. Specialisten zien de nodige kansen.

Recruitment

Ontwikkel een succesvol loyaliteitsprogramma, voorkom deze negen valkuilen

In een bedrijfswereld die razendsnel evolueert, proberen bedrijven tegemoet te komen aan de steeds kritischere klant en de korter wordende innovatiecycli. Hierbij is het belangrijk dat je veel aandacht besteed aan een positieve merkbeleving voor, tijdens en na de aankoop. Een succesvol loyaliteitsprogramma kan je een belangrijke voorsprong geven. Waar moet je op letten bij het ontwikkelen en optimaliseren van je loyaliteitsstrategie? Deze whitepaper beschrijft de negen veelvoorkomende valkuilen.

Customer Loyalty

SEO: 9 factoren die de waarde van een link bepalen

Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren. Liever één kwalitatieve vermelding dan tien laagwaardige- of zelfs spamachtige links. En natuurlijk: niet manipuleren, over-optimaliseren of betalen als het gaat om, de besmette woorden, ‘link building’. Maar waar letten we in de praktijk nu eigenlijk op als het gaat om de waarde van een link?

Search

Landingspagina’s maken en optimaliseren zonder CMS of webbureau

Voel jij je bij het maken van landingspagina’s ook beperkt door de (on)mogelijkheden van het CMS of ben je daarvoor afhankelijk van bijvoorbeeld een IT-afdeling of extern webbureau? Het kan gelukkig ook anders. Er zijn handige tools beschikbaar voor een snelle en flexibele ontwikkeling en optimalisatie van landingspagina’s. Maar welke is daarvoor het meest geschikt?

Conversie

De ultieme gids voor Messenger marketing (2)

Messaging apps bieden bedrijven de kans om direct met klanten in contact te treden via een kanaal dat de klant aanspreekt. Het levert daardoor een veel hogere engagement op dan e-mailmarketing. In deel twee van deze uitgebreide, gids leg ik alle ins & outs van dit nieuwe marketingkanaal uit.

Facebook Advertising

De kritische succesfactoren voor een succesvol loyaliteitsprogramma

Consumenten moeten het merk kunnen vertrouwen voordat ze loyaliteit ontwikkelen. Merken moeten transparant, bescheiden en benaderbaar zijn in plaats van afstandelijk en overdreven zakelijk. Ze moeten laten zien dat ze de tijd hebben genomen om hun consumenten als individu te leren kennen. Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor loyaliteit? En hoe meet je het succes van je loyaliteitsprogramma’s? Lees het antwoord in de whitepaper.

Customer Loyalty

Videoadvertenties op OTT: alle facts en figures op een rij

De consument maakt steeds vaker gebruik van videocontent op meerdere devices. Zo daalde het aantal tv-aansluitingen in 2018 al met 1 procent en deze trend zet naar verwachting door. De tv is hierdoor nog maar één van de vele beschikbare schermen waarop een adverteerder het publiek kan bereiken. Adverteerders en media-eigenaren zijn (terecht) enthousiast, maar ze hebben nog wel een aantal belangrijke hobbels te nemen om het volledige potentieel van OTT te benutten.

Video

CRO-checklist voor mobiel: begin bij de basis

Wie goed luisterde tijdens Conversions@Google in Dublin, hoorde meer dan alleen een lofzang op alle nieuwe, coole snufjes waarmee CRO voor mobiel naar een hoger niveau te tillen valt. Er was ook een tegengeluid: zorg nu eerst dat je de basis op orde hebt. Je kunt namelijk optimaliseren tot je een ons weegt, maar als je platform niet goed toegankelijk is voor alle mobiele devices, heeft dat weinig zin.

Conversie

Veel klachten over zakelijke belaanbieder

De Consumentenbond heeft een honderdtal klachten ontvangen over Belcentrale, die (klein)zakelijke bellers telefonisch benadert om over te stappen. Gedupeerden voelen zich om meerdere redenen misleid.

Customer Experience

Mediabelangen LG naar Zigt

LG Electronics Benelux (LG) brengt haar mediabelangen vanaf volgende maand onder bij crossmediamediabureau Zigt in Nederland en België.

Online advertising

Ster introduceert tool voor lokale videocampagnes

Reclameverkoper Ster introduceert een tool voor bedrijven met een klein budget om zelf een videocommercial (pre-roll) te maken voor de online kanalen van de publieke omroep zoals NPO Start.

Online advertising