More stories

‘Misleidende cadeaus bij energiecontracten’

Energieleveranciers verleiden consumenten met aantrekkelijke cadeaus om over te stappen. Veel consumenten happen toe als deze smakelijke worst voorgehouden wordt in de vorm van een gratis tablet, een Dyson stofzuiger of een Playstation. De Vastelastenbond spreekt van ‘misleiding’.

Marketing

Bing Ads Scripts moet nog stappen maken

Met Bing worden een adverteerder zelden heel rijk, maar verliest ook niet veel geld aan kliks. Het lagere volume van Bing betekent niet dat het geen interessant kanaal is, als er maar een goede balans is tussen tijdsinvestering, geldinvestering en opbrengst. Die tijdsinvestering kan een stuk efficiënter; een deel van de werkzaamheden kan nu geautomatiseerd worden met Bing Ads Scripts.

Online advertising

Snickers-campagne via e-sports: Boodschap afwezig

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer zoekt Snickers aansluiting met een jongere doelgroep via e-sports en social influencers in het PSV-stadion.

Campagnes

CRO-checklist voor mobiel: begin met deze vijf stappen

Wie goed luisterde tijdens Conversions@Google in Dublin, hoorde meer dan alleen een lofzang over alle nieuwe, coole snufjes waarmee CRO voor mobiel naar een hoger niveau te tillen valt. Er was ook een tegengeluid: zorg nu eerst dat je de basis op orde hebt. Je kunt namelijk optimaliseren tot je een ons weegt, maar als je platform niet goed toegankelijk is voor alle mobiele devices, heeft dat geen zin.

Conversie

Cobrowser ondergebracht bij LiveChat Service

LiveChat Service neemt het Groningse Cobrowser over. Klanten krijgen voortaan een totaaloplossing aangeboden. De Groningers gaan daarnaast een nieuw premiummerk ontwikkelen met de naam Knowler.io.

Customer Service

Nieuwe managing director voor Ligatus

Nick Kalse wordt per 1 september de managing director van Ligatus. Hij volgt Michel Hoekstra op die na negen jaar aan het roer stond.

Native advertising

HealthclubNU: minder leads, meer klanten dankzij low budget campagne

Hoe haal je met een beperkt budget meer kwalitatieve leads binnen? Maatwerk Online won de Dutch Search Award in de categorie ‘beste low budget campagne’ met haar case voor sportcentrum HealthClubNU.

Search

Is Intelligent Tracking Prevention (ITP) 2.0 vloek of zegen?

Zijn de privacy-instellingen van de nieuwe versie van Apple’s browser Safari die in september wordt verwacht een vloek of een zegen voor de online advertentie-industrie? De meningen zijn nog steeds verdeeld en zeker door deze 2.0 update lopen online de gemoederen soms hoog op. Een onnodige situatie.

Privacy

Nieuwe generatie reizigers boekt via social media

De jongeren van nu, Generatie Z, boeken hun reizen steeds makkelijker en vaker via sociale media. Online reisbureaus en mediabedrijven moeten zich daarop gaan aanpassen.

Travel

Spotify publiceert eerste branded podcast

Drankenmerk New Amsterdam is de eerste die een branded podcast publiceert bij Spotify.

Contentmarketing

Wat is het geheim van succesvolle Facebookcampagnes?

Social advertising heeft zich ontwikkeld van het boosten van engagement en likes, naar een kanaal waar het hele spectrum van advertising een plekje heeft, van branding tot performance. Daarbij ontstond een wildgroei aan technologiepartijen en tools: Van tools waarmee je in één klik honderd campagnes live zet, tot technologie die met behulp van machine learning automatisch campagnes optimaliseert. Hoe ziet de wereld van Facebook Marketing Partners (FMP’s) eruit?

Facebook Advertising

KPN geeft bijna 2 miljoen euro uit aan zakelijke reclame

KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Online advertising

Hawaiian Airlines: videoadvertenties realiseren conversie

Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.

Conversie

The Student Hotel introduceert app als ‘levensmaatje’

The Student Hotel (TSH) heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee het naar eigen zeggen de gastbeleving naar een nieuw niveau tilt. Naast de basics die je van een hotel verwacht, moet de app ook een rol gaan spelen in het leven van de gebruiker, conform de missie van TSH: het vormen van een connected community. Die moet binnen vijf jaar uit 1 miljoen mensen bestaan.

Mobile

Els Wijnstekers leidt mediabureau Carat

Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.

Online marketing