Vijf tips om fraude in digital advertising tegen te gaan
Fraude in digital advertising kost adverteerders dit jaar 19 miljard dollar, heeft Juniper Research becijferd. Wat kun je hiertegen doen?
Fraude in digital advertising kost adverteerders dit jaar 19 miljard dollar, heeft Juniper Research becijferd. Wat kun je hiertegen doen?
Wat doe je als een klant je uitdaagt om nieuwe websitebezoekers te genereren, terwijl de markt verzadigd is en je het volledige potentieel van het relevante zoekvolume al benut? Dan word je gedwongen om op zoek te gaan naar oplossingen om nieuwe, relevante (non-branded) segmenten aan te boren. Dat is dan ook precies wat Blue Mango Interactive, onderdeel van Greenhouse Group, in samenwerking met Staatsloterij heeft gedaan met de campagne ‘Unlock your dreams’.
Snap Inc verliest gebruikers. Drie miljoen om precies te zijn haakten af in het tweede kwartaal: Het aantal ging van 191 miljoen naar 188 miljoen. Financieel deed Snap Inc het beter dan verwacht, al werd er nog steeds verlies geleden.
Mobiel creëert dagelijks 30 miljard contactmomenten voor adverteerders. Dit is hét strijdtoneel waar bedrijven hun klanten zullen aantrekken, bedienen en behouden. Hoe kunnen bedrijven concurrerend blijven en superieure klantervaringen leveren? Messenger marketing is hiervoor een stap in de juiste richting.
De spotmarkt voor tv en online video is het afgelopen half jaar uitgekomen op 350 miljoen, een groei van 4 procent. Dat blijkt uit metingen van Screenforce.
Het Amsterdamse startup Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive een lockscreenadvertentie ontwikkeld voor Kruidvat. Via die advertenties wordt de aandacht gevestigd op Solait zonbescherming en Solait aftersun.
In het Google Business-blok aan de rechterkant van de zoekresultaten, ook wel Knowledge Panel genoemd, kan de bezoeker naast de openingstijden, contactgegevens en routebeschrijving ook foto’s bekijken, vragen stellen aan het bedrijf en een review achterlaten. Maar er zijn nog veel andere mogelijkheden in Google Business om ervoor te zorgen dat je bedrijf optimaal wordt gepresenteerd. In dit artikel lees je hoe je in vier stappen het perfecte Google Business-account aanmaakt.
BrandDeli, het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, wordt de exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland.
Na een 16-jarig dienstverband zet René Witzel per 1 september een punt achter zijn carrière bij buitenreclame-exploitant JCDecaux Nederland.
Apple stopt per 1 oktober met het affiliateprogramma voor de App Store. Marketingpartijen krijgen voor het doorverwijzen van consumenten naar […]
RecruitNow – eerder Minescape geheten – heeft een investering opgehaald bij venture capital fonds Walvis Participaties. Met de kapitaalinjectie van ‘enkele miljoenen’ wil het in de online recruitment gespecialiseerde bedrijf zowel in eigen land als daarbuiten sneller groeien. Daarnaast kondigt het bedrijf aan meer te gaan investeren in innovatie. Kunstmatige intelligentie wordt gezien de krappe arbeidsmarkt nog belangrijker.
Marktonderzoeksbureau Ipsos neemt vier divisies over van GfK Research. Het gaat om de mondiale afdelingen Customer Experience, Experience Innovation, Health en Public Affairs.
Nu de oprichters vertrokken zijn, heeft Facebook besloten dat er eindelijk eens geld moet worden verdiend aan WhatsApp. Al gaat het nog altijd met babystapjes.
Elke online marketeer die voorheen in DoubleClick werkte werd vanmorgen wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. In dit blog vertel ik je alles over de nieuwe features en hoe je deze direct kunt inzetten.
Nederlandse telecomaanbieders geven flink wat geld uit om hun mobiele diensten onder de aandacht te brengen, minstens 44 miljoen euro […]