Nieuw directieduo voor MediaMonks
Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor Knaap.
Jeroen van der Meer en Sicco Wegerif zijn de nieuwe managing directors van MediaMonks in Hilversum. Zij nemen de dagelijkse leiding over van Victor Knaap.
Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.
Wat is de toegevoegde waarde van een B2B engagement en loyaliteitsprogramma voor B2B marketeers? Op dit moment ligt de focus van B2B marketeers op het genereren van leads en nieuwe business en minder op retentie. Om het potentieel van een engagement programma te kunnen benutten moet de focus worden verlegd. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een succesvol B2B engagement en loyaliteitsprogramma.
Betaald of onbetaald, je komt niet meer zo gemakkelijk bovenaan de zoekresultaten van Google te staan. Dus zal je je marketingeuro’s slim moeten inzetten door de klant zo goed mogelijk te leren kennen, is de boodschap van het rapport Understanding The Travel Consumer van Eye For Travel. Maar dat blijkt in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.
LinkedIn herintroduceert zijn discussieplatform Groepen, dit keer niet als aparte app, maar als onderdeel van de hoofdapp. Eerder dit jaar werd de Groepen app al uit de roulatie genomen.
Om de invloed van verschillende contactpunten in een klantreis te bepalen, is het data-driven attributiemodel binnen Google Analytics een interessante mogelijkheid. In dit artikel wordt uitgelegd hoe dit model waarde toekent, aan de hand van een praktijkvoorbeeld.
Uber maakt een stormachtige ontwikkeling door. Terwijl het disruptieve bedrijf overhoop ligt met overheden en vakbonden, staat de innovatie niet stil. En moet het merk worden uitgebouwd. “Iedereen praat over ons, maar we praten zelf niet mee”, zegt Patrick Stal, Head of Marketing EMEA van Uber.
Marketing automation staat over het algemeen nog in de kinderschoenen. Zelfs wanneer de benodigde technologie in huis is gehaald, hebben bedrijven moeite om de effectiviteit van de tools te vergroten. Die conclusie trekt Smart Insights in een rapport dat onlangs is gepubliceerd.
Tomorrowmen won de award voor de Beste videocampagne volgens de jury van de Dutch Search Awards door de toepassing van emotie en nieuwe technieken om de boodschap bij de juiste doelgroep over te brengen. Hierin werd benoemd dat de cross-channel werkwijze, waarin geadverteerd werd op onder andere YouTube, STER, RTL XL, Instagram en Facebook, erg succesvol toegepast is binnen de campagne.
DMA Institute uit Amsterdam, dat zich specialiseert in digital media auditing, oftewel het meten van de zichtbaarheid en het effect van online reclame, wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door het Amerikaanse onderzoeksbureau SSI.
Vanuit de markt komen er steeds meer signalen dat adverteerders hun grip op programmatic media-inkoop willen verstevigen. Deze trend wordt aangejaagd door de perceptie dat het programmatic landschap ontransparant is, een perceptie die wordt versterkt en bevestigd door publicaties als de ANA-papers en de acties van grote adverteerders.
De zakelijke B2B-markt zet eindelijk grote stappen richting de geautomatiseerde inkoop van advertenties. Dit jaar wordt er meer geïnvesteerd in programmatic reclame, zo verwachten de marketingmanagers zelf.
WijKopenAutos moet inbreuk op het woordmerk ‘Ik wil van mijn auto af’ staken. Dat heeft de rechtbank Overijssel eerder deze maand in kort geding bepaald.
Per jaar zie ik zo’n 50 bedrijven ‘van binnen’ door onze Cut the Crap Marketing Sessies. Daar zetten we gezamenlijk de eerste stappen richting het bouwen van hun merk. Ik vind het één van de leukste dingen om te doen. De diversiteit aan ondernemers en bedrijven die wij mogen helpen is enorm. Dat maakte het nog interessanter toen ik er achter kwam dat als er valkuilen zijn, ze voor bijna iedereen hetzelfde zijn. WHAT!? Reden genoeg om ze te benoemen.
Vijf sterren is voor veel bedrijven het ultieme doel in hun strategie om gunstige online beoordelingen te verkrijgen. Uit onderzoek van Trustpilot onder ruim 3800 Nederlanders blijkt echter dat drie of vier sterren ook voldoen.