Half miljoen euro voor adtech startup We adapt
Adtech startup We adapt heeft een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat het bedrijf zijn Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen.
Adtech startup We adapt heeft een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto. Met de nieuwe investeringen gaat het bedrijf zijn Creative Management Platform (CMP) verder doorontwikkelen.
De Persgroep Nederland is druk bezig met de digitale transformatie van de inbound en outbound marketing voor het B2B-segment. Sinko Borst, marketingdirecteur B2B regio bij de Persgroep, vertelt over de nieuwe regionale salesstructuur.
Op locatie adverteren heeft met geofencing een nieuw momentum te pakken. Bedrijven kunnen via hun apps steeds gerichter targeten in hun fysieke omgeving, wat de deur open zet voor location based marketing en dataverzameling. Maar hoe begin je? En wat zijn de valkuilen?
Snap heeft een nieuwe versie van Snapchat aangekondigd. De belangrijkste wijziging is dat berichten van vrienden en van media zijn gescheiden.
Wie data heeft, heeft de macht – binnen de grenzen van de privacywetgeving natuurlijk. Toch gebruiken volgens Gartner de meeste bedrijven slechts 20 procent van wat er beschikbaar is aan informatie over klanten. Hoe kun je die overige 80 procent ook benutten zodat een lead wordt omgezet in cash?
Dekamarkt heeft zijn site vernieuwt voor wat het noemt een ‘optimale winkelervaring’. De klantbeloftes van DekaMarkt (herkomst, inspiratie, betrokken, verantwoord en prijs) hebben op de vernieuwde website een prominente rol gekregen. Zo zijn de receptenpagina’s volledig vernieuwd en is er een sterke focus op video.
In meer dan 300 Android-apps in de Google Play Store zitten trackers die de privacy ernstig aantasten. Dat zeggen onderzoekers van het Privacy Lab van de Yale University en de Franse organisatie Exodus Privacy.
Ook affiliatemarketing heeft dit jaar kunnen profiteren van online koopjesdag Black Friday. Het veruit grootste marketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, zag zijn omzet fors toenemen.
Afgelopen vrijdag was de grootste Black Friday ooit bij Tweakers.net. Vergeleken met een gemiddelde dag steeg het aantal kliks naar webwinkels met 427 procent, waarvan de meeste naar Coolblue.
Verandering is in e-mailmarketing de enige constante. Marketing en in het speciaal e-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel en bijblijven wordt steeds lastiger. De inzet van e-mail blijkt nog altijd een van de meest effectieve marketingkanalen, ondanks de opkomst van diverse alternatieven in communicatie- en social media. Maar wat kost het en wat levert het op? Robert Bebergen van E-Village: ‘De ROI op e-mail is hoog. In basis moet je iedere euro die je in e- mailmarketing steekt, zeven keer kunnen terugverdienen. Maar denk goed na over alle kanalen, want het is een compleet plaatje.’
Digital Media Agency Wannahaves heeft Danny Cortenraede aangesteld als managing director en partner. Hij moet ervoor zorgen dat het bureau uitgroeit tot ‘wereldspeler op het gebied van social content creatie en influencer marketing’.
Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.
Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.
Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.
TanQyou introduceert naar eigen zeggen als eerste tankstation in Nederland een zogenoemd personal pricing systeem, als aanvulling op het slimme loyaliteitsysteem dat TanQyou al langer biedt.