More stories

DDMA begint promotiecampagne

De brancheorganisatie voor marketing en data DDMA begint rond deze tijd een promotiecampagne. Ze wil de ledenaanwas stimuleren en ook nadrukkelijker aanwezig zijn in Den Haag en Brussel.

Dialogue Marketing

B2B marketing onderzoek 2018: Contentmarketing groeit maar door

In 2018 heeft ruim 80 procent van de B2B marketeers (84%) leadgeneratie als strategische focus gevolgd door de customer experience (57%). Voor het derde jaar op rij lanceerde Online Succes het B2B marketing onderzoek. Hiervoor deed het bedrijf online onderzoek onder bijna 200 B2B-marketeers in Nederland. En contentmarketing? Dat wordt almaar groter komend jaar.

Online marketing

Multinationals vleugellam met toekomstige technologie

De marketeers van multinationals zitten niet te wachten op noviteiten als AI predictive modelling, programmatic marketing en het Internet of Things. Ze kunnen geen mensen vinden om ermee om te gaan.

Online marketing

Facebook deelt Stories voortaan ook in Messenger

Facebook en Facebook Messenger krijgen voortaan allebei de beschikking over Facebook Stories. Daarmee verdwijnt Messenger Day als apart onderdeel.

Facebook

Emerce Performance: ‘Privacywetgeving enorme uitdaging voor uitgevers’

Op Emerce Performance, komende donderdag in Amsterdam, kan het onderwerp GDPR moeilijk ontbreken. Tim Geenen, de CEO en oprichter van Faktor lanceert volgend jaar een op blockchain gebaseerd Identity Management Platform voor uitgevers die veel van de gevreesde rompslomp zou kunnen voorkomen. Greenen vervulde rollen bij Bannerconnect (GroupM) en Improve Digital en is mede-oprichter en voorzitter van de eerste IAB Programmatic taskforce in Europa.

Privacy

Facebook blaast Events app nieuw leven in

Facebook heeft zijn Events app een nieuwe naam gegeven. Met Facebook Local voor iOS en Android kunnen Amerikaanse gebruikers evenementen in hun directe omgeving vinden.

Facebook

Dit zijn de trends in contentmarketing in 2018

Merk je ook dat de effectiviteit van traditionele advertenties blijft dalen? Als marketeer of ondernemer kun je anno 2018 dan ook niet meer om content-marketing heen. Maar waar moet je, als het om content-marketing gaat, het komende jaar vooral op letten? Ik stelde deze vraag aan de beste content-marketeers uit mijn netwerk.

Contentmarketing

4 toepassingen van RegEx in Google analytics voor niet technische marketeers

Een reguliere expressie (RegEx) is een tool waarmee je met bepaalde tekens patronen kunt herkennen. RegEx wordt vooral gebruikt door web developers, maar zoals we in dit artikel demonstreren kan het ook voor een marketeer die niets van programmeertalen af weet erg waardevol zijn.

Search

Johan Keetelaar van ACM naar Facebook

Johan Keetelaar wordt vanaf februari 2018 directeur Public Policy voor Facebook Europa. Keetelaar is nu nog directeur Telecom, Vervoer bij de Autoriteit Consument en Markt.

Legal

Zo kun je effectief A/B testen doen voor AdWords-advertenties

Als AdWords-specialist is het verleidelijk om je vooral met de ‘achterkant’ van je campagnes bezig te houden. Naast het optimaliseren van zoekwoorden, biedingen en bodaanpassingen is er ook veel winst te behalen met het bijschaven van advertentieteksten. De enige interactie die een gebruiker met jouw campagne heeft, gaat immers via deze tekstadvertentie; essentieel dus voor een succesvolle campagne.

Online advertising

Snap opent vast verkooppunt voor Spectacles in Londen

Snap heeft 40 miljoen dollar moeten afschrijven op een paar honderdduizend onverkoopbare camerabrillen en CEO Evan Spiegel moest vorige week bij de presentatie van de kwartaalcijfers toegegeven dat hij die markt verkeerd heeft ingeschat. Het neemt niet weg dat Snap zijn Spectacle-brillen alsnog in Engeland gaat verkopen dankzij een samenwerking met popupwinkel Boxpark.

Marketing

DDMA scherpt controle Privacy Waarborg aan voor Europese regelgeving

DDMA, de vereniging voor data en marketing, heeft het DDMA Privacy Waarborg grondig herzien. Dit keurmerk, waarmee organisaties laten zien dat ze zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens, is nu in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Deze nieuwe privacywet geldt vanaf 25 mei 2018.

Privacy

Digined verandert naam in A Bigger Circle

A Bigger Circle is de nieuwe naam van socialmediabureau Digined, dat zich ook specialiseert in mobiel, video en de eerste projecten met AR en VR doet.

Social
Premium

Vivat lanceert nieuwe online verzekeraar

Verzekeraar Vivat lanceert onder de naam nowGo een nieuw digitaal label voor auto-, inboedel- en reisverzekering.

Digital Agencies

Bart Massa (Validator) deelt zeven neuromarketingregels

Validators, een marktonderzoekbureau opgericht in 2009, innoveert met state-of-the-art technologie en ontwikkelt of herontwikkelt nieuwe methodes om elke onderzoeksvraag te kunnen beantwoorden. Neem Eyetracking: dat is een techniek die het kijkgedrag van de respondenten meet door 50 keer per seconde te registreren waar de respondent naar kijkt. Daarmee kun je exact meten wat de aandacht trekt en wat het kijkpatroon is. Tijdens dit soort analyses worden onder meer fixatiepunten van de ontvanger in beeld gebracht. Bart Massa: ‘In veel gevallen is in reclame de visuele opmaak bepalend voor het kijkgedrag van de ontvanger.’

Analytics