More stories

Premium

Een ‘must’ voor B2B: LinkedIn Advertising in je mediaplanning 2018

LinkedIn’s self serving platform ‘Campaign Manager’ gaat nu al geruime tijd mee. Het wereldwijd grootste professionele online netwerk heeft de ambitie de ‘Facebook for business’ en ‘Google for professionals’ te zijn. Waarom is dan nog niet elk B2B bedrijf (actief) aanwezig op LinkedIn?

Online advertising

CEO DMA Institute: ‘CMO’s komen zelf aan de knoppen’

De naderende Europese databeschermingwet (GDPR) vereist meer inzicht in klantgegevens. En dus willen bedrijven meer in eigen hand houden, stelt Marcel Vogels, CEO van DMA Institute en MeMo2. “Daar gaan wij op inspelen.” Tegelijkertijd worden buitenlandse vestigingen geopend.

Marketing

‘Veel bedrijven delen klantgegevens ongevraagd met Facebook’

Veel bedrijven delen klantgegevens met Facebook zonder de benodigde toestemming van hun klanten. Daarmee overtreden zij volgens de Consumentenbond de Wet bescherming persoonsgegevens. De Consumentenbond heeft 17 bedrijven hier op aangesproken. Vier bedrijven zijn er al mee gestopt of doen dat binnenkort.

Privacy

Waarom kiezen bedrijven én klanten voor een selfservice community?

De meeste bedrijven die overwegen een online community te starten doen dat met het oog op de klantenservice. Helpen klanten elkaar dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Is dat de enige motivatie? En wat beweegt de klanten juist daar naar hulp te zoeken?

Community Management

RTL start proef met mid-roll advertenties op Facebook

RTL start volgende week een proef met het tonen van zogenoemde mid-roll advertenties op Facebook. Dat zijn advertenties die door advertenties worden onderbroken.

Video

Gepersonaliseerde ING-campagne combineert social en out-of-home

Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.

Programmatic
Premium

Winst Criteo stijgt 51 procent, probleem met Apple

De nettowinst van Criteo steeg in het derde kwartaal met 51 procent naar 22 miljoen dollar bij een bruto omzet die met een derde steeg tot 534 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht tot tien procent omzet te verliezen door Apples Intelligent Tracking Prevention in Safari.

Marketing

3Dabout.me kiest voor RLVNT

Technologiebedrijf 3Dabout.me kiest voor RLVNT om zich te laten ondersteunen op het gebied van merkpositionering, mediastrategie en creatie.

Campagnes

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing

‘Coolblue, Zalando en VidaXL overtreden cookiewet’

Grote websites overtreden massaal de cookiewet. Medio oktober deed de Consumentenbond een cookiescan onder 104 populaire Nederlandse websites: 65 procent plaatste commerciële cookies vóórdat de gebruiker de cookiemelding had geaccepteerd.

Privacy

TripAdvisor integreert aanbod van Takeaway.com

Consumenten die het restaurantaanbod van TripAdvisor doorbladeren, het oude IENS, zien vanaf vandaag een knop ‘Bestel online’ en kunnen zo direct bij Thuisbezorgd.nl een order plaatsen.

Marketing

Apple mag niet zonder meer namen van werknemers Apple Stores in klanttevredenheidenquêtes vermelden

Werknemers van de drie Nederlandse Apple winkels zijn niet te spreken over de klanttevredenheidenquêtes waarin hun voornamen worden opgevoerd. De ondernemingsraad is zelfs naar de rechter gestapt.

Customer Experience

Facebook klopt Snapchat met Instagram Stories

Facebook heeft Snapchat geklopt met Instagram Stories en WhatsApp Status, beide gekopieerd van Snapchat Stories. Beide hebben inmiddels allebei 300 miljoen actieve dagelijkse gebruikers, zo meldde Facebook CEO Mark Zuckerberg gisteren in een toelichting op de kwartaalcijfers. Dat is twee keer zoveel als Snapchat.

Social

Generatie Z: niet mobile-first maar mobile-only

Ze zijn 19 jaar of jonger, beïnvloeden de aankopen van hun ouders en bepalen zeer binnenkort zelf waarvoor de hand van de (elektronische) knip gaat. Generatie Z is meer dan ‘always on’ – ze maken geen onderscheid tussen off- en online, schakelen razendsnel tussen touchpoints en worden niet snel lid van een spaarprogramma. Hoe creëer je loyaliteit bij dez

Customer Loyalty

Slimmere campagnes zorgverzekeraars in overstaptijd doorbreken ratrace

Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.

Online advertising