More stories

Booking.com: ‘2018 wordt het jaar van de technologie in travel’

In 2018 zullen kunstmatige intelligentie en digitale technologie de manier veranderen waarop consumenten hun vakantie onderzoeken, reserveren en beleven. Dit stelt Booking.com op basis van onderzoek onder meer dan 18.000 internationale reizigers, van wie meer dan vijfhonderd uit Nederland.

Travel

ACM aan medische sites: stoppen met het ongevraagd plaatsen van cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft diverse medische sites gevraagd om te stoppen met het ongevraagd plaatsen van cookies. De Consumentenbond had deze praktijk bij websites met informatie over ziektes, verslavingen en algemene gezondheid vastgesteld.

Analytics

WPP stelt omzetverwachting omlaag bij

Reclamereus WPP verwacht amper omzetgroei in het vierde kwartaal van dit jaar. Dat komt met name door de dalende Noord-Amerikaanse markt. Het concern ziet geldstromen buiten haar om in grote volumes naar Facebook, Google, Alibaba en Tencent stromen.

Online marketing
Premium

Nieuwe directie voor bureaugroep Candid

De Candid Group in Amsterdam, met bureaus als Head to Head en Stroom, heeft een nieuwe directie aangesteld. Die moet de voorsprong in innovatie en data-technologie verder uitbouwen, aldus het bedrijf.

Digital Agencies

Google zoekt enkel nog naar locatie

Google geeft voortaan zoekresultaten weer op basis van de locatie. Zoeken via verschillende domeinen als google.com of google.de verandert de zoekresultaten niet.

Marketing

Funda lanceert nieuw contentplatform

Huizensite funda lanceert onder de naam ‘funda thuis’ een platform waarop het meer contentproducties gaat tonen die met wonen te maken hebben. Dat items zijn van een eigen redactie maar voor betaalde content is ook zat ruimte.

Contentmarketing

Nieuwe klant kost HelloFresh 77 euro

Maaltijdboxbezorger HelloFresh moet 77 euro betalen voor iedere nieuwe klant die het binnen boord haalt. Diezelfde klant genereert vervolgens in de drie daarop volgende jaren 250 euro aan omzet. De acquisitiekosten hebben een sterke sociaal-virale component.

Online marketing

Shortlist Dutch Search Award bekend

Onder andere Rituals en Wehkamp maken kans op een Dutch Search Award in de categorie ‘Beste SEO campagne’ en in de categorie ‘Beste PPC campagne’. De jury van de Dutch Search Awards heeft zojuist de shortlist gepubliceerd.

Dit jaar is het aantal inzendingen verdubbeld. In totaal zijn honderd bureaus, consultants en merken genomineerd, verdeeld over 18 categorieën.

De genomineerden zijn gekozen door een vakjury met daarin onder andere SEA-experts van Microsoft, Google en LinkedIn.

De winnaars van de Dutch Search Awards worden op 23 november bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking, gepresenteerd door Geraldine Kemper.

Search

Column: Get the data right

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe Netflix mij films en series weet voor te schotelen die me echt kunnen bekoren. Ook Alibaba schijnt de online winkelervaring per consument aan te passen. En als klant van Starbucks krijg je tegenwoordig op de persoon afgestemde spelletjes in je mobiele app.

Customer Experience

Amper effect Europa’s optreden tegen Google Shopping

De maatregelen die Google trof als gevolg van de Europese monopoliestraf voor Google Shopping sorteren amper effect. Concurrerende prijsvergelijkers zijn nauwelijks te zien in de zoekresultaten van de grootste zoekmachine van het westen.

Marketing

Gamification maakt e-mailmarketing relevant – en leuk

Een e-mailmarketeer wil graag interactie met de doelgroep. Hij heeft vast wel een contentkalender, automatische campagnes en een strategie om de content op tijd aangeleverd te krijgen. Toch valt het niet mee om steeds de juiste snaar te raken bij de doelgroepen. Probeer eens een andere invalshoek om je publiek te verrassen: Gamification.

E-mailmarketing

Infographic: de markt voor livestreaming

Het is vooral dankzij Facebook dat livestreaming van de grond is gekomen, maar ook Instagram, YouTube, Twitch en het minder bekende Live.ly doen dapper mee. Er geld mee verdienen is een ander verhaal, al zijn er wel mogelijkheden, denk aan donaties en een betaalmuur. Marketingbureau Koeppel Direct heeft deze markt mooi in beeld gebracht.

Video

Britse toezichthouder neemt online hotelboekers onder de loep

De Britse Competition and Markets Authority (CMA), vergelijkbaar met onze ACM, gaat hotelboekingssites onderzoeken. De toezichthouder wil zich ervan verzekeren dat consumenten niet worden misleid met vage en onduidelijke informatie.

Legal
Premium

WPP en Dentsu advertentiebedrijven met de meeste overnames

WPP is het advertentiebedrijf met de meeste acquisities, volgens COMvergence. Het reclamebedrijf nam achttien bureaus over in de eerste negen maanden van het jaar.

Digital Agencies
Premium

Cognizant koopt Netcentric

Cognizant wil digitaal marketingbedrijf Netcentric overnemen. De Adobe Cloud-specialisten uit Zürich komen onder dezelfde tak te vallen als waar Mirabeau nu deel van uitmaakt.

Digital Agencies