More stories

Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit

Het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent breidt haar contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van vier naar vijftien mensen. Daan Zoetmulder zal het bureau gaan leiden. De nieuwe creatieve directie van WPK/The Agency wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser.

Contentmarketing

Dentsu Aegis koopt Oxyma

Dentsu Aegis Network (DAN) maakt bekend dat de bedrijvengroep Oxyma overneemt. Deze overname betekent de lancering van het label Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Oxyma groep zal verder gaan onder de naam Merkle Nederland.

Customer Engagement

Pim van Boekhold over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als eerste Pim van Boekhold, head Programmatic Buying bij Greenhouse Group.

Programmatic

Nieuwe app moet ‘Tinder voor ondernemers’ worden

LinkedIn krijgt tot op zekere hoogte concurrentie van een nieuwe Nederlandse app Twinqh, een soort Tinder voor ondernemers. In januari gaat men proefdraaien en nog voor het einde van 2018 wil ontwikkelaar XL Websolutions uit Nuenen minstens 600.000 gebruikers hebben.

B2B Digital

‘De grootste verandering in programmatic’

“Dit is de belangrijkste verandering in programmatic sinds de conceptie”, klinkt het bondig uit de mond van Marco Kloots van Platform161. Hij heeft het over first price bid auction, een nieuwe manier waarop de prijs van online reclameruimte wordt vastgesteld.

Programmatic

Hoe gebruik je je travel data voor personalisatie?

Hoe kun je data benutten om potentiële klanten naar je toe te trekken, in plaats van wachten totdat ze op je website op de aanvraagknop klikken? En wanneer ze eenmaal bij je zijn, hoe meet je dan het effect van je inspanningen?

Analytics

‘Diploma-informatie op LinkedIn vaak niet correct’

Ruim een derde van de NIMA-gediplomeerden die via LinkedIn of een online bedrijfsprofiel aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen diploma te hebben of heeft een lager diploma dan wordt beweerd. Dat blijkt uit een recente steekproef die de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales heeft uitgevoerd.

Recruitment

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.

E-commerce platforms

Digitale transformatie bij UBS: ‘Marketing is van strategisch belang’

‘Marketing is te belangrijk om alleen aan marketeers over te laten.’ Met dit citaat van Harvard Business Review legt Michael Utz, senior digital strategist bij UBS, uit hoe de Zwitserse bank tot het inzicht is gekomen dat marketing een strategische asset is. 

Online marketing

Waarom openen Android-users pushberichten vaker dan iOS-users?

Hogere click-through-rates (CTR) bij je Androidgebruikers dan op iOS; Hoe kan dat? Na onderzoek blijkt er een significant verschil te zijn tussen de engagement cijfers van Android en die van iOS-gebruikers.

Conversie

Miljardenuitdaging: Hoe betreed je de Chinese markt?

China is een markt met bijna anderhalf miljard consumenten. die vorig jaar 750 miljard dollar online besteedden, in binnen- en buitenland. Ook de uitgaven van Chinezen in het buitenland groeien sterk. Zo’n gigantische markt wil iedereen wel op, natuurlijk. Alleen: de Chinese markt is bijzonder complex en kostbare misstappen zijn erg snel gemaakt. Wat zijn de valkuilen in logistiek en wet- en regelgeving, en hoe tackel je culturele verschillen?  

Cross Border

Emerce Performance: de foto’s

Gisteren vond weer de jaarlijkse update plaats rond performance driven online advertising met sprekers van Xite, Faktor, Bookerzzz, Adcloin, IPG Mediabrands en bol.com, Emerce Performance. Peter Boer maakte het fotoverslag. Zijn volledige reportage vind je bij Flickr.

Online advertising

Eduard Blacquière (SEA expert): ‘Inzetten op algemene zoektermen gaat je serieus geld kosten’

Heb jij een Gmail-emailadres? Gebruik je Google Maps? Of maak je gebruik van een van de andere diensten van Google? Dan weet Google veel over je – hoewel die data versleuteld is in verband met privacy – en die gegevens worden ingezet om specifieke advertentiediensten aan te kunnen bieden. SEO en SEA: waar hebben we het over? SEO is Search Engine Optimization. Dat betekent dat je jouw online aanwezigheid volledig optimaliseert voor zoekmachines als Google, maar dat je niets aan Google betaalt. SEA is Search Engine Advertising: dat betekent dat je adverteert in Google: een betaalde dienst. Expert Eduard Blacquière in gesprek met 7 Ditches TV.

Search

Eric van Tol (big data expert): ‘Over tien jaar zit big data overal’

Elke ondernemer kan zich afvragen: is er data waar ik iets mee zou kunnen: eigen data of publieke data? De Persgroep heeft zelf veel data in het bezit om met klanten te delen zodat zij er een voordeel mee kunnen doen. Wat zijn de adviezen van een data expert? ‘Als we tien of vijftien jaar verder zijn, dan zit overal in. Dan gebruiken we het overal en dan noemen we het zeker geen big data meer. Ik denk dat er geen domein is die er nog aan ontkomt. Ik vind dat we in Nederland al redelijk gedigitaliseerd zijn, we kunnen er alleen nog wel beter in worden.’

Analytics

Skyscanner laat user-generated content zien

Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.

Social