More stories

Facebook neemt A.I. specialist over

Facebook heeft de startup Ozlo, gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie, overgenomen, vooral ten behoeve van zijn berichtenapp Messenger.

Marketing

Opleving van e-mail bij (online) uitgevers: wat brengt het ze?

E-mail dood? En social media effectiever voor het bereiken van lezers? Zowel traditionele als jonge uitgevers zetten e-mail weer massaal in. Of het nu Blendle, Quartz of de New York Times is, met hun updates en contentcuratie houden ze iedereen op de hoogte van lezenswaardige stukken. Maar hoe succesvol zijn ze daarin? En levert het ze ook iets op?

E-mailmarketing

Grote fusie Duitse affiliatenetwerken Awin en affilinet

Axel Springer en United Internet voegen Awin en affilinet samen tot één wereldwijd affiliate netwerk. Dat maakten beide bedrijven vanochtend bekend.

Marketing

De beste mobiele advertentieformaten voor display advertenties

In dit blog behandel ik daarom de verschillende mobiele uitingen die je kunt inzetten voor het beste resultaat.

Mobile

Petitie voor behoud Flash

Een Finse webontwikkelaar wil Flash voor toekomstige generaties behouden en is een petitie gestart om Flash open source te maken. Juha Lindstedt vindt dat Flash een belangrijk onderdeel is geweest van internet en wil dat Flash websites en spelletjes uit het verleden ook later nog bekeken kunnen worden.

Marketing

Sven Huberts ad interim Isobar Nederland

Sven Huberts neemt vanaf 1 september het management van creatief digitaal bureau Isobar Nederland voor zijn rekening voor een periode van minimaal zes maanden. Sinds mei dit jaar is hij tevens Director Strategic Growth voor Isobar EMEA en werkt hij vanuit Amsterdam en Londen.

Marketing

Internetbureau DesignCloud wordt Something Big

Full service internetbureau DesignCloud uit ‘s-Hertogenbosch gaat vanaf 1 augustus verder onder de naam Something Big. De nieuwe naam is het gevolg van een rebranding.

Marketing

TUI Benelux realiseert groei met dynamische advertenties op Bing Ads

Met meer dan 4,3 miljoen klanten per jaar is TUI Benelux de marktleider in de reisbranche en het bedrijf wil die positie graag verder verstevigen. TUI maakt hierbij intensief gebruik van search marketing, maar merkt dat de kosten sterk stijgen. Binnen Bing Ads bleek een groot potentieel te liggen tegen een aantrekkelijke ROI.

Travel

Google bouwt weer aan Google Plus

Google weigert zijn grotendeels mislukte sociale platform Google Plus los te laten. Het bedrijf test nieuwe functies en zoekt daarvoor proefpersonen.

Marketing

Digitale advertentiemarkt is duopolie

De kwartaalresultaten vorige week van Alphabet (Google) en Facebook maken nog eens duidelijk dat de digitale advertentiemarkt volledig wordt bepaald door twee internetreuzen. Geen enkel ander platform heeft meer dan vijf procent marktaandeel, in elk geval wat betreft de grootste markt, die in Noord Amerika.

Marketing

Tesla Nederland: ‘We doen altijd marktonderzoek’

Tesla gaat een nieuwe fase in van het masterplan van Elon Musk: eind dit jaar komt de Model 3 op de markt, een elektrische auto voor het grote publiek. Tegelijk is de marketing van elektrisch rijden een continu proces, zegt Kim Liebregts (39), Country Director van Tesla Nederland.

Marketing

Transparantie en privacy centraal in onderzoeksproject Datagedreven diensteninnovatie

Nederlandse organisaties moeten meer investeren in big data strategieën en diensten. Op dit moment maakt slechts zes procent van de Nederlandse bedrijven serieus gebruik van de mogelijkheden van big data. Dat percentage moet omhoog, zegt Johan Versendaal, lector Digital Smart Services van Hogeschool Utrecht. Maar wel met aandacht voor transparantie.

Marketing

Iets meer gebruikers voor Twitter, maar omzet daalt

Microblog Twitter heeft in het afgelopen kwartaal het aantal maandelijkse actieve gebruikers met vijf procent zien toenemen. Het aantal dagelijkse gebruikers steeg in een jaar tijd met 12 procent. CEO Jack Dorsey zegt blij te zijn met die groei, maar verdienen doet Twitter nauwelijks aan die nieuwe gebruikers.

Marketing

McDonald’s en Starbucks investeren in hun mobiele strategie

De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.

Customer Loyalty

Ongevraagde abonnementen grootste ergernis

Telefonisch ongewenst een abonnement aangeboden krijgen waar je vervolgens heel lastig vanaf komt is momenteel de grootste ergernis van consumenten. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Marketing