More stories

Salesforce lijft UX specialist in

Salesforce heeft Sequence overgenomen, een Amerikaans UX ontwerpbureau met Best Buy, Peets, Apple en Google als klanten.

Customer Experience

Media Markt stopt klantgegevens in apart bedrijf

Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.

Programmatic

Digitale transformatie zorgt voor heruitvinding van de CMO

Door de digitalisering van de samenleving zijn veel kennis en klassieke mechanismen op het gebied van marktwerking en klantgedrag in één keer achterhaald. De CMO zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden om een rol van betekenis te kunnen spelen.

Strategy

SEO en UX: waarom ze elkaar perfect aanvullen

UX en SEO worden nog te vaak als twee aparte werelden gezien. Natuurlijk, de meeste mensen weten dat de gebruikerservaring van je website van invloed is op je vindbaarheid. Maar ze kunnen elkaar ook sterk aanvullen. Door een SEO-specialist mee te laten denken in user testing, en andersom de UX-er eens naar de SEO-strategie te laten kijken, creëer je waardevolle inzichten.

Customer Experience
Premium

Nieuwe design director bij BLiS

Jan-Paul Koudstaal is per januari begonnen als Design Director bij BLiS uit Barendrecht. Hij werkte daarvoor als senior designer bij Mangrove.

Digital Agencies

Joris Broekmans Directeur Customer Experience Koninklijke Auping

Koninklijke Auping stelt Joris Broekmans (1977) aan als Directeur Customer Experience. Broekmans wordt binnen Auping onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie – nationaal en internationaal – op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format.

Customer Experience

Inzendingen negentiende editie SpinAwards van start

Deze week is de aanloop gestart naar de negentiende editie van de SpinAwards. Tot en met vrijdag 28 februari 2017 kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en opdrachtgevers hun beste digitale werk inzenden. Op 20 april is de grote uitreiking tijdens de SpinAwards Night in Het Sieraad te Amsterdam.

Creative

App Starbucks ondersteunt spraakopdrachten

“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.

Search

Vooral automerken adverteerden online in 2016

Met 62 miljoen aan bruto mediabestedingen gaven automerken het meest uit aan online adverteren in Nederland in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen. De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016.

Online advertising

Facebook naar 1,86 miljard gebruikers

Facebook blijft maar groeien. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg het afgelopen kwartaal naar 1,86 miljard, 17 procent meer dan een jaar terug. 1,74 miljard mensen gebruiken Facebook mobiel.

Facebook

Marty Weintraub (AimClear) over de waarde van psychografisch targeten

Marty Weintraub is oprichter en CEO van aimClear, een Amerikaans onlinemarketingbureau dat gespecialiseerd is in het gebruik van psychografie bij het bepalen van doelgroepen en het genereren van klanten en leads. Psychografische targeting gaat nog weer een stapje verder dan targeten op de bekende variabelen. Wat is zijn visie op het vakgebied en hoe ziet hij de toekomst? In aanloop naar zijn presentatie op Friends of Search vroegen we het hem.

Search
Premium

Sjoerd van Loon (Red Urban) begint productiebureau Addigital

Sjoerd van Loon heeft bureau Red Urban verlaten om een nieuw bedrijf te starten, Addigital. Het bureau ondersteunt reclamebureaus op het gebied van digitale producties.

Digital Agencies
Premium

Angelique de Hont nieuwe CEO van Growing Minds

Angelique de Hont is CEO van online marketingbureau Growing Minds. De Hont was sinds 2014 General Manager van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett en COO van Publicis’ bureaugroep in Nederland.

Digital Agencies

Waarom je door Google Analytics verkeerde conclusies trekt

Voordat potentiële klanten een aankoop doen landen ze vaak meerdere keren op je website en ook nog via verschillende kanalen. Waarom kijken we bij de analyse dan toch alleen naar het laatste kanaal? En waarom kijk je alleen naar de eerste conversie? In dit artikel gaan we in op hoe je de juiste conclusies trekt over je campagnes.

Analytics

Reiziger haalt vooral inspiratie uit Google

Vakantiegangers halen hun inspiratie vooral uit Google, gevolgd door boekingsplatformen en Facebook. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van het recensieplatform TrustYou.

Travel