More stories

Alexander Wijninga (Watermelon): ‘Wij automatiseren met kunstmatige intelligentie een deel van de klantenservice’

De klantenservice is veranderd. Ooit was het een telefonische dienst, maar vandaag de dag verloopt ook veel contact via mail of social media. Het bedrijf Watermelon speelt daarop in: “Er zijn honderden manier van communiceren met een bedrijf. Wij hebben gezegd: we gaan al die manieren in één bak verzamelen en geven dat weer in één overzicht voor alle klantenservice medewerkers voor dat bedrijf. Er zijn al wel meer bedrijven die een centraal overzicht maken, maar die zijn nog niet ingericht op de nieuwste tools: Instagram, Whatsapp of Twitter dm’s. Dat is eigenlijk heel gek”, aldus CEO Alexander Wijninga.

Customer Service
Premium

Laatste week voor inzendingen Dutch Interactive Awards

Op 1 juni worden voor de achtste keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia17). Het is nog een week mogelijk om je cases in te zenden voor nominatie.

Digital Agencies

Analyticsprogramma Facebook biedt inzicht in ruim 1 miljoen apps, sites en bots

Facebook levert via zijn analyticsprogramma inmiddels gegevens over ruim 1 miljoen apps, websites en bots, een kwart meer dan in september 2016.

Analytics

Digitale transformatie in Banking & Finance: pragmatische aanpak vereist

Geen branche ontkomt aan de digitale revolutie. Het bedrijfsleven heeft te maken met een technologische ommezwaai van ongekende proporties, nu social media en mobiele, analytische en cloud-technologieën het gedrag van de klant en dus de manier waarop bedrijven zakendoen radicaal veranderen. Ook van banken en financiële instellingen wordt een totaal andere klantbenadering verwacht. Wat is de (nieuwe) rol van de CMO hierin?

Strategy

Bijna alle reclameklachten gaan over e-mail

Bijna negentig procent van de klachten die in 2016 binnenkwamen bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg ging over e-mail. Dat maakt de DDMA Privacy Autoriteit bekend in haar jaaroverzicht.

E-mailmarketing
Premium

Millennial net zo (graag) merkentrouw als babyboomer

Millennials aan een merk binden is onbegonnen werk; loyaliteit is dood; de generatie van na 1980 denkt eigenlijk alleen nog maar in micro-momenten waardoor de behoefte in het moment de loyaliteit eigenlijk altijd overtreft. Weer anderen zeggen dat er niets veranderd is. Hoe denkt de millennial eigenlijk zelf over loyaliteit?

Customer Loyalty

Facebook laat alle remmen los met video advertenties

Facebook breidt de mogelijkheden voor adverteerders op het gebied van video flink uit. Voortaan kunnen video’s ook door reclame onderbroken worden. Ook live video kan voortaan met advertenties verrijkt worden.

Facebook

Online bedrijven grootste tv-adverteerders in Engeland

Internetbedrijven zijn in Engeland nu de grootste inkopers van televisiereclame op commerciële zenders. De commercials van bedrijven als P&G, Unilever, Sky en BT werden in 2016 het meest gezien.

Video

Een contentstrategie voor chatbots: de do’s en don’ts

Chatbots veranderen de manier waarop consumenten en bedrijven interacteren. Messaging wordt al gretig gebruikt om een vraag te stellen, een afspraak te maken, feedback te geven en zelfs al aankopen te doen. En chatbots nemen steeds meer van dit werk voor hun rekening. Maar als technologie de communicatie met klanten overneemt, hoe creëer je een user experience die nog menselijk aanvoelt?

Customer Engagement

Google Data Studio: zó maak je de beste dashboards

Vorig jaar lanceerde Google de Google Analytics 360 Suite. Eén van de nieuwe producten in deze suite is Google Data Studio, een tool waarmee het mogelijk is om marketingdata op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren in dashboards. In dit blog zal ik het hebben over de mogelijkheden van de Google Data studio, zoals het koppelen van databronnen, het delen van dashboards en de nieuwste ontwikkelingen.

Analytics

Groei Snapchat in Nederland neemt snel af

De groei van Snapchat neemt de laatste maanden in rap tempo af. Niet alleen zakt het aantal nieuwe installaties op mobiele telefoons weg, ook het gebruik neemt ook af. Dat blijkt uit het meest recente Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

Social

Google stopt met betaalde abonnementen voor Site Search

Google stopt met betaalde abonnementen voor Site Search, waarmee bedrijven een zoekfunctie aan hun site kunnen toevoegen. Site Search wordt opgevolgd door een gratis alternatief met advertenties.

Search

Flink meer omzet voor Criteo

Het Franse technologiebedrijf Criteo, met een notering aan de Amerikaanse beurs Nasdaq, sloot het vierde kwartaal af met een omzet van 567 miljoen dollar, 43 procent meer dan vorig jaar, en boven de verwachting van analisten.

Premium

RIDE wint pitch Harley-Davidson Benelux

Contentbureau RIDE heeft een pitch gewonnen om de socialcampagnes voor Harley-Davidson te verzorgen en in de Benelux leads te genereren.

Digital Agencies

Grenzen vervagen tussen off- en online met Adwords in-store visits

Waar Nintendo een fantastische koppeling maakte tussen de online en offline wereld met Pokémon Go, kon Google natuurlijk niet achterblijven. Feitelijk al in december 2014 geïntroduceerd, maar nu pas voorzichtig uitgerold in Nederland; de in-store visits in Google AdWords. Een nieuwe metric die de invloed van Google AdWords op offline winkelbezoek weergeeft.

Attributie