More stories

Jeroen Verkroost naar Adoptiq

Jeroen Verkroost is in dienst getreden bij advertentieplatform Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften.

Online advertising

Google mengt zich in influencer marketing: megaplatform in de maak?

Google houdt zich sinds kort bezig met influencer marketing. Het bedrijf koppelt populaire YouTubers aan merken. Op naar het grote Google influencersplatform?

Influencer marketing

VentureBuilders koopt Fashiolista

Start-up Studio VentureBuilders uit Amsterdam koopt een van de grootste internationale sociale netwerken die Nederland kende: Fashiolista.

Fashion

YouTube past reclamebeleid aan

YouTube stopt volgend jaar met reclame van dertig seconden of meer die niet weggedrukt kan worden. Kortere reclames kunnen nog wel worden overgeslagen.

Online advertising

Kortingscodes: lust of last?

Zeven op de tien Nederlanders maakt gebruik van kortingscodes bij het webwinkelen. Gouden business voor publishers en affiliates, maar nadelig voor de marge van menige webshop. Ook zorgen fake-kortingssites voor overlast. Rijst de vraag: wat is de toegevoegde waarde van de voucherbusiness?

Marketing

Infographic: is Snapchat houdbaar?

Het bedrijf achter Snapchat prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar. Bijna de helft van drieduizend ondervraagde Amerikanen denkt dat Snapchat dat niet waard is. Er is vooral twijfel over de houdbaarheid van Snapchat. Aan de andere kant: aan Facebook werd in het verleden ook getwijfeld.

Social
Premium

‘Eerst het concept, dan de media erbij kiezen’

Bureaunetwerk Dept startte gisteren een eigen productiehuis, maar eigenlijk draait dat al sinds oktober 2016. Managing director Diede in’t Veld vertelt wat Unskippable is en hoe het anders dan anderen te werk gaat.

Digital Agencies

Android-gebruikers actiever met reisapps, maar iOS’ers kopen meer

Android-gebruikers zijn actiever bezig met hun reisapps, maar iOS-mensen kopen meer. Dit blijkt uit onderzoek van AppsFlyer.

Travel

Takeaway lanceert nieuwe internationale campagne

Takeaway.com, in Nederland bekend onder de naam Thuisbezorgd.nl, begint op zijn vijf grootste markten een nieuwe merkbouwende campagne. Ook programmatic display wordt voor branding ingezet.

Campagnes

The Social Conference: Van social media naar platformoverstijgende content

The Social Conference komt er weer aan. Met een boeiend programma vol prachtige cases, inspirerende sprekers en sterke battles. Sprekers zijn dit jaar Anna Nooshin en Erik Kepper (RTL MCN), Anouk Bosma (bol.com) en Judith ten Bokkel (Kantar TNS).

Social

Dentsu Aegis herpositioneert databedrijf DAN DNA

De dataspecialisten van Dentsu Aegis Nederland werken sinds kort hoofdzakelijk voor externe klanten. Een ingrijpende verandering na anderhalf jaar leren en proberen.

Analytics

MyOrder brengt mobiel tanken bij AVIA: ‘Offline affiliate marketing’

MyOrder heeft een samenwerking gesloten met tankstationketen AVIA. Hierdoor kunnen de gebruikers van de mobiele app in één klap op 170 nieuwe locaties mobiel tanken, in april volgen er nog eens 190. Afgelopen najaar werden al 150 Tamoil vestigingen aangesloten op de app. En er zit meer in het vat, vertelt MyOrder-oprichter Thomas Brinkman. Met een aantal grote oliebedrijven wordt nog gesproken.

Digital Wallets

Resultaten viewability vendors wisselen sterk

Of een online reclame-uiting goed in beeld is geweest, is lastig te zeggen. Leveranciers van zichtbaarheidstesten rapporteren in dezelfde omstandigheden sterk wisselende resultaten.

Online advertising

Snapchat vs. Instagram: waarop moet de marketeer zich richten?

Snapchat en Instagram zijn de snelst groeiende sociale netwerken van dit moment. De kanalen zijn zeer visueel ingesteld en trekken een jonger publiek aan dan bijvoorbeeld Facebook of Twitter. Maar wat zijn de voordelen per kanaal? En op welk kanaal moet je je als marketeer focussen?

Social
Premium

Outpost11 online aan de slag voor Koninklijke Grolsch

Zowel Koninklijke Grolsch Nederland als de Europa divisie van het moederconcern Asahi hebben het corporate online account ondergebracht bij Outpost11.

Digital Agencies