More stories

Nieuwe reclameoptie Facebook: video met geluid

Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.

Facebook

ACM: Betaal niet voor ongeldige abonnementen op kortingssites

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.

Customer Loyalty

Amsterdam krijgt grote Europese data science-opleider

Amsterdam wil Europa’s grootste opleiding voor datawetenschappen oprichten. De UvA, VU en de HvA richten samen de Amsterdam School of Data Science op.

Online marketing
Premium

Xplore Group neemt meerderheidsbelang in het mobiele bureau Touchwonders

Xplore Group neemt een meerderheidsbelang in het mobiele bureau Touchwonders. Touchwonders is bekend van consumentenapps als Weeronline (HD) en zakelijke applicaties voor onder andere ING, Rabobank en Pon.

Digital Agencies

Viewability vendors getest: opmerkelijke resultaten

Viewability, veelbesproken in de online marketingbranche. Adverteerders die weten of en hoe lang hun uitingen daadwerkelijk in beeld zijn, kunnen hun mediabudget effectiever uitgeven. Gespecialiseerde viewability vendors leveren de benodigde data aan, maar hoe betrouwbaar zijn die? Namens ING  en Mindshare namen we de proef op de som

Online advertising

Hoe werkt eye tracking nu echt? (infographic)

Biometrie speelt steeds vaker een rol bij de analyse van websites, logo’s en online advertenties. Vooral oogmetingen worden steeds vaker ingezet. Waar kijken we naar? iMotions legt in deze infographic de werking daarvan uit.

Analytics

Problemen bij Razorfish en SapienNitro drukken resultaat Publicis Groupe

Het Franse Publicis Groupe sluit een tegenvallend vierde kwartaal af, waarin vooral de problemen bij het dochterbedrijf Razorfish aan het licht kwamen. Het samengaan van Razorfish met SapienNitro heeft zelfs geleid tot een flinke afwaardering van 1,39 miljard euro.

Creative

Optimale merkbeleving en meer conversies? Focus op brand-optimalisatie

In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.

Conversie

D-Sign en Clickvin gaan verder onder de naam Immense

Internetspecialisten D-Sign en Clickvin gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketingcampagnes.

Creative

Weer slechte cijfers Twitter, advertentieverkoop licht gedaald

Beleggers zijn wederom teleurgesteld in de kwartaalcijfers van Twitter. De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 717 miljoen dollar, fors lager dan de verwachte 740 miljoen, en nauwelijks 1 procent beter dan in 2015. Het nettoverlies bedroeg 167 miljoen, dubbel zoveel als in 2015.

Twitter/X

Ster tekent SpotX voor programmatic videocampagnes

TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.

Online advertising

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

Netprofiler en ClickValue gaan samen

Online marketingbureaus Netprofiler en ClickValue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.

Analytics

Hoe krijg je structuur in Google Tag Manager?

Ben je onverwachts meer tijd kwijt aan het opzoeken van een tag? Ben je de benaming van een tag weer eens vergeten? Geloof me, je bent niet alleen. Dit merk ik vooral bij bedrijven waar de Google Tag Manager veel Tags bevat en weinig structuur heeft. Hoe meer Tags, des te slechter het overzicht. Als we wat meer tijd nemen voor structuur en regels dan betaalt dat zich op langer termijn uit. In dit blog vertel ik je hoe je de Google Tag Manager overzichtelijk houdt en vind je een checklist die het werk overzichtelijk houdt.

Web-design

Hootsuite koopt advertentiebedrijf

Hootsuite heeft voor een onbekend bedrag AdEspresso overgenomen, een bedrijf dat advertenties plaatst en test bij Facebook en Instagram.

Online advertising