Nieuwe reclameoptie Facebook: video met geluid
Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.
Adverteerders op Facebook krijgen een nieuwe reclameoptie: videoreclame die ze enkel betalen wanneer de kijker het geluid erbij aanzet.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor agressieve telefonische verkoop van abonnementen op online kortingsdiensten. Consumenten hoeven niet te betalen als het abonnement telefonisch is afgesloten. Pas nadat de consument schriftelijk heeft ingestemd met het aanbod is er sprake is van een geldige overeenkomst.
Amsterdam wil Europa’s grootste opleiding voor datawetenschappen oprichten. De UvA, VU en de HvA richten samen de Amsterdam School of Data Science op.
Xplore Group neemt een meerderheidsbelang in het mobiele bureau Touchwonders. Touchwonders is bekend van consumentenapps als Weeronline (HD) en zakelijke applicaties voor onder andere ING, Rabobank en Pon.
Viewability, veelbesproken in de online marketingbranche. Adverteerders die weten of en hoe lang hun uitingen daadwerkelijk in beeld zijn, kunnen hun mediabudget effectiever uitgeven. Gespecialiseerde viewability vendors leveren de benodigde data aan, maar hoe betrouwbaar zijn die? Namens ING en Mindshare namen we de proef op de som
Biometrie speelt steeds vaker een rol bij de analyse van websites, logo’s en online advertenties. Vooral oogmetingen worden steeds vaker ingezet. Waar kijken we naar? iMotions legt in deze infographic de werking daarvan uit.
Het Franse Publicis Groupe sluit een tegenvallend vierde kwartaal af, waarin vooral de problemen bij het dochterbedrijf Razorfish aan het licht kwamen. Het samengaan van Razorfish met SapienNitro heeft zelfs geleid tot een flinke afwaardering van 1,39 miljard euro.
In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.
Internetspecialisten D-Sign en Clickvin gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketingcampagnes.
Beleggers zijn wederom teleurgesteld in de kwartaalcijfers van Twitter. De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 717 miljoen dollar, fors lager dan de verwachte 740 miljoen, en nauwelijks 1 procent beter dan in 2015. Het nettoverlies bedroeg 167 miljoen, dubbel zoveel als in 2015.
TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.
Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.
Online marketingbureaus Netprofiler en ClickValue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.
Ben je onverwachts meer tijd kwijt aan het opzoeken van een tag? Ben je de benaming van een tag weer eens vergeten? Geloof me, je bent niet alleen. Dit merk ik vooral bij bedrijven waar de Google Tag Manager veel Tags bevat en weinig structuur heeft. Hoe meer Tags, des te slechter het overzicht. Als we wat meer tijd nemen voor structuur en regels dan betaalt dat zich op langer termijn uit. In dit blog vertel ik je hoe je de Google Tag Manager overzichtelijk houdt en vind je een checklist die het werk overzichtelijk houdt.
Hootsuite heeft voor een onbekend bedrag AdEspresso overgenomen, een bedrijf dat advertenties plaatst en test bij Facebook en Instagram.