More stories

D-Sign en Clickvin gaan verder onder de naam Immense

Internetspecialisten D-Sign en Clickvin gaan gezamenlijk verder onder de naam Immense. De bedrijven zijn gespecialiseerd in het bouwen van websites, apps, systemen en het optimaliseren van online marketingcampagnes.

Creative

Weer slechte cijfers Twitter, advertentieverkoop licht gedaald

Beleggers zijn wederom teleurgesteld in de kwartaalcijfers van Twitter. De omzet in het vierde kwartaal kwam uit op 717 miljoen dollar, fors lager dan de verwachte 740 miljoen, en nauwelijks 1 procent beter dan in 2015. Het nettoverlies bedroeg 167 miljoen, dubbel zoveel als in 2015.

Twitter/X

Ster tekent SpotX voor programmatic videocampagnes

TV-exploitant Ster is een proef begonnen met programmatic buying op NPO Gemist van de NPO. Daarbij zet het de technologie van SpotX in.

Online advertising

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

Netprofiler en ClickValue gaan samen

Online marketingbureaus Netprofiler en ClickValue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.

Analytics

Hoe krijg je structuur in Google Tag Manager?

Ben je onverwachts meer tijd kwijt aan het opzoeken van een tag? Ben je de benaming van een tag weer eens vergeten? Geloof me, je bent niet alleen. Dit merk ik vooral bij bedrijven waar de Google Tag Manager veel Tags bevat en weinig structuur heeft. Hoe meer Tags, des te slechter het overzicht. Als we wat meer tijd nemen voor structuur en regels dan betaalt dat zich op langer termijn uit. In dit blog vertel ik je hoe je de Google Tag Manager overzichtelijk houdt en vind je een checklist die het werk overzichtelijk houdt.

Web-design

Hootsuite koopt advertentiebedrijf

Hootsuite heeft voor een onbekend bedrag AdEspresso overgenomen, een bedrijf dat advertenties plaatst en test bij Facebook en Instagram.

Online advertising

Vacanceselect voorspelt klantgedrag

Digitale innovatie is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij campings en vakantieparken. Toch loopt het Alkmaarse familiebedrijf Vacanceselect op dit gebied behoorlijk voorop in de reisbranche, vertelt hoofd e-commerce Joost Kamstra.

Travel

Marketingsuites: kies je Google of Adobe Analytics?

Zowel Google als Adobe hebben hun tools geïntegreerd in steeds completere ‘marketingsuites’. De bedrijven lijken daarin een vergelijkbare strategie te volgen. Maar maken die veranderingen de keuze voor de juiste analyticssoftware ook makkelijker? En met welke verschillen houd je rekening?

Analytics
Premium

CoolBest trekt a friend of mine aan voor sociale en video content

Na FrieslandCampina (Chocomel, Mona en DubbelFrisss) heeft nu ook CoolBest a friend of mine (onderdeel van Dept) aangetrokken om de sociale en video content te verzorgen.

Digital Agencies
Premium

Valtech koopt Duits People Interactive

Het Franse digitale bureaunetwerk Valtech, dat in Nederland eFocus kocht, heeft in Duitsland het bureau People Interactive overgenomen.

Digital Agencies

Artificial Intelligence is de nieuwe disruptor in marketing

Als er één technologie is die de klantervaring drastisch kan verbeteren, dan is het Artificial Intelligence (AI). Betere personalisatie, meer transacties, meer tevreden klanten, meer retentie, meer conversie – dat is de impact van AI op marketing.

Customer Experience

115 feiten die je nog niet wist over social media (infographic)

In nog geen 15 jaar heeft de ontwikkeling van sociale media een grote groei doorgemaakt. In ons dagelijks leven is social media bijna niet meer weg te denken. Ben je benieuwd hoe social media ons persoonlijke- en bedrijfsleven beïnvloed? Bekijk dan de infographic van Skilled.co ‘115 feiten die je nog niet wist over social media’.

Social

Bidroom opent de aanval op Booking.com

De Nederlandse start-up Bidroom wil hotelboekingen wegkapen van Booking.com en andere grote online reisagenten. Wie bij deze OTA’s een hotel heeft geboekt, krijgt van Bidroom een lagere prijs, vertelt CEO en medeoprichter Michael Ros.

Travel

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky.

Travel