More stories

Snapchat populairder bij twintigers en dertigers

Snapchat lijkt langzamerhand ook bij twintigers en dertigers aan te slaan. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. De grootste groei in het gebruik van Snapchat vond het afgelopen jaar plaats onder deze groep Nederlanders.

Social

Snapchat komt met eigen camerabril

De geruchten blijken dan toch waar: Snapchat stapt in hardware. Het bedrijf lanceert eigen slimme brillen genaamd Spectacles die 129 dollar gaan kosten.

Social

Infographic: wat sociale media voor B2B kunnen betekenen

Sociale media en B2B, het lijkt een uitdagende combinatie, maar vergis je niet: de helft van B2B bedrijven ziet resultaat: vijftig procent geeft aan dat ze hun marketinguitgaven hebben kunnen verlagen, 58 procent zegt dat ze beter vindbaar zijn geworden via zoekmachines en 77 procent zag meer bezoekersverkeer.

B2B Digital

Koers Twitter +22% op overnamegeruchten

Google en Salesforce.com zouden interesse hebben in een overname van Twitter. De beurskoers van de berichtendienst steeg in de uren na beursopening met 22 procent.

Social

Één jaar adblocker: geen mobiele adblockers, nog steeds irritatie

Het is exact een jaar geleden dat de adblocker orkaan voet zette op advertentieland. Na veel onderzoeken en nieuwe standaarden is de eindstand: gebruikers gebruiken geen mobiele adblockers, maar de markt misdraagt zich nog steeds.

Online advertising

Sneak preview: Google rolt AMP verder uit in Nederland

Sinds de lancering van AMP (Accelerated Mobile Pages) zes maanden geleden heeft Google niet stilgezeten. Google kondigt nu aan dat ze nu ook, naast alleen nieuws, meer soorten content geschikt gaan maken voor AMP.

Search

D-reizen.nl: zelf reizen samenstellen en persoonlijke content

D-reizen heeft grootse plannen voor de website: personalisatie door gebruik te maken van klantprofielen, een betere klantbeleving voor wie mobiel wil zoeken en boeken én dynamic packaging. Een gesprek met Esther van Ackooij, websitemanager D-reizen.nl.

Travel

Waarom elke marketingafdeling moet nadenken over inzicht en controle

De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.

Online marketing

Grote webshops Nederland hebben kleine kanalen YouTube

De grootste webwinkels van Nederland, bedrijven met tientallen tot honderden miljoenen omzet, blijken op YouTube kleiner te zijn dan een gemiddelde vlogger met een beetje succes.

Retail

Alle 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toegepast op e-mailmarketing

In deze blog lees je wat de beïnvloedingsprincipes van Cialdini inhouden, inclusief voorbeelden én het nieuwe zevende beïnvloedingsprincipe, toegepast op e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Googles zoektocht naar de beste gebruikerservaring

Google is constant bezig met het verbeteren van hun zoekmachine en sleutelt continu aan de zoekcriteria. Onlangs nog onthulde Google weer nieuwe plannen.

Search

SpotX en VICE samen in online video advertenties

Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.

Programmatic

Publicis benoemt in november nieuwe CEO

Reclamegigant Publicis Group benoemt in november de opvolger van CEO Maurice Levy. Die overigens wel een rol blijft vervullen bij het bedrijf.

Creative

MKB’ers: eerst strategie bepalen, dan online adverteren

Een steeds groter deel van het MKB-marketingbudget gaat op aan online adverteren. Die bestedingen hebben echter een hoog ad-hoc gehalte. Dat is zonde, want er wordt daardoor onnodig veel geld besteed aan ‘losse flodders’ met beperkt resultaat. Als MKB’er kun je daarom beter eerst over de strategie en de te behalen doelen nadenken. De volgende tips komen hierbij goed van pas.

Online advertising

Waarom elk bedrijf moet gaan denken als een uitgever

Bedrijven moeten denken als uitgevers – dat is een stelling die al lange tijd rondzingt. Maar dat blijkt geen sinecure. Met een gedegen contentplan alleen ben je er als marketeer namelijk niet. Is dit wel voor iedere organisatie weggelegd?

Contentmarketing