‘Progressive is de nieuwe standaard’
Hoog genoteerd op vele trendlijstjes dit jaar: progressive web apps. Hoe kansrijk is zo’n mobiele site die zich als native app gedraagt?
Hoog genoteerd op vele trendlijstjes dit jaar: progressive web apps. Hoe kansrijk is zo’n mobiele site die zich als native app gedraagt?
Het Nederlandse DMA Institute heeft voor het tweede jaar achter elkaar de wereldwijde ABC-certificatie gekregen voor zijn onderzoeken naar zichtbaarheid van online reclame-uitingen.
Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.
Isobar Social Embassy stelt Theo Reichgelt om per 1 februari de rol van consulting director te bekleden.
Webhoster GoDaddy lanceert een platform GoCentral waarmee vrij eenvoudig mobielvriendeljke websites ontwikkeld kunnen worden. Dat gebeurt aan de hand van thema’s.
NIMA publiceert een online test waarmee scholieren en studenten hun online marketingkennis kunnen toetsen.
Wat zijn de ideale afmetingen voor je bannerset? Hoeveel bannervertoningen vinden er op mobiel plaats? Adpiler heeft op basis van ruim 600 miljard impressies een analyse gemaakt. Onderstaande infographic toont alle data, die je helpt bij het inrichten van je bannerset.
Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.
Google heeft vorig jaar 1,7 miljard foute advertenties verwijderd, twee keer zoveel als een jaar geleden. 68 miljoen advertenties gingen over verboden geneesmiddelen en 112 miljoen wilden consumenten naar malware lokken.
Internetondernemer Mathys van Abbe gooit het over een andere boeg. Mathys zag in Lesbos met eigen ogen hoe belangrijk het was om kleine organisaties die iets goeds doen te steunen, maar vond de wereld van goede doelen onduidelijk en oneerlijk. Om die reden startte hij Kinder. De app presenteert goede doelen, geselecteerd door experts, waar de deelnemers anoniem een donatie kunnen doen. Het basisidee is net zo simpel opgezet als de datingapp Tinder.
Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.
Hoe behoeden we onszelf ervoor geen verkeerde conclusies uit data te trekken? Fluctuaties van resultaten zouden eigenlijk altijd vanuit langetermijnoogpunt bekeken moeten worden. Check met dit artikel of jij als datagladiator van de Romeinse keizer een ‘thumbs up’ of ‘thumbs down’ zou krijgen. Wat zijn de meest gemaakte fouten als het gaat over de interpretatie van data?
De Consumentenbond waarschuwt voor de Eco Dienst Online, een bedrijf dat exclusieve kortingscodes verkoopt. Consumenten klagen over agressieve verkoopmethoden en onterechte incasso’s.
Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?
De Deense leverancier van reclametechnologie Adform ontslaat acht procent van zijn personeel, circa zeventig man, om het kostenpeil goed op peil te brengen. De impact op de Benelux-markt is beperkt.