More stories

Vacanceselect voorspelt klantgedrag

Digitale innovatie is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij campings en vakantieparken. Toch loopt het Alkmaarse familiebedrijf Vacanceselect op dit gebied behoorlijk voorop in de reisbranche, vertelt hoofd e-commerce Joost Kamstra.

Travel

Marketingsuites: kies je Google of Adobe Analytics?

Zowel Google als Adobe hebben hun tools geïntegreerd in steeds completere ‘marketingsuites’. De bedrijven lijken daarin een vergelijkbare strategie te volgen. Maar maken die veranderingen de keuze voor de juiste analyticssoftware ook makkelijker? En met welke verschillen houd je rekening?

Analytics
Premium

CoolBest trekt a friend of mine aan voor sociale en video content

Na FrieslandCampina (Chocomel, Mona en DubbelFrisss) heeft nu ook CoolBest a friend of mine (onderdeel van Dept) aangetrokken om de sociale en video content te verzorgen.

Digital Agencies
Premium

Valtech koopt Duits People Interactive

Het Franse digitale bureaunetwerk Valtech, dat in Nederland eFocus kocht, heeft in Duitsland het bureau People Interactive overgenomen.

Digital Agencies

Artificial Intelligence is de nieuwe disruptor in marketing

Als er één technologie is die de klantervaring drastisch kan verbeteren, dan is het Artificial Intelligence (AI). Betere personalisatie, meer transacties, meer tevreden klanten, meer retentie, meer conversie – dat is de impact van AI op marketing.

Customer Experience

115 feiten die je nog niet wist over social media (infographic)

In nog geen 15 jaar heeft de ontwikkeling van sociale media een grote groei doorgemaakt. In ons dagelijks leven is social media bijna niet meer weg te denken. Ben je benieuwd hoe social media ons persoonlijke- en bedrijfsleven beïnvloed? Bekijk dan de infographic van Skilled.co ‘115 feiten die je nog niet wist over social media’.

Social

Bidroom opent de aanval op Booking.com

De Nederlandse start-up Bidroom wil hotelboekingen wegkapen van Booking.com en andere grote online reisagenten. Wie bij deze OTA’s een hotel heeft geboekt, krijgt van Bidroom een lagere prijs, vertelt CEO en medeoprichter Michael Ros.

Travel

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky.

Travel
Premium

Nominatieronde SAN New Kids on the Block van start

Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) publiceert de lijst met genomineerden voor de New Kids on de Block-prijs 2016, veelbelovende nieuwe digitale bureaus.

Digital Agencies

Marktonderzoeker comScore mogelijk als straf van de beurs

Marktonderzoeker comScore waarschuwt dat het van de beurs zou kunnen verdwijnen omdat niet tijdig gegevens heeft aangeleverd bij de Securities and Exchange Commission. De koers van het beursgenoteerde bedrijf duikelde gisteren omlaag.

Analytics

Huawei kiest RIDE voor contentstrategie

Contentbureau RIDE uit Amsterdam heeft de pitch van Huawei gewonnen om in 2017 de contentstrategie uit te voeren.

Contentmarketing

Go Places campagne: shinen bij Heineken

Het interactieve sollicitatiegesprek dat Heineken op onder meer LinkedIn en Facebook plugt, is een HR- en marketingcampagne ineen. De persoonlijkheidstest moet mensen laten voelen wat de bedrijfscultuur is. En wat dus nodig is om bij Heineken succesvol te zijn.

Campagnes

Hilton gooit loyaliteitsprogramma om

Hotelketen Hilton gaat een aantal veranderingen doorvoeren in het spaarprogramma voor vaste gasten. Een van de opvallendste is een samenwerking met Amazon.

Travel

Reclamereus WPP investeert in VR-specialist

Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.

Online marketing

Tinder integreert reclamedienst Facebook

Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.

Online advertising