Dagan Cohen creatief directeur bij Social Inc
Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc, vooral gespecialiseerd in de creatie van (video)content.
Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc, vooral gespecialiseerd in de creatie van (video)content.
Beacons leggen de locatie van personen vast in een openbare ruimte. Doordat je weet dat iemand op een bepaalde plaats is (geweest), kun je bestaande informatie over die persoon verrijken. Dit levert nieuwe kansen op voor de marketeer. Maar het brengt ook risico’s met zich mee op het gebied van privacy. Net als veel andere marketingtechnologieën loopt ook deze technologie voor op de wetgeving. Hoe hoort het nou eigenlijk? Wij zetten het voor je op een rij.
Lufthansa heeft een open API gelanceerd waarmee derden direct vliegtickets kunnen verkopen. Volgens de Duitse luchtvaartgroep is dit initiatief weliswaar onderdeel van de direct booking-strategie, maar niet bedoeld als nieuwe manier om de traditionele reserveringssystemen te omzeilen.
Google Ad Grants zijn relatief minder waard dan advertentiegeld dat vanuit een regulier AdWords-account wordt ingelegd. Binnen Ad Grants – beschikbaar gestelde tegoeden voor non-profit organisaties van zoekgigant Google – kun je rekenen op een hogere Cost Per Click (CPC), terwijl je op posities terecht komt onder de advertenties van betaalde adverteerders.
Bureaunetwerk Dept lanceert vandaag Unskippable, een eigen productiebureau voor hoogwaardige online visuele content.
Een peiling op Twitter suggereert meer zetels voor de kleine partijen dan de reguliere peilingen. Dat stelt taaltechnoloog Eric Sanders van de Radboud Universiteit. Hij ontwikkelde een online monitor die de politieke stemming op Twitter peilt.
Een update van het actuele socialmediagebruik in Nederland. Hoeveel gebruikers heeft bijvoorbeeld Snapchat daadwerkelijk? Stagneert de groei van Facebook of groeit het netwerk nog steeds? In dit artikel bespreken we de groei van de verschillende kanalen. Niet alleen de groei in gebruikers, maar ook de nieuwe mogelijkheden worden besproken.
Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. Dat maken IAB Nederland, DDMA en Deloite bekend voorafgaand aan het Friends of Search-congres later vandaag in Amsterdam.
Video heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een van de belangrijkste hedendaagse media. Het is een fantastische manier om met je gebruikers te communiceren, user-driven informatie te vergaren en conversie te vergroten. Maar hoe maak je succesvol betere, converteerbare video’s die door je doelgroep worden omarmd?
Salesforce heeft de Service Cloud Einstein aangekondigd, volgens het bedrijf zelf het eerste intelligente Customer Service platform.
Online.nl heeft een optimalisatie-roadmap opgesteld en het optimaliseren van de dienstverlening als prioriteit gesteld.
Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.
Torremolinos, Maastricht en Albufeira zijn de bestemmingen die in opkomst zijn deze zomer. Dit meldt hotelzoekmachine Trivago.
Facebook kondigt videoapps aan voor Apple TV, Amazon Fire TV en Samsung televisies, waarmee video’s die nu alleen in het nieuwsoverzicht verschijnen ook op een groot scherm te zien zijn.
Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.