Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
‘We zien dat je internet eruit ligt, dit probleem zal binnen 45 minuten opgelost worden.’ Zulke serviceberichten worden steeds gewoner. Jacada doet meer met ‘outbound engagement’, dat zij omarmen in hun nieuwste project Contact Hub. “Proactief naar buiten zijn, zie ik als beste manier om een binnenkomend telefoontje te voorkomen”, zegt Chris du Toit, Chief Marketing bij Jacada.
Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.
Hoe vertaal je als omnichannel retailer de data uit al je kanalen tot één bruikbaar klantprofiel, zodat je e-mailmarketing past bij de levenscyclus van de klant? Een herkenbaar probleem, waarvoor ook Mooi Parfumerie een oplossing zocht.
1,2 miljard mensen wereldwijd gebruiken het internet mobiel. Ruim de helft daarvan doet ook online aankopen via internet of oriënteren zich op producten. Kortom, reden genoeg om je site mobielvriendelijk te maken. Deze infographic van Harris Myers Business Development legt nog eens uit waarom je niet zonder kan.
bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.
Tenzing Travel kreeg te maken met een SEO-uitdaging toen de oude naam Kuoni twee jaar geleden helemaal verdween. Nu e-commerce manager Daan Lodewijks dat weer op orde heeft, is er tijd voor nieuwe projecten. “Conversieoptimalisatie is geen doel op zich.”
Of chatbots (al) geschikt zijn voor klantcontact is een discussiepunt. Maar de bots zijn in ieder geval voor één ding heel goed bruikbaar: het al dan niet gepersonaliseerd toesturen van content. Een goed, misschien zelfs beter, alternatief voor e-mail?
Steeds meer consumenten kijken mobiel naar YouTube. Het aandeel bedraagt al zo’n 70 procent en wordt vooral bepaald door jong volwassenen en vrouwen. Mobiel brengt wel met zich mee dat er naar kortere video’s wordt gekeken. Desktopgebruikers kijken langer.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een tv-commercial van beleggingsapp BUX die werd gemaakt op basis van internetfilmpjes.
De mensgestuurde zoekmachine Jelly van Twitter medeoprichter Biz Stone en Ben Finkel, opgericht in 2014, is voor een onbekend bedrag overgenomen door Pinterest.
Niet de prijs maar de klantervaring bepaalt of bedrijven (nog) een lang leven hebben. Maar betekent aandacht voor de customer experience niet gewoon hetzelfde als focussen op de customer service? Nee, er is een wezenlijk verschil tussen de twee. Dat vertellen consultant Nienke Bloem en Steven Oudejans van Ace & Tate in het Emerce Webinar ‘De toekomst van Customer Experience’.
Al tijden wordt er geroepen dat Facebook over haar hoogtepunt heen is. Het gebruikersaantal neemt nog steeds toe, maar dit is vooral te danken aan oudere doelgroepen. Het ‘daddy-on-the-dancefloor-syndroom’ is dan ook de reden dat steeds meer jongeren kiezen voor andere sociale netwerken, zoals Snapchat of Instagram. Wat betekent de toenemende vergrijzing voor de toekomst van Facebook?
Microsoft stopt met zijn experimentele sociale netwerk So.cl, dat in 2011 voortkwam uit onderzoek van Microsofts Fuse Labs. Sinds 2012 is het netwerk openbaar, maar bijna niemand kent het.
Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.