Bereik online radiocampagnes: 9 procent
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
Online radiocampagnes bereiken gemiddeld 9 procent van het Nederlandse mediapubliek. Adverteren op internetradio levert 33 procent additioneel bereik op.
Het Amsterdamse bedrijf Qelp wil nieuwe markten aanboren, ook buiten de telecomsector waar het nu aanwezig is.
Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.
B2B-bedrijven doen vaak nog te weinig hun voordeel met gepersonaliseerde marketing en sales. Deze aanpak wordt ook wel Account-Based Marketing (ABM) genoemd en om hier echt succesvol mee te zijn is – naast een goede samenwerking tussen sales en marketing – relevante, persoonlijke content cruciaal. In dit artikel geef ik je een aantal handige tips om direct met gepersonaliseerde content aan de slag te gaan.
Wil je als marketeer weten of bepaalde kanalen of campagnes hebben bijgedragen aan een doel op de site dan kijk je naar de conversie-attributie. Zo wordt duidelijk of het budget goed is besteed of dat bijsturing nodig is. Maar zijn de modellen echt zo zinnig als ze lijken? En welke uitdagingen kom je zoal tegen?
Online heeft de advertentiemarkt veranderd. Met hulp van klikgedrag en cookies is het kinderlijk eenvoudig geworden om er achter te komen waar je doelgroep zit. Dat geldt nog niet voor print.
Een van de grootste uitdagingen in het leven van een onlinemarketeer is het meten en beoordelen van Cross Device Data. Gelukkig is het nu een stuk makkelijker gemaakt om Cross Device Data te meten en inzichten te krijgen in hoe de campagnes tussen verschillende apparaten presteren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!
We vroegen in het kader van de aanstaande Tweede Kamerverkiezingen een aantal van onze gastbloggers om vanuit hun expertise de websites van de politieke partijen te beoordelen en er lessen uit te trekken waar je als onlinemarketeer of ondernemer wat aan hebt voor je eigen website.
Remco Frank is onlangs overgestapt van Media Monks naar Mangrove om bij het Rotterdamse bureau eindverantwoordelijke Creatie te worden.
Internetbureau Incentro opent vandaag een eigen kantoor onder de vlag van Incentro in Nairobi, Kenia.
Voor een webshop is ROI van campagnes berekenen relatief simpel. Maar als je geen producten verkoopt, en je vooral inkomsten krijgt uit subsidies? Hoe bepaal je de impact van je content en campagnes? Wat is dan het rendement van je website, of van jezelf, als contentmarketeer voor je organisatie?
Zijn beacons alweer passé? Beacons blijken commercieel in ieder geval minder bruikbaar dan geregeld is voorspeld. Tot die conclusie komt het Nederlandse loyaliteitsplatform Fanly. Het bedrijf gebruikt de technologie al ruim twee jaar bij honderden retailbedrijven.
De mobiele ontwikkelaar MOBGEN heeft op het Mobile World Congress in Barcelona een internationale prijs gewonnen voor zijn werk aan de Shell Motorist-app.
Betrokkenheid bij een merk leidt tot loyaliteit. Consumenten willen gehoord worden en participeren: van een eenmalig bericht op social media tot een actieve, continue rol via onder andere co-creatie, crowdsourcing en klantenpanels. Maar voor veel bedrijven is het creëren van die betrokkenheid nog een grote uitdaging. Hoe bouw je customer engagement op? Zoals Gary Vaynerchuk stelt: van het hart naar het hoofd naar de portemonnee.
Op de Negenmaandenbeurs heeft babymerk Zwitsal de eerste zelflerende babynamen app geïntroduceerd. De app is ontwikkeld in samenwerking met digital production agency iOnline.