More stories

Wat zegt het nieuwe wetsvoorstel ePrivacy over marketing?

De Europese Commissie (EC) publiceerde vorige week het wetsvoorstel voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. De EC lijkt behoorlijk wat veranderingen teweeg te willen brengen. Duidelijk is dat alle marketing kanalen opt-in worden. Maar wat staat er nog meer op de planning?

Privacy

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

‘Commercials beginnen steeds vaker buiten tv’

Adverteerders beginnen hun tv-commercials steeds vaker niet op televisie maar op YouTube en mobiele kanalen. “Of vanuit een basisplan op televisie dat verder op online kanalen wordt uitgewerkt”, aldus Boukje Taphoorn van Google.

Online advertising
Premium

E-mail is ‘always on’: tijdsbesteding onder millennials gegroeid

De tijd die consumenten aan e-mail besteden blijft toenemen. Zeker voor het bereiken van millennials blijkt e-mail een uitstekend marketingmiddel. Wel verandert het het gebruik ervan.

E-mailmarketing

Elizabeth Marsten (CommerceHub) en haar visie op search

Met meer dan tien jaar ervaring geldt Elizabeth Marsten als een van de meest invloedrijke SEA-experts ter wereld. Ze is momenteel Director of Paid Search bij CommerceHub. Elizabeth spreekt op 16 februari 2017 op Friends of Search. Een interview over haar werk en visie op ‘search’.

Search
Premium

Transformatie Deli XL: hoe online nu 95 procent van de omzet genereert

Afgelopen oktober won Anouk Beeren namens Deli XL de Digital Transformers Award. In krap zes jaar tijd heeft de manager E-commerce & merchandising er met een transformatie voor gezorgd dat het online verkoopkanaal nu 95 procent van de bedrijfsomzet genereert. Maar “het begint het nu pas”. Hoe heeft ze dat aangepakt en wat is nu de volgende stap?

Strategy

Maandelijks 3,3 miljoen online kijkers Nederlandse zenders

In 2016 keken er maandelijks gemiddeld 3,3 miljoen Nederlanders achteraf naar een tv-programma via internet. Opvallend ook dat meer dan veertig procent van het kijkpubliek afgelopen jaar geen enkel programma terugkeek via computer, tablet of telefoon.

Analytics

‘Reisbedrijven laten veel kansen liggen op Instagram’

Nederlandse reisbedrijven reageren over het algemeen slecht op berichten van hun volgers op Instagram. Van de bijna honderd onderzochte organisaties reageerde slechts 10 procent op een privé-bericht van een consument. Gemiddeld duurt een antwoord ook nog eens 17 uur.

Travel

Directeur Yandex: ‘We zijn te vertrouwen’

De Russische zoekgigant Yandex zet groots in op machine learning met het in Amsterdam gevestigde Yandex Data Factory. “Onze algoritmes bieden grote kansen voor de Nederlandse en buitenlandse e-commerce en retailsector”, aldus directeur Jane Zavalishina, die sinds 2014 het bedrijf leidt.

Analytics

Infographic: hoe ons brein content verwerkt

Onze hersenen reageren verschillend op type content, zo laat deze infographic van MainPath Marketing zien. Geschreven content, denk aan e-books en blogs, zijn goed voor het aangaan van relaties, terwijl interactieve content niet verrassend de interactie bevordert. En video’s? Die zijn er voor de emotie.

Contentmarketing

De Correspondent zet Google Analytics overboord

De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.

Analytics

Staatsbosbeheer: selfservice technologie verhoogt conversie

Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.

Travel

Mediabookers met radiolabel, later ook Online

Selfservice media-inkoopplatform Mediabookers start een nieuw label dat zich puur richt op radioreclame, van productie tot inkoop. Op termijn worden daar ook internetradio en streamingdiensten aan toegevoegd.

Online advertising

2017: nog meer beeld (infographic)

Digitale marketeers zijn tegenwoordig meer met beeld dan tekst bezig. Venngage heeft daar onderzoek naar gedaan. Het gebruik van stockfoto’s is bijvoorbeeld nog altijd erg populair, maar zelfgemaakte infographics ook. Grootste uitdaging: het verzamelen van betrouwbare data.

Contentmarketing

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement