More stories

Premium

NBTC-NIPO: Half miljoen vakanties via smartphone geboekt

Het aantal pakketreizen is in 2016 flink gedaald. De consument stelt liever zelf zijn reis samen en gebruikt daarbij steeds minder vaak de pc. Dit blijkt uit het jaarlijkse ContinuVakantieOnderzoek van NBCT-NIPO Research.

Travel

Utrecht ontwikkelt ‘oefenwebsite’

Gemeente Utrecht biedt een digitale oefenomgeving aan voor mensen die moeite hebben met websites van de overheid. De virtuele assistent Steffie legt digitale en administratieve stappen uit.

Customer Experience
Premium

Redkiwi vergroot belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi heeft zijn belang in Afdeling Online vergroot. Redkiwi heeft bovendien zijn propositie veranderd en richt zich op werk voor grotere organisaties.

Digital Agencies

Clear Channel met out-of-home programmatic buying

Adverteerders kunnen nu ook outdoorreclame programmatic gaan inkopen met een nieuwe tradingtool van Clear Channel in Europa.

Online advertising
Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 1 juni worden voor de achtste keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia17). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies

Digital Single Market: de nieuwe cookieregels onder de loep

Vorige week heeft de Europese Commissie haar volgende grote initiatief geopenbaard met betrekking tot de Digital Single Market: een nieuwe verordening over vertrouwelijkheid van elektronische communicatie. Het voorstel voor de verordening Privacy en Elektronische Communicatie geeft een update aan de bestaande regels naar de huidige stand van de technologie. In deze blog ga ik iets dieper in op een onderdeel van de ePrivacyverordening: de aanpassing van de regels met betrekking tot cookies en device fingerprinting.

Privacy
Premium

Dept breidt uit met tweede Duitse dochter

Bureaunetwerk Dept investeert in de Duitse marketingspecialist Trust Agents uit Berlijn, het tweede dochterbedrijf op die markt. “Stiekem concentreren we ons ook op Nordics”, aldus Paul Manuel.

Digital Agencies

Smart tv’s Philips krijgen programmatic videoreclames

Nieuwe televisies van TP Vision Philips krijgen ruimte voor adverteerders om persoonlijke videocommercials te tonen.

Online advertising

Flash is dood: Wat betekent dit voor webinars en webcasts?

Menig webinar is nog steeds gebaseerd op Flash technologie. Aangezien Flash door alle moderne browsers standaard wordt geblokkeerd en smartphones […]

Webcasts

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

Media Markt ziet kansen voor full programmatic platform

Media Markt heeft ambitieuze doelen op het gebied van pogrammatic advertising. Dat blijkt uit een gesprek dat Adformatie had met COO Dennis Hooijmans.

Programmatic

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience

Wat zegt het nieuwe wetsvoorstel ePrivacy over marketing?

De Europese Commissie (EC) publiceerde vorige week het wetsvoorstel voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. De EC lijkt behoorlijk wat veranderingen teweeg te willen brengen. Duidelijk is dat alle marketing kanalen opt-in worden. Maar wat staat er nog meer op de planning?

Privacy

Storytelling verhoogt conversieratio met meer dan 50 procent

Een goede online marketingcampagne kenmerkt zich door een optimale inzet van data, technologie en creativiteit. Door de groeiende mogelijkheden krijgen data en technologie een steeds dominantere rol. Creativiteit wordt daarom de onderscheidende factor en storytelling is hierin zeer interessant.

Campagnes

‘Commercials beginnen steeds vaker buiten tv’

Adverteerders beginnen hun tv-commercials steeds vaker niet op televisie maar op YouTube en mobiele kanalen. “Of vanuit een basisplan op televisie dat verder op online kanalen wordt uitgewerkt”, aldus Boukje Taphoorn van Google.

Online advertising