More stories

De datagedreven redactie: eerste stappen met machine learning

De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.

Contentmarketing

Trump-video uit ‘Lubach op Zondag’ levert Ster niets op

De Trump-video uit ‘Lubach op Zondag’ is inmiddels meer dan 50 miljoen maal via Youtube en Facebook bekeken, maar reclameverkoper STER heeft daarvan niet kunnen profiteren.

Video

Geen HTTPS-verbinding = lagere score in Google

Je website overzetten van HTTP naar een HTTPS-verbinding. Moet het nu wel of niet? Ben je dan al je gegevens kwijt, en straft Google het af met een slechtere ranking? Dit zijn een aantal zeer relevante vraagstukken waar in de loop der tijd verschillende antwoorden op zijn gekomen.

Search

Engagementkloof: van klantvriendelijk naar klantgericht

Er is een kloof tussen wat de klant wil en wat bedrijven leveren. Deze ‘engagement gap’ kost geld, omdat de klant afhaakt. Hoe overbrug je het gat tussen willen en geven?

Customer Engagement

Online bloemenbezorger bloomon lanceert tv-campagne

Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.

Campagnes

Customer engagement: vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.

Customer Engagement

Hoe haal je het meeste uit je Google Shopping campagnes?

Stel, je hebt een actieve Google Shopping campagne maar deze levert nog niet op wat je ervan gehoopt had. Het kan zelfs zo zijn dat je campagne meer geld kost dan dat deze oplevert. Zelf heb ik onlangs zo’n campagne mogen beheren. Ik had geen idee waar ik moest beginnen, dus ben ik maar begonnen met het begin: de productfeed. Met behulp van de informatie die Google beschikbaar stelt en diverse blogs, waaronder die van mijn collega Rick, heb ik de feed verbeterd. Maar hoe ga je dan verder?

Analytics

Nieuwe technologie doet automatisch bannercreatie

Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.

Creative

‘Campagnes steeds vaker via social én tv’

Het begon als innovatie bij Philips, maar inmiddels zijn de meeste activiteiten van het afgesplitste Civolution onderdeel van het Amerikaanse databedrijf 4C Insights. Dat zijn analyse van slimme data voor adverteerders nu verder over de wereld gaat brengen, stelt Chief Product Officer Wim Bus.

Analytics

Data Privacy Day: 2017, het jaar van de stilte voor de storm

Data Privacy Day? Ja zeker, sinds 1981 staan we op 28 januari stil bij het onderwerp privacy. Toen werd het eerste verdrag met betrekking tot regelgeving rondom privacy in Europa ondertekend. Voor het 36e jaar op rij wordt met Data Privacy Day extra aandacht gevraagd voor privacy en de bescherming van persoonsgegevens. Hoe gaat het privacylandschap er komend jaar uitzien?

Privacy

Trends in videomarketing in 2017

In dit artikel vertel ik je meer over de trends op het gebied van videomarketing. Ook geef ik je diverse voorbeelden en laat ik zien hoe je zelf eenvoudig een filmpje maakt. Dit alles op een laagdrempelig niveau, zodat je zelf eenvoudig en snel aan de slag kunt met video

Video

Hoe sales en marketing samen meer conversie realiseren

Sales en marketing zijn het meest effectief wanneer ze goed op elkaar zijn afgestemd, maar liggen helaas vaak nog niet op één lijn. Daarom geven we je een aantal handige tips die de conversie van je leads drastisch kan verbeteren.

B2B Digital

Ondernemers bloggen vaak zonder plan

Slechts 22 procent van de bloggende bedrijven heeft een helder plan of duidelijke contentstrategie bij het bloggen. Dat is de belangrijkste conclusie van het jaarlijkse onderzoek van contentmarketingbureau Contany.nl naar bloggen door bedrijven. Een opvallende constatering, aangezien uit het onderzoek blijkt dat veel bedrijven investeren in het publiceren en promoten van blogs.

Contentmarketing

Arthur Sadoun nieuwe CEO van Publicis Groupe

Arthur Sadoun neemt per 1 juni bij Publicis Groupe het roer over van CEO Maurice Lévy, die een stapje terug doet in de organisatie.

Online marketing

‘Progressive is de nieuwe standaard’

Hoog genoteerd op vele trendlijstjes dit jaar: progressive web apps. Hoe kansrijk is zo’n mobiele site die zich als native app gedraagt?

Web-design