Huawei kiest RIDE voor contentstrategie
Contentbureau RIDE uit Amsterdam heeft de pitch van Huawei gewonnen om in 2017 de contentstrategie uit te voeren.
Contentbureau RIDE uit Amsterdam heeft de pitch van Huawei gewonnen om in 2017 de contentstrategie uit te voeren.
Het interactieve sollicitatiegesprek dat Heineken op onder meer LinkedIn en Facebook plugt, is een HR- en marketingcampagne ineen. De persoonlijkheidstest moet mensen laten voelen wat de bedrijfscultuur is. En wat dus nodig is om bij Heineken succesvol te zijn.
Hotelketen Hilton gaat een aantal veranderingen doorvoeren in het spaarprogramma voor vaste gasten. Een van de opvallendste is een samenwerking met Amazon.
Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.
Dating-app Tinder gaat de onverkochte reclameruimte exploiteren met Facebook door op diens reclamenetwerk aan te sluiten.
Justin Long, de acteur die drie jaar lang vooral bekendheid verwierf met de komische Get a Mac-reclames, duikt nu op in advertenties voor Huawei, na Apple en Samsung de derde smartphonefabrikant ter werel
Google kondigde gisteren aan dat het stopt met de betaalde versie van haar datavisualisatie- en rapportageprogramma Data Studio. Het bedrijf kondigt namelijk aan de tool volledig gratis aan te gaan bieden. Voor deze aankondiging konden er slechts 5 gratis rapporten aangemaakt worden, maar vanaf nu is de tool gratis en zonder limieten te gebruiken.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een aansporing van Centraal Beheer om vaker online spullen te lenen.
Salesforce heeft Sequence overgenomen, een Amerikaans UX ontwerpbureau met Best Buy, Peets, Apple en Google als klanten.
Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn richt een nieuwe dochteronderneming op die klantgegevens van de retailbedrijven online gaat exploiteren voor reclamedoeleinden.
Door de digitalisering van de samenleving zijn veel kennis en klassieke mechanismen op het gebied van marktwerking en klantgedrag in één keer achterhaald. De CMO zal zichzelf opnieuw moeten uitvinden om een rol van betekenis te kunnen spelen.
UX en SEO worden nog te vaak als twee aparte werelden gezien. Natuurlijk, de meeste mensen weten dat de gebruikerservaring van je website van invloed is op je vindbaarheid. Maar ze kunnen elkaar ook sterk aanvullen. Door een SEO-specialist mee te laten denken in user testing, en andersom de UX-er eens naar de SEO-strategie te laten kijken, creëer je waardevolle inzichten.
Jan-Paul Koudstaal is per januari begonnen als Design Director bij BLiS uit Barendrecht. Hij werkte daarvoor als senior designer bij Mangrove.
Koninklijke Auping stelt Joris Broekmans (1977) aan als Directeur Customer Experience. Broekmans wordt binnen Auping onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie – nationaal en internationaal – op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format.
Deze week is de aanloop gestart naar de negentiende editie van de SpinAwards. Tot en met vrijdag 28 februari 2017 kunnen Nederlandse en Belgische bureaus, producenten en opdrachtgevers hun beste digitale werk inzenden. Op 20 april is de grote uitreiking tijdens de SpinAwards Night in Het Sieraad te Amsterdam.