More stories

Belang zachte landing wordt onderschat

De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.

Conversie

Nieuwe Uber tool moet verkeersopstoppingen oplossen

Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.

Travel

Pi integreert Airbnb-data in zakenreisrapportages

Data-analysebedrijf Pi heeft een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven een rapportage kunnen genereren van de Airbnb-boekingen door hun zakenreizigers. Deze cijfers worden afgezet tegen de uitgaven aan traditionele zakenhotels.

Travel

Lokaal en digitaal: de ambities van de Persgroep voor indebuurt.nl

Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.

Contentmarketing

Conversie-attributie is flauwekul

Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.

Attributie

Anna Nooshin naar The Social Conference

Ook social influencer Anna Nooshin maakt 23 maart haar opwachting tijdens The Social Conference. In een live Q&A beantwoordt zij samen met Erik Kepper van RTL MCN vragen van het publiek over platform overstijgende content.

Social

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

333Travel: terug naar de kern met rebranding

333Travel biedt individuele maatwerkreizen en bouwstenen aan in Azië, Amerika en Zuid-Afrika. De reisorganisatie heeft net een rebranding achter de rug, vertelt IT-manager Remco Loup. “We waren vergeten waar onze kracht ligt.”

Travel

Digital marketing analytics: feiten verhogen conversie

Digital marketing analytics wordt steeds interessanter. Bedrijven die deze analysevorm toepassen kunnen klantgedrag voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden. En dankzij cloudtechnologie blijven de kosten beheersbaar.

Analytics

Bovenaan staan met featured snippets in drie stappen

Een vrij nieuw verschijnsel in Nederland, maar desondanks toch al een veel besproken fenomeen: de featured snippet. Een antwoord op een zoekvraag of zoekterm dat getoond kan worden boven de reguliere organische zoekresultaten van Google op een zoekvraag of zoekterm. Wat zijn de mogelijkheden van featured snippets? En nog belangrijker: hoe verover je deze zeer beconcurreerde positie?

Search

Zanox doet Amerikaanse overname

Zanox doet via dochterbedrijf Affiliate Window een Amerikaanse overname. Het betaalt 35 miljoen dollar voor honderd procent van de aandelen van oudgediende ShareASale.

Online advertising

DDMA en IAB kritisch op voorstel nieuwe cookiewet

Europa wil de opt-in voor het plaatsen van cookies via de browserinstellingen gaan regelen, niet meer via pop-ups op websites. De DDMA en het IAB in Europa en Nederland vinden dat niemand daarbij gebaat is.

Online advertising

Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze cashback-abonnementen

De Consumentenbond waarschuwt voor Oddie.nl, dat telefonisch cashback-abonnementen aanbiedt voor 99 euro per jaar. Het bedrijf accepteert geen annuleringen en eist ten onrechte betaling. De Consumentenbond adviseert om niet te betalen.

Customer Loyalty

‘Omzet online radioreclame verdubbelde in 2016’

De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van radiozenders nu gereed staan om goed te investeren in digitalisering”, aldus TME-directeur Arthur Hoogendijk.

Online advertising

Europees voorstel verwijdert irritante cookieschermen

De Europese Commissie doet een voorstel om de opt-in voor de reclame- en trackingcookies niet meer met een pop-up te regelen maar via de browserinstellingen. Dat zou opt-in moeten worden, dus standaard geeft de browser dan geen gebruikersgegevens door.

Online advertising