More stories

App Starbucks ondersteunt spraakopdrachten

“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.

Search

Vooral automerken adverteerden online in 2016

Met 62 miljoen aan bruto mediabestedingen gaven automerken het meest uit aan online adverteren in Nederland in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen. De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016.

Online advertising

Facebook naar 1,86 miljard gebruikers

Facebook blijft maar groeien. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg het afgelopen kwartaal naar 1,86 miljard, 17 procent meer dan een jaar terug. 1,74 miljard mensen gebruiken Facebook mobiel.

Facebook

Marty Weintraub (AimClear) over de waarde van psychografisch targeten

Marty Weintraub is oprichter en CEO van aimClear, een Amerikaans onlinemarketingbureau dat gespecialiseerd is in het gebruik van psychografie bij het bepalen van doelgroepen en het genereren van klanten en leads. Psychografische targeting gaat nog weer een stapje verder dan targeten op de bekende variabelen. Wat is zijn visie op het vakgebied en hoe ziet hij de toekomst? In aanloop naar zijn presentatie op Friends of Search vroegen we het hem.

Search
Premium

Sjoerd van Loon (Red Urban) begint productiebureau Addigital

Sjoerd van Loon heeft bureau Red Urban verlaten om een nieuw bedrijf te starten, Addigital. Het bureau ondersteunt reclamebureaus op het gebied van digitale producties.

Digital Agencies
Premium

Angelique de Hont nieuwe CEO van Growing Minds

Angelique de Hont is CEO van online marketingbureau Growing Minds. De Hont was sinds 2014 General Manager van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett en COO van Publicis’ bureaugroep in Nederland.

Digital Agencies

Waarom je door Google Analytics verkeerde conclusies trekt

Voordat potentiële klanten een aankoop doen landen ze vaak meerdere keren op je website en ook nog via verschillende kanalen. Waarom kijken we bij de analyse dan toch alleen naar het laatste kanaal? En waarom kijk je alleen naar de eerste conversie? In dit artikel gaan we in op hoe je de juiste conclusies trekt over je campagnes.

Analytics

Reiziger haalt vooral inspiratie uit Google

Vakantiegangers halen hun inspiratie vooral uit Google, gevolgd door boekingsplatformen en Facebook. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van het recensieplatform TrustYou.

Travel

‘Facebook werkt aan tv-app’

Facebook zou werken aan een app voor kastjes zoals de Apple TV. Daarmee kunnen video’s op een groot scherm worden getoond.

Facebook

De datagedreven redactie: eerste stappen met machine learning

De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.

Contentmarketing

Trump-video uit ‘Lubach op Zondag’ levert Ster niets op

De Trump-video uit ‘Lubach op Zondag’ is inmiddels meer dan 50 miljoen maal via Youtube en Facebook bekeken, maar reclameverkoper STER heeft daarvan niet kunnen profiteren.

Video

Geen HTTPS-verbinding = lagere score in Google

Je website overzetten van HTTP naar een HTTPS-verbinding. Moet het nu wel of niet? Ben je dan al je gegevens kwijt, en straft Google het af met een slechtere ranking? Dit zijn een aantal zeer relevante vraagstukken waar in de loop der tijd verschillende antwoorden op zijn gekomen.

Search

Engagementkloof: van klantvriendelijk naar klantgericht

Er is een kloof tussen wat de klant wil en wat bedrijven leveren. Deze ‘engagement gap’ kost geld, omdat de klant afhaakt. Hoe overbrug je het gat tussen willen en geven?

Customer Engagement

Online bloemenbezorger bloomon lanceert tv-campagne

Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.

Campagnes

Customer engagement: vijf belangrijke ontwikkelingen

Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.

Customer Engagement