App Starbucks ondersteunt spraakopdrachten
“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.
“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.
Met 62 miljoen aan bruto mediabestedingen gaven automerken het meest uit aan online adverteren in Nederland in 2016. Dit blijkt uit onderzoek van Nielsen. De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016.
Facebook blijft maar groeien. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg het afgelopen kwartaal naar 1,86 miljard, 17 procent meer dan een jaar terug. 1,74 miljard mensen gebruiken Facebook mobiel.
Marty Weintraub is oprichter en CEO van aimClear, een Amerikaans onlinemarketingbureau dat gespecialiseerd is in het gebruik van psychografie bij het bepalen van doelgroepen en het genereren van klanten en leads. Psychografische targeting gaat nog weer een stapje verder dan targeten op de bekende variabelen. Wat is zijn visie op het vakgebied en hoe ziet hij de toekomst? In aanloop naar zijn presentatie op Friends of Search vroegen we het hem.
Sjoerd van Loon heeft bureau Red Urban verlaten om een nieuw bedrijf te starten, Addigital. Het bureau ondersteunt reclamebureaus op het gebied van digitale producties.
Angelique de Hont is CEO van online marketingbureau Growing Minds. De Hont was sinds 2014 General Manager van Saatchi & Saatchi | Leo Burnett en COO van Publicis’ bureaugroep in Nederland.
Voordat potentiële klanten een aankoop doen landen ze vaak meerdere keren op je website en ook nog via verschillende kanalen. Waarom kijken we bij de analyse dan toch alleen naar het laatste kanaal? En waarom kijk je alleen naar de eerste conversie? In dit artikel gaan we in op hoe je de juiste conclusies trekt over je campagnes.
Vakantiegangers halen hun inspiratie vooral uit Google, gevolgd door boekingsplatformen en Facebook. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van het recensieplatform TrustYou.
Facebook zou werken aan een app voor kastjes zoals de Apple TV. Daarmee kunnen video’s op een groot scherm worden getoond.
De datagedreven redactie is in opkomst. Zelflerende mechanismen gaan precies vertellen waar en wanneer een doelgroep is te bereiken en met welke content.
De Trump-video uit ‘Lubach op Zondag’ is inmiddels meer dan 50 miljoen maal via Youtube en Facebook bekeken, maar reclameverkoper STER heeft daarvan niet kunnen profiteren.
Je website overzetten van HTTP naar een HTTPS-verbinding. Moet het nu wel of niet? Ben je dan al je gegevens kwijt, en straft Google het af met een slechtere ranking? Dit zijn een aantal zeer relevante vraagstukken waar in de loop der tijd verschillende antwoorden op zijn gekomen.
Er is een kloof tussen wat de klant wil en wat bedrijven leveren. Deze ‘engagement gap’ kost geld, omdat de klant afhaakt. Hoe overbrug je het gat tussen willen en geven?
Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.
Iedere retailer, wholesale organisatie en ook steeds vaker de producent moeten zorgen voor betrokken klanten. Die krijg je door de beste omnichannel beleving te bieden. Dat gaat veel verder dan alleen het plaatsen van de bestelling en de bezorging. Wij zien vijf belangrijke ontwikkelingen rond customer engagement.