More stories

Premium

Stroom Mediacommunicatie naar Candid

Het Rotterdamse Stroom Mediacommunicatie is naar het Amsterdamse Candid gegaan. Met de overname hebben opnieuw twee onafhankelijke mediapartijen zich verenigd. Een noodzakelijke stap om tegenwicht te kunnen bieden aan de grote internationale bureaus, aldus CEO Gérard Ghazarian van de Candid Group.

Digital Agencies

Snapchat vestigt internationaal hoofdkantoor in Londen

Snapchat wijst Londen aan als zijn internationale hoofdkantoor. In tegenstelling tot andere grote internetbedrijven gebruikt moederbedrijf Snap Inc. geen belastingroutes via Nederland en Luxemburg.

Online advertising

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.

Marketing automation
Premium

Joost van der Vis nieuwe Director Digital bij Lukkien

Joost van der Vis vertrekt bij KPMG om bij Lukkien de functie van director Digital in te nemen.

Digital Agencies

Vijf take aways voor Google Ad Grants in je paid search strategie

Ben je werkzaam voor een liefdadigheids-, non-profitorganisatie of stichting? Grote kans dat je wel eens van het Google Ad Grants programma hebt gehoord. Het programma waarmee je in aanmerking komt voor een gift van 10,000 dollar aan advertentiebudget per maand. Is dit nieuw voor je? Lees dan eerst de deelnamecriteria van dit programma. Intussen zijn er wereldwijd al meer dan 20.000 organisaties in meer dan 50 landen aangesloten bij het programma en kun je op z’n minst zeggen dat het Google Ad Grants programma tot een noemenswaardige niche is uitgegroeid binnen het Paid Search landschap.

Online advertising

Kieskeurig.nl weert betaalde recensies

Kieskeurig.nl verbiedt sinds 1 januari 2017 dat er recensies op de site verschijnen waarvoor een webwinkel of fabrikant vergoedingen geven.

Influencer marketing

Groningse computer voorspelt muziekhits

Het Groningse Goldmund, Wyldebeast & Wunderliebe en Radio Radar hebben een systeem ontwikkeld dat met groeiende nauwkeurigheid kan voorspellen of een liedje een hit wordt.

Analytics

Consolidatieslag in bureauland: what’s next?

Lemz, Achtung, Mangrove, Dept. De bureauwereld is weer eens in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal grootser, internationaler en digitaler. Om mee te veranderen met de behoeften van de markt. De vraag is echter waar deze consolidatieslag eindigt. En ook: what’s next?

Marketing

40 tot 50 miljoen gebruikers voor Snapchat-kloon Snow

De Aziatische Snapchat-kloon Snow, waarvoor Facebook topman Mark Zuckerberg interesse heeft getoond, heeft inmiddels 40 tot 50 miljoen maandelijkse gebruikers. Moederbedrijf Naver onthult bovendien dat de app 100 miljoen downloads zijn gepasseerd.

Social

Reclamebureau Dawn bouwt ‘commercialgenerator’

Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.

Creative

‘InShared weet of een websitebezoeker klant zal worden’

InShared gebruikt customer profiling om in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat iemand klant wordt én wat het risicoprofiel is. Bettina Dalenoord legt tijdens eFinancials aan Hans Voorn uit hoe dit in zijn werk gaat.

Financials

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

DDMA hanteert standaardisatie e-maildefinities

De DDMA Council E-mail heeft standaarden voor e-maildefinities vastgesteld. Daardoor zijn marketeers beter in staat om de verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken.

E-mailmarketing

Anomaly wordt reclamepartner T-Mobile

Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.

Campagnes