More stories

Premium

Adverteerders geven 25 procent meer budget uit aan zoekmachinemarketing

Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. Dat maken IAB Nederland, DDMA en Deloite bekend voorafgaand aan het Friends of Search-congres later vandaag in Amsterdam.

Search

Hoe maak je sneller en makkelijker betere video’s?

Video heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een van de belangrijkste hedendaagse media. Het is een fantastische manier om met je gebruikers te communiceren, user-driven informatie te vergaren en conversie te vergroten. Maar hoe maak je succesvol betere, converteerbare video’s die door je doelgroep worden omarmd?

Video

Salesforce maakt klantenservice slim

Salesforce heeft de Service Cloud Einstein aangekondigd, volgens het bedrijf zelf het eerste intelligente Customer Service platform.

Customer Service

Online.nl investeert in webcare

Online.nl heeft een optimalisatie-roadmap opgesteld en het optimaliseren van de dienstverlening als prioriteit gesteld.

Customer Service

De wijzigingen in Hiltons loyaltyprogramma

Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.

Customer Loyalty

Torremolinos trending bestemming onder Nederlanders

Torremolinos, Maastricht en Albufeira zijn de bestemmingen die in opkomst zijn deze zomer. Dit meldt hotelzoekmachine Trivago.

Travel

Facebook kondigt video-apps voor televisies aan

Facebook kondigt videoapps aan voor Apple TV, Amazon Fire TV en Samsung televisies, waarmee video’s die nu alleen in het nieuwsoverzicht verschijnen ook op een groot scherm te zien zijn.

Facebook

Top Nederlandse marketeers worstelt met data

Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.

Online marketing

Invulformulier: hoe meet je waar je bezoekers afhaken?

Een formulier doormeten is een cruciaal onderdeel van het optimalisatieproces. In dit artikel geef ik je het gratis script waarmee een formulier doormeten een stuk gemakkelijker wordt. Dan weet je precies waar bezoekers afhaken tijdens het invullen van een websiteformulier, én waar je dit kunt vinden in Google Analytics. 

Analytics

Wehkamp vernieuwt affiliateprogramma

wehkamp gaat woensdag voor zijn affiliateprogramma een nieuw commissiemodel introduceren. Het huidige commissiemodel is volgens het bedrijf erg ingewikkeld en enigszins verouderd.

Online advertising

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

Toepassing AI in B2B nog problematisch

Met de opmars van Artificial Intelligence is er een keur aan nieuwe technologie beschikbaar. Toch hebben veel B2B-marketeers nog een hard hoofd in succesvolle toepassing ervan. Bijna tweederde (60 procent) voorziet bijvoorbeeld problemen bij de integratie met bestaande technologie.

B2B Digital

Gazelle besteedt marketing uit aan Dept

Fietsfabrikant Gazelle haalt social- en marketingbureaus Expand Online en socialagency a friend of mine van bureaunetwerk Dept in huis om de merk- en productbeleving te verbeteren.

Online marketing

De spending power van Generatie Z

Geboren na 1995. Sociaal netwerk: musical.ly en Snapchat. Muzikale voorkeur: Lorde. We hebben het hier over Generatie Z, een grote groep onbevangen en jonge consumenten die fluitend door het leven gaat en een gemiddelde aandachtsspanne heeft van rond de acht seconden. Een goudvis zou zich beter kunnen concentreren, aldus onderzoekers. Dat nogal klinkt schokkend, totdat je beseft dat Gen Z simpelweg erg besluitvaardig is en graag snel en met een kritische blik informatie tot zich neemt.

Marketing

Nieuwe tool moet Nederlanders naar Oost-Engeland lokken

Een Engelse toeristische organisatie heeft een boekingstool gelanceerd voor de oostkust van Engeland. Met de zogeheten Coastal Pass hoopt de National Coastal Tourism Academy (NCTA) meer Nederlanders te interesseren voor het gebied.

Travel