AppDynamics naar Cisco, beursgang afgeblazen
Cisco betaalt 3,7 miljard dollar voor AppDynamics, kort voordat deze Amerikaanse startup naar de beurs zou gaan. AppDynamics analyseert de prestaties van mobiele apps.
Cisco betaalt 3,7 miljard dollar voor AppDynamics, kort voordat deze Amerikaanse startup naar de beurs zou gaan. AppDynamics analyseert de prestaties van mobiele apps.
Sabine van Velsen en Paul van Breugel zijn door de leden gekozen als de twee nieuwe bestuursleden van IAB Nederland.
Je hebt de testfase van je mailing achter de rug en daarmee de onderwerpregel, afzendernaam en afzenderadres goed gecheckt. Je zit helemaal klaar in de startblokken om op die o zo spannende knop ‘Inplannen’ of ‘Verzenden’ te klikken. Je mailing wordt nu verzonden. Tegelijkertijd stromen de out-of-office meldingen je inbox binnen. Nou vraag ik me af; wat doe je daarmee? Doorlezen? Archiveren? Verwijderen? Deze berichten bevatten namelijk een schat aan inzichten.
Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.
Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.
G2K (Groningen + Amsterdam) en PIT (Groningen) gaan een alliantie aan. G2K wordt groter door toetreding van partners Hans Geluk en Yuri Nauta van PIT, maar blijft design- en communicatiebureau. PIT specialiseert zich vanaf nu als maker van film, video en animatie.
Het gebruik van cookies blijkt een hot topic. Afgelopen vrijdag verscheen belangrijk nieuws op Inside Adwords: YouTube gaat het gebruik van cookies en pixels beperken en stapt over naar een cloud based measurement oplossing. Daarmee maakt ook Google een duidelijke stap richting ‘people based marketing’. Draagt deze stap bij aan een betere performance voor de adverteerder? En zal hiermee de afhankelijkheid bij Googles walled garden verder gaan toenemen?
“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.
Jeroen Flink is de nieuwe creative director en draagt samen met Steve Tirbeni de dagelijkse leiding over het creatieve team en hun werk.
2017 belooft het jaar van Snapchat te worden, zeker met het oog op de aanstaande beursgang. Maar ook 2016 was al een goed jaar voor Snapchat waarin meer omzet werd gedraaid. Halverwege 2016 had Snapchat 150 miljoen gebruikers, waarvan een derde uit Europa komt. Snapchat gebruikers kijken 10 miljard video’s per dag, 350 procent meer dan in 2015.
Marketing automation ontwikkelt zich razendsnel in de richting van één-op-één communicatie. Door data op een slimme manier te gebruiken kun je geautomatiseerde en toch persoonlijke interacties hebben met de consument. Dankzij gedetailleerde klantprofielen en inzichten in het gedrag kun je vrijwel elke websitebezoeker een persoonlijke ervaring bieden. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk data vastlegt.
De Belgische Big Data specialist Collibra haalt zeker 50 miljoen dollar op bij Iconic Capital, met als belangrijkse deelnemers Mark Zuckerberg, Twitter-oprichter Jack Dorsey en LinkedIn-oprichter Reid Hoffman.
Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.
Tech-incubator Quirky, inmiddels failliet, sleept Facebook voor de rechter omdat het te veel zou hebben betaald voor video-advertenties. Facebook gaf vorig jaar toe dat het verkeerde statistieken had overlegd, maar dat deze niet waren doorberekend.
Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg