More stories

Consolidatieslag in bureauland: what’s next?

Lemz, Achtung, Mangrove, Dept. De bureauwereld is weer eens in de ban van fusies en overnames. Het moet allemaal grootser, internationaler en digitaler. Om mee te veranderen met de behoeften van de markt. De vraag is echter waar deze consolidatieslag eindigt. En ook: what’s next?

Marketing

40 tot 50 miljoen gebruikers voor Snapchat-kloon Snow

De Aziatische Snapchat-kloon Snow, waarvoor Facebook topman Mark Zuckerberg interesse heeft getoond, heeft inmiddels 40 tot 50 miljoen maandelijkse gebruikers. Moederbedrijf Naver onthult bovendien dat de app 100 miljoen downloads zijn gepasseerd.

Social

Reclamebureau Dawn bouwt ‘commercialgenerator’

Reclamebureau Dawn heeft een chatbot gebouwd die ‘videocommercials op maat’ kan genereren op basis van de antwoorden van zijn gebruiker.

Creative

‘InShared weet of een websitebezoeker klant zal worden’

InShared gebruikt customer profiling om in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat iemand klant wordt én wat het risicoprofiel is. Bettina Dalenoord legt tijdens eFinancials aan Hans Voorn uit hoe dit in zijn werk gaat.

Financials

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

DDMA hanteert standaardisatie e-maildefinities

De DDMA Council E-mail heeft standaarden voor e-maildefinities vastgesteld. Daardoor zijn marketeers beter in staat om de verschillende e-mailsystemen en rapportages met elkaar te vergelijken.

E-mailmarketing

Anomaly wordt reclamepartner T-Mobile

Het Amsterdamse Anomaly volgt Etcetera op als nieuw reclamebureau voor de merkpositionering en creatieve campagnes van T-Mobile.

Campagnes

IAB presenteert CMO rapport en kiest nieuwe bestuursleden

Brancheorganisatie IAB presenteert tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 19 januari de resultaten van het onderzoek Digital Innovation.

Online advertising

De vijf domste uitspraken over mobiel

Het is alweer 2017. Op naar weer een jaar vol nieuwe technologische innovaties! We gaan in 2017 vol door met chatbots, Virtual Reality, Augmented Reality, Articial Intelligence en natuurlijk met mooie native apps, hybride apps, (progressieve) web apps, instant apps en mobiel vriendelijke responsive en adaptive websites.

Mobile

Blauw Gras aan de slag voor Fleurop

Creatief contentbureau Blauw Gras gaat Fleurop ondersteuning bieden op socialmediagebied.

Online marketing

YUNE onderdeel IPG Mediabrands

Content marketing bureau YUNE sluit zich aan bij IPG Mediabrands Nederland, onderdeel van de Interpublic Group en houdstermaatschappij van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u.

Contentmarketing

B2B-bedrijven online iets beter in creëren van interesse

B2B-bedrijven zijn het afgelopen jaar iets succesvoller gebleken in het creëren van interesse en vraag bij potentiële klanten. Een kleine tien procent geeft aan progressie te zien in in het resultaat die de online marketing oplevert

B2B Digital

Kadaster mag gratis software verspreiden

Het Kadaster handelt niet in strijd met de wet door gratis software met informatie over ondergrondse kabels en leidingen te verstrekken, de zogenoemde Klic viewer. Die conclusie trekt toezichthouder ACM.

B2B Digital

Dynamic Ads for Travel op Facebook: wat kun je ermee?

Facebook lanceerde in mei 2016 Dynamic Ads for Travel (DAT) — een oplossing speciaal voor reisorganisaties die doelgroepen dynamisch willen retargeten. Adverteerders die overstappen van Dynamic Ads for Products naar de nieuwe reisversie zullen duidelijke verbeteringen te zien krijgen in de prestaties van hun campagnes.

Travel