More stories

Steven Jongeneel weg bij Social Embassy

Ruim drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf Social Embassy aan Dentsu Aegis trekt medeoprichter Steven Jongeneel de deur achter zich dicht. Ook managing director Vivian Opsteegh is vertrokken.

Online marketing

Bas Dokter naar TradeTracker

Bas Dokter is de nieuwe directeur van TradeTracker Nederland. Hij volgt daarmee Rob van Bergen op.

Online marketing

Amazon test Product Listing Ads (van Google)

Amazon.com blijkt sinds kort testen te doen met Googles Product Listing Ads. Voor steeds meer typen producten verschijnen er foto-advertenties boven en naast de zoekresultaten op Google.

Search

Aan de slag met predictive analytics

Data niet alleen gebruiken om historische trends te signaleren, maar ook om de toekomst te voorspellen. Met predictive analytics kan dit. Lees hier hoe je slim start en deze vorm van machine learning in je marketingmix inpast.

Analytics

Markt streaming muziekreclame: 220 miljoen dollar

Een nieuwe categorie streaming reclame lijkt te ontstaan en die is in het westen zeker honderden miljoenen euro’s groot. Het gaat om de reclame bij streaming muziekdiensten als Spotify, meer specifiek het type muziek in de categorie ‘moods & moments’.

E-mail marketing bepalend voor online verkopen feestdagen

Een vijfde van de in de VS gegenereerde online omzet tijdens de feestdagen werd gerealiseerd via e-mail marketing, zo blijkt uit onderzoek van Adobe Digital Insights.

E-mailmarketing

Apps willen teveel weten

Wanneer is digitale dienstverlening prettig en wanneer wordt het griezelig? KPMG onderzocht het aan de hand van voorbeeldsituaties. Zo blijkt ongeveer de helft van de consumenten (45 procent) het geen probleem te vinden als een gratis fitnesstracker hen én hun werkgever maandelijks rapporteert over hun gezondheid.

Analytics

Het Jaar van Snapchat

Een bedrijf dat volgend jaar zeker de aandacht op zich gaat vestigen is Snap Inc, voorheen Snapchat. De voorgenomen beursgang wordt de grootste sinds Alibaba en volgens hardnekkige geruchten komt er zelfs een Benelux kantoor.

Social

Starcom en Cheil Amsterdam maken dynamische pre-roll

Starcom en Cheil Amsterdam zetten voor klant Samsung dynamisch gegenereerde pre-rolls in op YouTube. Dit is een stap richting het kunnen personaliseren van videocommercials. Deze campagne bestaat uit zeventien variaties, maar volgend jaar bij andere klanten kan dat oplopen tot honderden.

Video

Adverteren in App Store mogelijk: wat betekent dit voor de marketeer?

Het is sinds kort mogelijk te adverteren in Apples iOS App Store. Op de eerste populaire zoektermen toont de appwinkel nu een gesponsorde download als eerste zoekresultaat. Hoe serieus moeten appontwikkelaars en marketeers dit nemen?

Mobile

Het Jaar van Twitter

Sommige oudere internetmerken hadden het in 2016 behoorlijk moeilijk. Yahoo wist opnieuw zijn draai niet te vinden met diensten die geen van alle excelleren en het bedrijf wordt (vermoedelijk) opgeslokt voor Verizon, de telecomreus die ook AOL al eens onder zijn hoede nam. Maar het werd een nog zwaarder jaar voor Twitter. Die kon al helemaal geen overnamepartner vinden.

Twitter/X

Campagnepanel: HelloFresh

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een radiocampagne van HelloFresh.

Campagnes

Dailymotion met verticale pre-rolls

De videocommercials op YouTube-concurrent Dailymotion zijn altijd fullscreen, ongeacht of ze horizontaal of vertical worden bekeken.

Online advertising

Emark lanceert Academy voor starters

Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert de Emark Academy. Daar leidt het net afgestudeerde marketingstudenten verder op tot online experts, die en passant baangarantie krijgen.

Marketing automation

Marketingmail vaak slordig

Minder dan 25 procent van alle marketingmails is interessant genoeg om te openen, vinden Amerikaanse mailgebruikers. Personalisatie wordt gezien als de heilige graal om dit op te lossen. Toch staat een gebrek aan personalisatie pas op nummer acht in de top tien van mailergernissen.

E-mailmarketing