More stories

Coolblue in zee met mediabureau ZIGT

Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.

Creative

Google verwijdert 1,7 miljard foute advertenties

Google heeft vorig jaar 1,7 miljard foute advertenties verwijderd, twee keer zoveel als een jaar geleden. 68 miljoen advertenties gingen over verboden geneesmiddelen en 112 miljoen wilden consumenten naar malware lokken.

Online advertising

Mathys van Abbe: ‘Kinder is de Tinder voor goede doelen’

Internetondernemer Mathys van Abbe gooit het over een andere boeg. Mathys zag in Lesbos met eigen ogen hoe belangrijk het was om kleine organisaties die iets goeds doen te steunen, maar vond de wereld van goede doelen onduidelijk en oneerlijk. Om die reden startte hij Kinder. De app presenteert goede doelen, geselecteerd door experts, waar de deelnemers anoniem een donatie kunnen doen. Het basisidee is net zo simpel opgezet als de datingapp Tinder.

Social

Zeetours wil conversie CO2-tool verhogen

Zeetours is de enige cruiseverkoper met een CO2-compensatieprogramma. Directeur Marcel Veenhuizen legt uit hoe de tool online wordt ingezet.

Travel

Data-interpretatie: de meest gemaakte fouten

Hoe behoeden we onszelf ervoor geen verkeerde conclusies uit data te trekken? Fluctuaties van resultaten zouden eigenlijk altijd vanuit langetermijnoogpunt bekeken moeten worden. Check met dit artikel of jij als datagladiator van de Romeinse keizer een ‘thumbs up’ of ‘thumbs down’ zou krijgen. Wat zijn de meest gemaakte fouten als het gaat over de interpretatie van data? 

Analytics

Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze kortingscodes

De Consumentenbond waarschuwt voor de Eco Dienst Online, een bedrijf dat exclusieve kortingscodes verkoopt. Consumenten klagen over agressieve verkoopmethoden en onterechte incasso’s.

Customer Engagement

Google Store Visits: wat levert online inzet op aan offline omzet?

Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?

Attributie

Ontslagen bij Adform

De Deense leverancier van reclametechnologie Adform ontslaat acht procent van zijn personeel, circa zeventig man, om het kostenpeil goed op peil te brengen. De impact op de Benelux-markt is beperkt.

Online advertising

AppDynamics naar Cisco, beursgang afgeblazen

Cisco betaalt 3,7 miljard dollar voor AppDynamics, kort voordat deze Amerikaanse startup naar de beurs zou gaan. AppDynamics analyseert de prestaties van mobiele apps.

Analytics

IAB Nederland kiest nieuwe bestuursleden

Sabine van Velsen en Paul van Breugel zijn door de leden gekozen als de twee nieuwe bestuursleden van IAB Nederland.

Online advertising

Out-of-office meldingen, waardevolle info

Je hebt de testfase van je mailing achter de rug en daarmee de onderwerpregel, afzendernaam en afzenderadres goed gecheckt. Je zit helemaal klaar in de startblokken om op die o zo spannende knop ‘Inplannen’ of ‘Verzenden’ te klikken. Je mailing wordt nu verzonden. Tegelijkertijd stromen de out-of-office meldingen je inbox binnen. Nou vraag ik me af; wat doe je daarmee? Doorlezen? Archiveren? Verwijderen? Deze berichten bevatten namelijk een schat aan inzichten.

E-mailmarketing

Social teams iProspect en Social Embassy samengevoegd

Dentsu Aegis Network Nederland heeft de social advertising-teams van iProspect en Isobar|Social Embassy samengevoegd.

Social

Reclamefolder.nl laat gebruikers geld verdienen

Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.

Online advertising

Groningse creatieve bureaus bundelen krachten

G2K (Groningen + Amsterdam) en PIT (Groningen) gaan een alliantie aan. G2K wordt groter door toetreding van partners Hans Geluk en Yuri Nauta van PIT, maar blijft design- en communicatiebureau. PIT specialiseert zich vanaf nu als maker van film, video en animatie.

Creative

YouTube begint aan afscheid van cookies & pixels

Het gebruik van cookies blijkt een hot topic. Afgelopen vrijdag verscheen belangrijk nieuws op Inside Adwords: YouTube gaat het gebruik van cookies en pixels beperken en stapt over naar een cloud based measurement oplossing. Daarmee maakt ook Google een duidelijke stap richting ‘people based marketing’. Draagt deze stap bij aan een betere performance voor de adverteerder? En zal hiermee de afhankelijkheid bij Googles walled garden verder gaan toenemen?

Online advertising