More stories

‘Uren tijd besparen bij productie banners’

“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.

Creative
Premium

Jeroen Flink nieuwe creative director bij Clockwork

Jeroen Flink is de nieuwe creative director en draagt samen met Steve Tirbeni de dagelijkse leiding over het creatieve team en hun werk.

Digital Agencies

Infographic: De groeistuipen van Snapchat

2017 belooft het jaar van Snapchat te worden, zeker met het oog op de aanstaande beursgang. Maar ook 2016 was al een goed jaar voor Snapchat waarin meer omzet werd gedraaid. Halverwege 2016 had Snapchat 150 miljoen gebruikers, waarvan een derde uit Europa komt. Snapchat gebruikers kijken 10 miljard video’s per dag, 350 procent meer dan in 2015.

Social

Marketing automation: iedereen zijn eigen homepage

Marketing automation ontwikkelt zich razendsnel in de richting van één-op-één communicatie. Door data op een slimme manier te gebruiken kun je geautomatiseerde en toch persoonlijke interacties hebben met de consument. Dankzij gedetailleerde klantprofielen en inzichten in het gedrag kun je vrijwel elke websitebezoeker een persoonlijke ervaring bieden. Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je zoveel mogelijk data vastlegt.

Marketing automation

50 miljoen dollar voor Belgische Big Data specialist Collibra

De Belgische Big Data specialist Collibra haalt zeker 50 miljoen dollar op bij Iconic Capital, met als belangrijkse deelnemers Mark Zuckerberg, Twitter-oprichter Jack Dorsey en LinkedIn-oprichter Reid Hoffman.

Analytics

Marketingbudgetten Online groeien nog 20%

Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.

Online marketing

Rechtszaak rond video-impressies Facebook

Tech-incubator Quirky, inmiddels failliet, sleept Facebook voor de rechter omdat het te veel zou hebben betaald voor video-advertenties. Facebook gaf vorig jaar toe dat het verkeerde statistieken had overlegd, maar dat deze niet waren doorberekend.

Analytics
Premium

Droomplekken.nl: op zoek naar de volgende stap in reisbloggen

Travel blogger Corno van den Berg heeft met zijn website Droomplekken.nl een groot publiek aan zich weten te binden. Zijn pagina op Facebook heeft meer dan 100.000 likes en op Twitter heeft hij 11.500 volgers. Tijd voor de volgende stap, vindt Van den Berg

Travel
Premium

NBTC-NIPO: Half miljoen vakanties via smartphone geboekt

Het aantal pakketreizen is in 2016 flink gedaald. De consument stelt liever zelf zijn reis samen en gebruikt daarbij steeds minder vaak de pc. Dit blijkt uit het jaarlijkse ContinuVakantieOnderzoek van NBCT-NIPO Research.

Travel

Utrecht ontwikkelt ‘oefenwebsite’

Gemeente Utrecht biedt een digitale oefenomgeving aan voor mensen die moeite hebben met websites van de overheid. De virtuele assistent Steffie legt digitale en administratieve stappen uit.

Customer Experience
Premium

Redkiwi vergroot belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi heeft zijn belang in Afdeling Online vergroot. Redkiwi heeft bovendien zijn propositie veranderd en richt zich op werk voor grotere organisaties.

Digital Agencies

Clear Channel met out-of-home programmatic buying

Adverteerders kunnen nu ook outdoorreclame programmatic gaan inkopen met een nieuwe tradingtool van Clear Channel in Europa.

Online advertising
Premium

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 1 juni worden voor de achtste keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia17). De deur staat nu open om te nomineren.

Digital Agencies

Digital Single Market: de nieuwe cookieregels onder de loep

Vorige week heeft de Europese Commissie haar volgende grote initiatief geopenbaard met betrekking tot de Digital Single Market: een nieuwe verordening over vertrouwelijkheid van elektronische communicatie. Het voorstel voor de verordening Privacy en Elektronische Communicatie geeft een update aan de bestaande regels naar de huidige stand van de technologie. In deze blog ga ik iets dieper in op een onderdeel van de ePrivacyverordening: de aanpassing van de regels met betrekking tot cookies en device fingerprinting.

Privacy
Premium

Dept breidt uit met tweede Duitse dochter

Bureaunetwerk Dept investeert in de Duitse marketingspecialist Trust Agents uit Berlijn, het tweede dochterbedrijf op die markt. “Stiekem concentreren we ons ook op Nordics”, aldus Paul Manuel.

Digital Agencies