More stories

Weg met de Chief Dinosaur Officer, neem een data-analist

Steeds meer bedrijven vinden het nodig om een Chief Digital Officer aan te stellen om werk te maken van de digitale transformatie. Of het takenpakket van de Chief Marketing Officer wordt in die richting uitgebreid. Maar heb je deze extra directieleden echt nodig? Ik denk het niet.

Online marketing

Riksja Travel over social media: ‘Eerst de ‘why’ bepalen’

De stap naar het aanmaken een Twitter- of Facebookaccount is als reisorganisatie snel gezet. Maar dan? Marketeer Lisanne Sas vertelt hoe Riksja Travel van ‘iets doen met social media’ naar een social media-strategie is geëvolueerd.

Travel

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook

Voice search: de doorbraak nabij?

Een op de vijf zoekopdrachten die Google in de Verenigde Staten verwerkt, is gesproken. CEO Sundar Pichai ziet zelfs een fundamentele omslag aankomen. Terecht of niet?

Search

Betalen en loyaliteit: Starbucks onder de loep

Vergeet techgiganten Apple en Google – als het over mobiel betalen gaat, verdient koffiehuis Starbucks alle aandacht. Mobiel betalen is goed voor 24 procent van alle Amerikaanse transacties. Vijf procent wordt betaald via de eigen Mobile Order & Pay app. Het gemak dat Starbucks met zijn app weet te creëren zorgt voor een ijzersterke loyaliteit. We bekijken hoe Starbucks dat precies doet en werpen een blik op de toekomst. Pak er gerust een kop koffie bij!

Customer Loyalty

Programmatic advertising negeert creatie stelselmatig

Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.

Duitsland

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

YouTube wordt meer als Facebook

YouTube krijgt tegen het einde van dit jaar een nieuw soort timeline waarmee de Googledochter meer op Facebook gaat lijken.

Social

‘Marketingbestedingen aan social blijven achter’

Marketeers hebben hun budgetten voor sociale media in de afgelopen zeven jaar verdriedubbeld. Het vormt nu 11,7 procent van de totale bestedingen op de Amerikaanse markt. Het is echter veel minder dan wat vijf jaar terug werd voorspeld.

Social

Twitter met berichtenknop voor websites

Twitter zet een nieuwe stap in klantenondersteuning: een knop waarmee bezoekers op een site een privébericht kunnen sturen.

Customer Service

Overname techbedrijf AppMachine voltooid

De overname van het Nederlandse techbedrijf AppMachine door Endurance International Group is voltooid.

Web-design

Fashionblogger Negin Mirsalehi: ‘Social moet de kern zijn’

Fashionblogger Negin Mirsalehi, begin oktober op Emerce eDay, beperkt zich bewust tot Instagram als communicatiemedium. Veel bloggers zagen sociale media in het verleden als een promotieplatform voor hun blog, terwijl social eigenlijk de kerk zou moeten worden, zo zegt ze in het nieuwe nummer van Emerce, dat morgen op de mat ligt.

Social

Detron laat Uselab nieuwe website ‘scrummen’

Automatiseerder Detron laat zijn nieuwe website door Uselab maken. Nu is de website nog aanbodgericht, straks vraaggericht.

Digital Agencies

De ideale afmetingen van plaatjes bij sociale media (infographic)

Op elk potje past een deksel, maar bij sociale media is het wel een kwestie van secuur meten. Digitaal bureau Mainstreethost legt uit wat de ideale afmetingen zijn voor afbeeldingen bij de belangrijkste sociale platforms Facebook, Twitter, TweetDeck, Google+, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Tumblr en YouTube.

Facebook

Adwords rapportages: stop met de focus op resultaat!

Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.

Online advertising