More stories

Eén op de drie Nederlanders kijkt vlogs

Vlogs zijn behoorlijk populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog, zo blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders.

Video

Justus Wever nieuwe voorzitter van IAB Taskforce Search

Justus Wever wordt voorzitter van de Taskforce Search van IAB Nederland. Hij volgt Philip Spaas op.

Search

Van eenrichtingsverkeer naar trouwe klanten met de loyalty loop

Veel bedrijven blijven ondanks de digitalisering van hun activiteiten de consument traditioneel benaderen. Ze zijn transactie- in plaats van klantgericht. De loyalty loop laat zien welke contactmomenten voor verbetering vatbaar zijn.

Contentmarketing

Vier op vijf bedrijven verwaarloost blog (infographic)

Slechts 17 procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven berichten stopt.

Contentmarketing

Student ontwikkelt tijdslot voor sociale media

Een tijdslot voor sociale media, dat is wat HU-student Business Management Gül Akcaova (23) beoogt met de nieuwe app Mattie. Studenten die niet afgeleid willen worden door WhatsApp, Facebook of Snapchat kunnen een sociale media-vrije periode instellen.

Social

Zo ga je aan de slag met chatbots

Binnen afzienbare tijd communiceert menigeen via chatbots met bedrijven. Voor de antwoorden op veelgestelde vragen, maar ook voor het plaatsen van een bestelling. De belofte is groots, maar hoe ga je aan de slag met bots? Zelfs als je niet technisch begaafd bent, zijn er voldoende opties.

Customer Service

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic

Nu.nl doet met NuJij zijn eigen Reddit weg

Sanoma stopt met het reactieplatform Nujij omdat het niet meer past in deze tijd van Facebook en Twitter. Toegegeven: het platform was sterk verouderd, maar met NuJIj doet Sanoma ook zijn eigen Reddit weg.

Social

XS4ALL en KPN beëindigen privacyovertredingen interactieve tv

De aanbieders van interactieve digitale televisie XS4ALL en KPN hebben na onderzoek van de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) hun overtredingen van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) beëindigd. Beide informeerden tv-klanten onvoldoende over het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens over het tv-kijkgedrag.

Analytics

Semilo verzorgt advertentie-exploitatie 9292

Semilo wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van advertenties op de website van 9292 Reisinformatiegroep. Elke dag voorziet 9292 reizigers van zo’n 400.000 reisadviezen.

Online advertising

Forse groei ‘programmatic’ in VS

De markt voor geautomatiseerde advertentieveilingen is in het tweede kwartaal in Noord Amerika met 151 procent gestegen, zo blijkt uit cijfers van Accordant. Ook de inventaris neemt toe.

Programmatic

Heineken lokt klanten met beacons

Heineken experimenteert in Nieuw Zeeland met beacons die klanten naar cafés en restaurants met Heineken bier lokken. Samen met Rush Digital heeft het Nederlandse bedrijf 500 beacons laten plaatsen.

Customer Engagement

Google blijft waarschuwen voor advertentiekapers

Programma’s die stiekem advertenties ‘injecteren’ in webpagina’s vormen nog altijd een plaag die alleen al via de browser Chrome zeker 50 miljoen webgebruikers treft. Dat zegt Google, die wederom waarschuwt voor malicieuze pay-per-install (PPI) netwerken.

Online advertising

AdBlock Plus heeft advertenties Facebook alweer geblokkeerd

Het Duitse AdBlock Plus is er in geslaagd om advertenties van Facebook toch geblokkeerd te krijgen. Het sociale netwerk meldde dinsdag trots dat het een manier had gevonden om adblockers te omzeilen, simpelweg door advertenties als reguliere content te vermommen. Die truc blijkt niet te werken.

Online advertising

Pokémon GO definieert de toekomst van het web

Pokémon GO is in rap tempo één van de meest gespeelde mobiele games in de geschiedenis geworden. Met een simpel, maar revolutionair concept heeft het de wereld overgenomen en een grote groep mensen aangesproken. Wat vooral interessant is aan de opkomst van Pokémon GO is niet per se de game op zich of de hype er omheen, maar hoe het symbool staat voor de toekomst van het web. De toekomst van het web gaat namelijk om het samenbrengen van de fysieke en digitale werelden. Er zal gebruik gemaakt worden van hoogstaande technologie om op een aantrekkelijke manier onderdeel te zijn van het dagelijks leven van de consument.

Web-design