Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl genomineerd voor Dutch Marketing Awards
Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl zijn in verschillende categorieën genomineerd voor de Dutch Marketing Awards, die op 30 maart worden uitgereikt.
Picnic, Knab en Thuisbezorgd.nl zijn in verschillende categorieën genomineerd voor de Dutch Marketing Awards, die op 30 maart worden uitgereikt.
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor zijn webshops. Daarbij zijn meer dan 1 miljoen opt-ins verzameld.
Als we nadenken over wat het nieuwe jaar voor ons in petto heeft is het altijd leuk om het te hebben over iets wat we nog niet kennen. Iets NIEUWS. Nieuwe trends. Nieuwe technologieën. Nieuwe apps. Nieuwe media. Nieuwe kansen. Daar gaat dit verhaal dus niet over. Nog niet. Liever zou ik eerst achterom willen kijken. Naar iets waar we de afgelopen jaren een afgrijselijke hoeveelheid geld en energie in hebben gestoken, maar vergeten zijn te gelde te maken: ons digitale eigendom op sociale media.
Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.
De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.
Het Amsterdamse web content management bedrijf Hippo groeide in de afgelopen 16 jaar uit tot wat zij zelf een ‘digital experience platform’ noemen. “Vroeger ging web content management over het beheren van teksten. Tegenwoordig gaat het veel meer over luisteren naar je bezoeker, kijken wat je bezoeker doet op je website, kijken waarin hij geïnteresseerd is en daarop reageren.
Bedrijven die mobiele betaaloplossingen introduceren ondervinden wat velen weten: een innovatieve techniek alleen zorgt niet voor een gedragsverandering. Samsung koppelt daarom een spaarprogramma aan Samsung Pay. Mogelijk dat dit de waardevolle incentive is waar consumenten op reageren.
Opera Mediaworks, de advertentiepoot van de maker van de mobiele browser Opera, verandert zijn naam vanaf januari weer in AdColony. Zo heette ook de startup die Opera in 2014 overnam voor 350 miljoen dollar.
De snelle groei van communicatiekanalen de afgelopen jaren creëerde talloze nieuwe routes waarop de klant zijn customer journey kan afleggen. Bedrijven beschikken over meer mogelijkheden en interactiemomenten met klanten dan ooit tevoren. De keerzijde hiervan is dat deze groei in interactiekanalen mogelijk zorgt voor blinde vlekken tijdens die ‘klantreis’ die bedrijven pas ontdekken als het te laat is en de klant het spoor al bijster is qua beleving.
De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.
Het Antwerpse Chestnote haalt met zijn gelijknamige chatapp 650.000 euro op bij investeerders Nova Reperta Holding, imec.istart (imec) en Martin Raeymakers (AR Metallizing).
Twitter heeft naar verluidt een aparte berichtenapp ontwikkeld voor ontwikkelingslanden, maar die heeft nooit het daglicht gezien omdat het bedrijf in september de programmeurs naar huis stuurde.
Een beter beeld van welk kanaal heeft bijgedragen aan de conversie leidt tot een betere verdeling van marketingbudget. Maar in hoeverre heeft de marketeer het idee dit goed in praktijk te brengen?
Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.
Video wordt steeds belangrijker in de marketing- en communicatiemix voor bedrijven. In de meest recente uitgave van Streaming Magazine worden de belangrijkste trends op het vlak van Enterprise Video’s besproken.