De Correspondent zet Google Analytics overboord
De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.
De Correspondent heeft Google Analytics overboord gezet om de privacy van zijn lezers te beschermen. Het vervangende, lokaal draaiende pakket is Piwik.
Door teruglopende subsidies moest Staatsbosbeheer op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Besloten werd om meer te doen met de kampeerterreinen. Dankzij een slimme toepassing van digitale technologie steeg het aantal boekingen flink.
Selfservice media-inkoopplatform Mediabookers start een nieuw label dat zich puur richt op radioreclame, van productie tot inkoop. Op termijn worden daar ook internetradio en streamingdiensten aan toegevoegd.
Digitale marketeers zijn tegenwoordig meer met beeld dan tekst bezig. Venngage heeft daar onderzoek naar gedaan. Het gebruik van stockfoto’s is bijvoorbeeld nog altijd erg populair, maar zelfgemaakte infographics ook. Grootste uitdaging: het verzamelen van betrouwbare data.
Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.
De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.
Uber is bezig met een tool die toegang geeft tot mobiliteitsdata van de steden waar Uber-chauffeurs actief zijn. Met de Movement-gegevens kunnen reistijden en verkeerspatronen worden geanalyseerd.
Data-analysebedrijf Pi heeft een oplossing ontwikkeld waarmee bedrijven een rapportage kunnen genereren van de Airbnb-boekingen door hun zakenreizigers. Deze cijfers worden afgezet tegen de uitgaven aan traditionele zakenhotels.
Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.
Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.
Ook social influencer Anna Nooshin maakt 23 maart haar opwachting tijdens The Social Conference. In een live Q&A beantwoordt zij samen met Erik Kepper van RTL MCN vragen van het publiek over platform overstijgende content.
Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.
333Travel biedt individuele maatwerkreizen en bouwstenen aan in Azië, Amerika en Zuid-Afrika. De reisorganisatie heeft net een rebranding achter de rug, vertelt IT-manager Remco Loup. “We waren vergeten waar onze kracht ligt.”
Digital marketing analytics wordt steeds interessanter. Bedrijven die deze analysevorm toepassen kunnen klantgedrag voorspellen, hun campagnebudget effectiever inzetten en klanten beter aan zich binden. En dankzij cloudtechnologie blijven de kosten beheersbaar.
Een vrij nieuw verschijnsel in Nederland, maar desondanks toch al een veel besproken fenomeen: de featured snippet. Een antwoord op een zoekvraag of zoekterm dat getoond kan worden boven de reguliere organische zoekresultaten van Google op een zoekvraag of zoekterm. Wat zijn de mogelijkheden van featured snippets? En nog belangrijker: hoe verover je deze zeer beconcurreerde positie?