More stories

Hoe SNS haar klanten leert kennen met social data analyse

Social Media Manager Marc van den Boom van SNS Bank kijkt vooral naar Big Data: “Met name naar social data. Dat zijn alle gegevens die achter de oppervlakkige tweets en Facebookberichten zitten. Daar zitten vaak hele interessante inzichten onder.”

Analytics

Vormen CRM en IoT straks het perfecte huwelijk?

Interacties en langdurigere dialoog zijn doorgaans de basis van de relatie tussen mens en bedrijf. De traditionele contactmomenten via telefoon […]

Dialogue Marketing

Pinterest rolt Promoted Pins internationaal uit

Pinterest heeft zijn Promoted Pins, oftewel gesponsorde berichten, voor het eerst internationaal uitgerold. Tesco en John Lewis zijn de eerste adverteerders in het Verenigd Koninkrijk.

Online advertising

Nederlandse Elastic wil naar de beurs

Elastic wil binnen nu en vijf jaar naar de beurs. ‘Het is voor ons geen droom of must, maar eerder een verplichting aan onze investeerders’, zegt CEO Steven Schuurman in het nieuwste nummer van Emerce, dat morgen bij abonnees op de mat ligt.

Analytics

Financiering voor socialAudience

Startup socialAudience krijgt een niet nader genoemde financiering van Acivate Capital voor de internationale uitrol.

Analytics

Forse groei voorspeld van native in-app advertenties

Native in-app adverteren groeit enorm. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van Facebook Audience Network. In 2020 maakt dit type advertenties al voor ruim tien procent deel uit van alle mobiele display advertenties. Goed voor een omzet van 8,9 miljard dollar.

Native advertising

Vanaf vandaag livestreamen via Facebook

Facebook-gebruikers kunnen vanaf vandaag liveuitzendingen verzorgen met de app van Facebook. De functie was al sinds december voor een enkeling beschikbaar.

Facebook

Salesforce koopt weer specialist in kunstmatige intelligentie

Salesforce heeft MetaKind gekocht, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in kunstmatige intelligentie. Salesforce CEO Marc Benioff had daar al geld in zitten.

Analytics

De kracht van het mobiele loyaltyprogramma

Steeds meer retailers introduceren een eigen app. Door hierin ook het loyaltyprogramma te integreren kan deze app zich ontwikkelen tot een zeer krachtig kanaal voor een-op-een communicatie met vaste klanten. In deze eerste van vier blogs over mobiele loyaltyprogramma’s analyseren we de manier waarop voorloper Starbucks zo’n programma inzet.

Customer Loyalty

Tevredenheidsmanager voor HelloFresh

Leverancier van maaltijdboxen HelloFresh heeft een tevredenheidsmanager aangesteld, waardoor de klanttevredenheid volgens het bedrijf zelf sterk is gestegen.

Customer Service

Kieskeurig.nl en BesteProduct.nl groot in videoproductie

Kieskeurig.nl en BesteProduct.nl zijn een samenwerking begonnen waarbij ze honderden productvideo’s gaan maken met beknopte en uitgebreide uitleg van de betreffende producten. Winkeliers kunnen die eenvoudig in hun shopsites opnemen. Fabrikanten betalen.

Retail

IKEA start proef met VR-keuken

IKEA start een proef met een VR-keuken die op het gameplatform Steam van Valve kan worden bekeken met de VR-bril van HTC.

Customer Experience

De zeven veranderingen van Instagram

Het kan je bijna niet ontgaan zijn, Instagram is het afgelopen jaar enorm veranderd. In dit artikel zetten we de 7 grootste veranderingen voor je op een rijtje.

Social

Vijftig cruciale tips voor je website (infographic)

Er zijn weinig kleine bedrijven zonder website, wat niet wil zeggen dat die sites ook goed zijn. De site moet er niet alleen goed uitzien, maar de navigatie moet ook logisch zijn. 99MediaLab maakte deze handige checklijst met vijftig cruciale tips.

Web-design

Onderzoek: telefoon meest irritante klantenservicekanaal

Van het kastje naar de muur gestuurd worden. Dertig minuten in de wachtrij voor iemand je te woord staat. Geen duidelijk antwoord op een vraag krijgen. Klantenservices kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen. Het meest frustrerende kanaal? De telefoon (32 procent).

Customer Service