More stories

Campagnepanel over de nieuwe smartphone van OnePlus: ‘Knap staaltje’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de tijdelijke, exclusieve introductie-app voor de nieuwe smartphone van OnePlus.

Campagnes

Reisbranche geeft meer geld uit aan mobiel adverteren in zoekmachines

Op de Nederlandse reismarkt wordt een steeds groter deel van het marketingbudget uitgegeven aan aan zoektermen gerelateerde advertenties op mobiele apparaten. In 2014 ging 14 procent op aan deze vorm van marketing op smartphones. Vorig jaar was dat al 20 procent.

Travel
Premium

Alweer vijfde editie van Digital Dinner Amsterdam

Digital Dinner Amsterdam viert dit jaar zijn vijfde editie. Op 6 oktober tijdens de Amsterdam eWeek komen digitale creatieven samen voor een diner met inspirerende sprekers.

Digital Agencies

Zes methoden om de waarde van mobiel adverteren te meten

Enkel adverteren op desktop is allang verleden tijd, het is een must te adverteren op mobiele apparaten. Maar hoe meet je de waarde ervan? Je leest er alles over in deze longread.

Mobile

Criteo sluit aan op Ligatus voor native

Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.

Stop met hashtags, ga communiceren! (infographic)

Twitter hashtags kunnen handig zijn om de aandacht te vestigen op een bepaald onderwerp, maar het bureau Venngage denkt daar toch anders over: veelgebruikers van hashtags blijken vaak de grootste spammers te zijn. Nog los van het feit dat te algemene hashtags nauwelijks effect sorteren: Venngage stelt dan ook: stop met hashtags, ga communiceren.

Twitter/X

Belang kwaliteit B2B-data blijft maar toenemen – wat te doen?

De verwachtingen van marketing automation zijn groot. Het is echter goed realistisch te blijven: de automatisering van marketing is namelijk geen kant-en-klaar wondermiddel. Die staat en valt bij de data en kwaliteit ervan. Hoe speel je hierop in?

Marketing automation

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Meeste reclamegeld Nederland in 2017 naar Digitaal

Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.

Online advertising

Emerce eFashion: Instagram belangrijkste platform voor fashionistas

Instagram ontwikkelt zich hoog tempo tot een inspiratie- en verkoopplatform voor de mode-industrie. Dat blijkt uit cijfers die Instagram deze week zelf naar buiten heeft gebracht.

Social

‘Microsoft werkt aan concurrent Slack’

Microsoft werkt naar verluidt aan een concurrent van Slack, ondanks het feit dat Microsoft al enkele jaren een soortgelijk product heeft, Yammer.

Social

Happinez lanceert nieuwe website

Online platform Happinez is vernieuwd. Met blogs, interviews, video’s, meditaties en een fairtrade webshop biedt Happinez naar eigen zeggen een ‘extra dimensie’ in de wereld van zingeving en bewust leven.

Web-design

Marketeer onderschat de kracht van social data

Om inzicht te verkrijgen in de behoeftes van de klant en de ‘pains & gains’ die er spelen bij de doelgroep, wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van social data.

Social

Workshop: aan de slag met sentimentanalyse

Meningen van consumenten zijn bijzonder waardevol voor bijvoorbeeld productfeedback, markt- of concurrentieanalyse en de merkperceptie. Maar hoe meet je deze? En hoe zorg je dat dit betrouwbaar is? De antwoorden vind je in deze Workshop.

Analytics
Premium

Nieuwe COO voor Storm Digital

Vivian Sweep is deze maand gestart als COO bij performance marketing bureau Storm Digital. Ze wordt verantwoordelijk voor HRM, recruitment, opleidingen en trainingen van de werknemers.

Digital Agencies