More stories

Infographic: Een heleboel weetjes over Facebook

Facebook vierde onlangs zijn twaalfde verjaardag. Wat ooit begon als een studentenapplicatie onder de noemer Facemash, is inmiddels niet meer weg te denken. Deze infographic verzamelt alle weetjes rond het sociale netwerk. Wist je dat al in 2013 Facebook een lab voor kunstmatige intelligentie heeft opgetuigd? Of geld stopt in door zonne-energie aangedreven vliegtuigen?

Facebook

Zakelijk bloggen: De ‘No Bullshit’ Methode

In dit artikel leer je over wat ik de ‘No Bullshit’ Methode voor zakelijk bloggen noem. Een aanpak waarmee je de lezer centraal stelt, maar zonder de doelstellingen van je organisatie tekort te doen.

Dialogue Marketing

AppNexus laat video-advertenties sneller starten

AppNexus lanceert een nieuwe videotechnologie die advertenties wat minder stroperig moeten maken. Videoadvertenties worden tot honderd keer sneller geladen, in 50 milliseconden of minder.

Programmatic

WPP: Marketing wordt nog meer datagedreven

Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.

Analytics

Waarom Bayesiaans A/B-testen meer oplevert

De traditionele – en meest gebruikte – methode om A/B-testen te analyseren is met de zogenaamde frequentistische t-toets. Dit is een wetenschappelijk valide methode, maar deze methode heeft twee grote nadelen: de uitkomst van een A/B-test is lastig te begrijpen zonder gedegen statistische kennis en door te adviseren om enkel significante testresultaten te implementeren laat je een hoop geld liggen! Een Bayesiaanse testevaluatie biedt uitkomst in beide gevallen.

Analytics

‘Yahoo verkoopt zoekactiviteiten’

Yahoo zet naar verluidt zijn zoektak in de etalage. Dat meldt CTFN met verwijzing naar twee banken die bij de verkoop betrokken zijn. Diverse partijen hebben geheimhoudingscontracten moeten ondertekenen.

Search

Spaarpunten of cashback?

De inzet van spaarpunten of cashback hangt af van de fase waarin de klant-merkrelatie zich bevindt. Die basisregel negeren, kan grote gevolgen hebben. Zo merkte ook het Australische Woolworth.

Customer Loyalty

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger

Maakt u gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in uw campagne.

PIM

Voys integreert WhatsApp in telecomdiensten

Zakelijke telecomaanbieder Voys integreert Whatsapp in zijn dienstverlening. De grootzakelijke markt kan hierdoor de chatdienst gaan inzetten vanuit helpdesks voor klantcontact.

Dialogue Marketing

Spraak en videochat in Slack

Slack gaat zeer binnenkort videobellen en spraak toevoegen om beter te kunnen concurreren met Skype en Google Hangouts. De uitbreidingen zijn het gevolg van de overname van het bedrijf Screenhero.

Social

Webshop vertalen? Gebruik deze checklist

Het is zover, je gaat de internationale markten betreden. Spannend! Er komt veel kijken bij het lokaliseren van je e-commerce website. Één van de belangrijkste onderdelen is het vertalen van alle content. In deze checklist geef ik 9 punten waar je rekening mee moet houden bij het vertalen van je webwinkel.

Web-design

Webhelp ondersteunt klantadviseurs KPN met gamification

Webhelp, dat met meer dan 3.500 medewerkers het klantcontact verzorgt voor A-merken, zet gamification in voor de klantadviseurs van de afdeling KPN Service. Bij wijze van experiment.

Customer Service

Boudewijn Haverkort voorzitter Commit2Data

UT-hoogleraar Boudewijn Haverkort is aangesteld als voorzitter van het nationaal onderzoeks- en innovatieprogramma Commit2Data. In die rol fungeert hij als boegbeeld voor het programma.

Analytics

Onderzoek: content net zo essentieel als water

Content is voor business wat water is voor leven: hét element voor gezondheid en groei. Marketeers zijn het daar wereldwijd 100 procent over eens, zo blijkt uit onderzoek. Maar content effectief inzetten? Dat blijft een uitdaging voor ze.

Contentmarketing

Een kijkje in het Philips ‘Real Time Marketing Center’: conversie in plaats van merkcampagne

Elektronicagigant Philips heeft net als veel andere bedrijven met een relatief traditionele inzet van media een belangrijke uitdaging: in de verkoopfunnel raakt men veel mensen kwijt tussen de fases ‘ontdekken’ en daadwerkelijke conversie. Van grote brandingcampagnes blijft onduidelijk wat die exact opleveren.

Online marketing