More stories

AcuityAds opent Europees kantoor in Amsterdam

AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.

Programmatic

MADE.FOR.DIGITAL: ‘Digitale video wordt belangrijker’

Jelle Kolleman van videocontentbedrijf MADE.FOR.DIGITAL vertelt op Cannes Lions over de groei in videoproductie voor digital: “Facebook heeft op een gegeven moment besloten om video te gaan pushen. Dan gaat het gewoon hard. Dat maakt dat vele merken opeens behoefte hebben aan video naast hun tv-commercial.”

Video

Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties

Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.

Online advertising

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search
Premium

Uitgesteld kijken naar 25 procent in 2025

De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.

Video

Is Snow de Snapchat-killer?

Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.

Social

Derde formele aanklacht Europa tegen Google

De juristen van Google krijgen het komende jaren druk nu de Europese Commissie de derde formele aanklacht heeft ingediend tegen het technologiebedrijf. De zaken zijn bepalend voor hoe Alphabet er in de toekomst gaat uitzien.

Online advertising

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes
Premium

Digitale agentschap Wijs weg bij Cronos

Het Belgische digitale agentschap Wijs weekt zich los van de Cronos Groep. Oprichters Bart De Waele en Dirk Sabbe gaan weer zelfstandig verder.

Digital Agencies

Marlies Dekkers, Essent en Centraal Beheer genomineerd voor DDMA Customer Data Award

Marlies Dekkers, Essent, Centraal Beheer en Vakmedianet maken kans op de DDMA Customer Data Award 2016. Zij zijn door vakspecialisten genomineerd voor hun inzet van data in de customer journey (klantreis).

Analytics

Nieuw transportplatform Popupfleet brengt vraag en aanbod samen

Opnieuw is een website gelanceerd met een overzicht van de capaciteit van alle aangemelde transporteurs in Europa.

Logistics

Nieuw digitaal bureau standariseert op WordPress

Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.

CMS

Prestaties van content verhogen: de Crocs @ Work case

De populariteit van contentmarketing blijft sterk toenemen. Veel adverteerders vergeten echter om de resultaten van content én distributie goed te meten. Terwijl ook hier juist veel winst te behalen valt in effectiviteit van geproduceerde content en vervolgcampagnes. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de Crocs @ Work campagne gericht op verpleegkundigen.

Contentmarketing

Improve Digital en TradeCast bundelen krachten met programmatic video

Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.

Programmatic

Behavioural targeting: zijn pseudonieme gegevens wel zo onschuldig?

Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?

Legal