More stories

Magento breidt uit met analytics

E-commerce platform Magento, tegenwoordig weer zelfstandig, breidt uit met analytics. Het heeft RJ Metrics gekocht, dat wordt omgebouwd tot Magento Analytics.

E-commerce platforms

LAB51 levert nieuwe site OLA Swirl’s Ice Cream

LAB51 heeft de website van OLA Swirl’s Ice Cream vernieuwd opgeleverd. De nieuwe website sluit beter aan bij de doelgroep van het ijsmerk van Unilever.

Web-design

Nederlandse nieuwsmedia slachtoffer van pillendraaiers

De namen van het AD, RTL, NOS en De Telegraaf worden misbruikt voor gefingeerde nieuwsberichten over gezondheidspillen op Facebook en Instagram. Dat meldt de NOS, die al diverse keren pagina’s heeft laten verwijderen.

Online advertising
Premium

Laurens van den Oever naar ForwardKeys

Laurens van den Oever is gestart als chief marketing officer van data analysebureau ForwardKeys. Den Oever was hiervoor twaalf jaar werkzaam bij GfK in Amsterdam en Singapore, met de reisbranche als specialisatie.

Travel

Zo maak je je site sneller (infographic)

Trage websites krijgen bij Google tegenwoordig een langere positie in de zoekresultaten, dus een snellere sites wordt van levensbelang. Oorzaken voor een trage site zijn doorgaans te grote plaatjes, trage servers, thema’s en plugins. Alle oorzaken op een rij, en de oplossing erbij.

Web-design

‘Consument kan worden overgehaald om adblockers te verwijderen’

Consumenten kunnen worden overgehaald om adblockers te verwijderen. Dat stelt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) in een nieuwe studie.

Online advertising

Infographic: de marketinguitdagingen van Pokémon Go

Nintendo moest begin deze week zelf waarschuwen voor te hooggespannen verwachtingen rond Pokémon Go. Het spel zou beperkte invloed hebben op de omzet. Marketeers daarentegen zien nog altijd enorme mogelijkheden om vooral jongeren te bereiken. Hoe bedrijven mee kunnen liften op het succes van Pokémon.

Online marketing

Minder likes voor populaire Instagrammers

Instagram-influencers streven naar zoveel mogelijk volgers. Maar hoe meer ze er hebben, hoe minder likes en comments ze gemiddeld scoren. Boven de duizend aanhangers halveert het gemiddelde al, meldt Markerly op basis van haar eigen influencerplatform.

Social

Google blijft de advertentiemotor van moeder Alphabet

Alphabet, de moedermaatschappij van Google, verraste de markt vanavond met goede cijfers. Analisten hadden gerekend op een omzet van 20,75 miljard, het werd 21,5 miljard. De nettowinst steeg van 3,9 miljard naar 4,9 miljard. Wederom grotendeels dankzij advertenties.

Search

Layover with a Local door Achtung!

Chris Menzöfi van Achtung! toont de ontwikkeling van de KLM app Layover with a Local: “Een tussenlanding op Schiphol is oersaai. KLM wilde dit probleem voor zijn klanten oplossen. Met een app brengen we reizigers en lokale mensen met elkaar in contact: turn your transfer into a trip.”

Customer Engagement

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

De Utrechtse startup Watermelon is failliet nadat Facebook-dochter WhatsApp met juridische maatregelen had gedreigd.

B2B Digital

Infoplaza neemt activiteiten van Meteovista over

Infoplaza, het bedrijf achter Weerplaza.nl, neemt de zakelijke platformen en activiteiten over van Meteovista. Op die manier hoopt men één van de belangrijkste leveranciers van weerinformatie voor zakelijke oplossingen in Nederland te worden.

B2B Digital

Zelfs Facebook houdt zijn groei maar amper bij

Facebook blijft maar groeien. Het sociale netwerk telde afgelopen kwartaal 1,71 miljard actieve maandelijkse gebruikers, terwijl men zelf op 1,69 miljard had gerekend. Het aandeel Facebook steeg zojuist met 7 procent.

Facebook

Improve Digital trekt video experts aan

Improve Digital heeft de afgelopen maanden 75 nieuwe fte’s aangesteld, waarvan een groot deel zich gaat toeleggen op programmatic video.

Programmatic

Dentsu neemt B2B advertentiebedrijf over

Reclamereus Dentsu neemt voor een onbekend bedrag Gyro over, een van de grootste advertentiebedrijven op het gebied van B2B.

B2B Digital