More stories

Social Conference: Berichtenapps volgende stap in ‘social sharing’

Social messaging is bezig aan een explosieve groei. Mensen sturen vaker privéberichten naar elkaar en besloten groepen dan een aantal jaren geleden. Het is het volgende hoofdstuk van social sharing. Op The Social Conference, volgende week dinsdag in Pakhuis de Zwijger, vertelt Thijs van der Toom van NexportChina over de kracht van dit soort apps, en met name WeChat.

Social

Google Analytics 360 complete Marketingsuite

Vandaag heeft Google hun complete marketing suite aangekondigd: Google Analytics 360 suite. Naast het bekende Google Analytics Premium en Tag Manager beslaat het ook een nieuw data management platform, een A/B testing tool, een data analyse /visualisatie tool en een attributie tool (Adometry). Wat is er “nieuw” aan deze losse onderdelen? En waarom biedt Google dit aan in een volledige suite?

Analytics

Google steekt Analytics in het nieuw

Google introduceert een nieuwe versie van Analytics Premium, bedoeld voor de grootzakelijke markt, en maakt dat onderdeel van een zware, uitgebreide marketingsuite.

Analytics

Optimaal delen via Facebook en Twitter

Als online marketeer will je je app, website of campagne het liefst door de bezoeker zelf laten promoten. De droom is een ‘perpetuum mobile’: koop honderd bezoekers in en zorg dat er genoeg je concept delen, zodat het weer minimaal honderd bezoekers oplevert.

Social

Sagent verandert naam in Crobox

E-commercespecialist Sagent verandert zijn naam in Crobox en bereidt zich voor op verdere internationale expansie vanuit Amsterdam.

Retail

Betere klantenbinding? Leer data beter analyseren

In het bedrijfsleven vergaren we steeds meer informatie over onze bezoekers. ‘Big data’ is het toverwoord geworden binnen complete bedrijfstakken en individuele bedrijven. Maar het overzicht in de data, dat zijn we vaak kwijt. Tijd dus voor betere data-analyse. Welke data analyseer je en hoe win je daar klanten mee?

Analytics

Plesman (IAB) naar SpotX

Govaert Plesman, tot voor kort directeur bij het Interactive Advertising Bureau (IAB) Nederland, is deze week begonnen als Director Demand Facilitation bij SpotX.

Video

Blik in de Blob bij Happy Leads (360º)

Een bijzondere rondleiding in een bijzonder gebouw: Happy Leads publiceert binnenkort een VR-video voor belangstellenden.

Digital Agencies

Showrooming of webrooming een probleem? Klant wil gewoon productinfo

Retailers worstelen met showrooming en webrooming. Klanten wandelen bijvoorbeeld een winkel binnen, bekijken wat producten en vertrekken vervolgens weer even snel om hun koopjesjacht online voort te zetten. Een serieus probleem of gewoon een ontwikkeling die je moet omarmen? In geval van het laatste moet in ieder geval de juiste productinformatie naar de winkelvloer worden gebracht.

PIM

Aantal e-mailgebruikers naar 3 miljard in 2020

Het aantal e-mail gebruikers zal rond 2020 zijn opgelopen naar 3 miljard, zo verwacht The Radicati Group. Dit jaar zijn het er zo’n 2,6 miljard.

E-mailmarketing

Neemt zelfbediening het over in klantenservice? (infographic)

Zelfbediening is waar het tegenwoordig om draait. Consumenten willen zelf antwoorden zoeken op vragen. FAQ lijsten worden vaker geraadpleegd dan de helpdesk aan de telefoon. En dat is nog maar het begin, want we hebben ook nog virtuele assistenten, online forums en trainingsmiddelen. Deze infographic legt uit wat het beleid worden van organisaties met deze ontwikkelingen in het hoofd.

Customer Service

Tableau neemt Duitse branchegenoot over

Tableau Software, de expert op het gebied van datavisualisatie, heeft het Duitse HyPer overgenomen. De startup komt voor uit de Technische Universiteit van München.

Analytics

Allereerste webpagina ooit te bewonderen in Sneek

De allereerste webpagina ooit, draaiend op de allereerste webserver, is donderdag 24 maart te bewonderen tijdens de Snakeware Experience Day in Sneek. De webpagina uit 1991 draait op een door Steve Jobs ontworpen NeXT Cube-computer.

Web-design

Facebook: ‘Er komt niet één super-app’

Facebook-gebruikers consumeren dagelijks ruim honderd miljoen uur aan video. Het sociale netwerk werkt daarom hard aan extra mogelijkheden om zo met doelgroepen te communiceren. “Video maakt het mobiele kanaal nog persoonlijker”, aldus Arno Lubrun, Facebooks Country Manager voor de Benelux.

Facebook

eKomi koopt reputatiemanager

Recensiebedrijf eKomi heeft Reputami overgenomen, een leverancier van software om online reputaties mee te beheren.

Social