AcuityAds opent Europees kantoor in Amsterdam
AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.
AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.
Jelle Kolleman van videocontentbedrijf MADE.FOR.DIGITAL vertelt op Cannes Lions over de groei in videoproductie voor digital: “Facebook heeft op een gegeven moment besloten om video te gaan pushen. Dan gaat het gewoon hard. Dat maakt dat vele merken opeens behoefte hebben aan video naast hun tv-commercial.”
Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.
Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.
De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.
Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.
De juristen van Google krijgen het komende jaren druk nu de Europese Commissie de derde formele aanklacht heeft ingediend tegen het technologiebedrijf. De zaken zijn bepalend voor hoe Alphabet er in de toekomst gaat uitzien.
Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.
Het Belgische digitale agentschap Wijs weekt zich los van de Cronos Groep. Oprichters Bart De Waele en Dirk Sabbe gaan weer zelfstandig verder.
Marlies Dekkers, Essent, Centraal Beheer en Vakmedianet maken kans op de DDMA Customer Data Award 2016. Zij zijn door vakspecialisten genomineerd voor hun inzet van data in de customer journey (klantreis).
Opnieuw is een website gelanceerd met een overzicht van de capaciteit van alle aangemelde transporteurs in Europa.
Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.
De populariteit van contentmarketing blijft sterk toenemen. Veel adverteerders vergeten echter om de resultaten van content én distributie goed te meten. Terwijl ook hier juist veel winst te behalen valt in effectiviteit van geproduceerde content en vervolgcampagnes. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de Crocs @ Work campagne gericht op verpleegkundigen.
Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.
Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?