More stories

Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn

Nederlandse CEO’s zijn veel minder dan hun Amerikaanse collega’s gewend aan social media gebruik. Ze twijfelen of het echt iets oplevert, denken dat het te veel tijd kost en zijn angstig voor de risico’s die gepaard gaan met het uiten van meningen op een open platform. Vijf redenen waarom elke CEO actief op Twitter moet zijn.

Twitter/X

Website Check: Zo doe je een ‘Content Audit’

Pagina’s verouderen. Linkjes raken gebroken. Zoekposities dalen. Om je website gezond te houden, doe je er goed aan deze periodiek te onderwerpen aan een inhoudelijke check-up, oftewel een ‘content audit’. Op het eerste gezicht lijkt zo’n content audit veel werk. Maar met deze tips & tricks pak je het slim en efficiënt aan.

Contentmarketing

TU Delft vernieuwt zijn site voor OpenCourseware

De TU Delft heeft zijn OpenCourseware-site vernieuwd om zijn opleidingsaanbod internationaal beter op de kaart te zetten.

Digital Agencies

Workshop: aan de slag met video-SEO

Video wordt steeds belangrijker voor online marketeers. En dus groeit het aantal videoposts online. Maar hoe zorg je er voor dat je vandaag de dag ook goed gevonden wordt? Workshop zet het voor je op een rij.

Search

Semilo zet foodactiviteiten in apart label

Digitaal media-exploitant Semilo brengt zijn activiteiten rondom foodadvertising onder in een apart, nieuw label: Een Kwestie van Smaak.

Contentmarketing

Voedsel wordt bits & bites

De digitale mogelijkheden kunnen het voor de gehele foodsector eenvoudiger maken meer data over eet- en aankoopgedrag te ontsluiten. Het biedt kansen om met nieuwe bedrijfsmodellen in te spelen op de digitale ‘empowerment’ van de consument. Dit concludeert ABN AMRO in het rapport ‘Voedsel wordt bits & bites. Digitale transformatie van de foodsector’.

Analytics

Consumentenbond vraagt ACM om maatregelen tegen Online.nl

De Consumentenbond heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) gevraagd om maatregelen te nemen tegen internetaanbieder Online.nl.

Customer Service

Animaties in design zijn terug, maar functioneel dit keer

De herintroductie van animaties in design doet al gauw denken aan het tijdperk waarin Flash van ieder scherm spatte. Designers waren het even uit het oog verloren, maar geanimeerd design is weer terug van weggeweest. Functioneel dit keer.

Web-design

Ook Opera komt met adblocker in browser

Na Mozilla komt ook Opera met een browser met adblocker. Vooralsnog gaat het om een testversie voor Windows, OS X en Linux. Opera claimt dat met de browsers tot veertig procent sneller gesurfed kan worden.

Online advertising

Starbucks gooit roer loyaltyprogramma drastisch om

Starbucks heeft zijn veelgeprezen loyaltyprogramma Starbucks Rewards radicaal veranderd. Niet het aantal transacties, maar het geld dat wordt uitgegeven wordt vanaf volgende maand doorslaggevend. Alleen al die aankondiging heeft geleid tot een stortvloed aan negatieve buzz op social media, maar wat is de impact op het merk?

Customer Loyalty

B2B-adverteerder ontevreden

B2B-adverteerders zijn weinig te spreken over het rendement van hun campagnes. Dat blijkt uit onderzoek van Demandbase onder 500 B2B-marketeers. 71 procent zegt dat de doelstellingen niet worden gehaald.

B2B Digital

Wouter Blok weg bij Coolblue

CMO Wouter Blok is na een jaar alweer opgestapt bij online retailer Coolblue. Volgens Blok kregen bestuurlijke taken de overhand en kwamen inhoudelijke marketingtaken op het tweede plan.

Online marketing

Progressive Web Apps: de toekomst van mobiele apps?

Een gemiddelde Chrome & Android gebruiker bezoekt per maand meer dan 100 websites. Een gemiddelde mobiele gebruiker gebruikt slechts 25 apps per maand. De mobiele gebruiker brengt echter veel meer tijd door in apps (87%) dan op het web (13%).[1] Apps zijn snel en mobiele websites relatief traag. Er is een kloof ontstaan tussen native apps en mobiele websites. Google werkt in Chrome al langer aan een innovatie waardoor een mobiele website zich als native app kan gedragen op jouw telefoon. Tijdens de laatste Chrome Dev Summit werd het concreet en kreeg het officieel een naam: Progressive Web Apps. Ondanks de grote potentie, is het bij velen nog niet bekend. Tijd om hier meer aandacht aan te besteden!

Mobile

Wehkamp intensiveert klantencontact met nieuwe app

Wehkamp lanceert vandaag zijn vernieuwde winkel-app. Belangrijkste vernieuwing is de introductie van de zogenaamde w-app, waarmee klanten zeven dagen per week kosteloos direct contact kunnen hebben met de klantenservice.

Customer Experience

‘Groupon Nederland moet proeftuin zijn van Europa’

Het gaat niet goed met Groupon. De cijfers over het vierde kwartaal waren weliswaar beter dan verwacht, maar de berichtgeving is al langere tijd negatief.

Customer Loyalty