Teradata koopt Britse Big Data-specialist
Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.
Big Data-bedrijf Teradata heeft voor een onbekend een Britse branchegenoot Big Data Partnership ingelijfd.
B12, een startup die kunstmatige intelligentie gebruikt om websites te bouwen, heeft 12,4 miljoen dollar aan financiering opgehaald.
Match Group, de eigenaar van Tinder, OKCupid en Match.com, rapporteerde over het tweede kwartaal beter dan verwachte cijfers. De omzet kwam met 301 miljoen dollar hoger uit dan wat analisten hadden becijferd.
Het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter is ten opzichte van het vorige kwartaal licht gestegen, met 3 procent, naar 313 miljoen in het tweede kwartaal. De meeste van de 3 miljoen nieuwe gebruikers komen van buiten de VS.
Iets meer dan een jaar geleden haalde Fanly een half miljoen aan investeringen op. Met het platform wil oprichter Jord Cuiper kleine en middelgrote retailers helpen meer omzet te genereren uit loyale klanten. Fanly zet daarbij beacon-, wifi-, geofencing- en QR-technologie in.
Transavia breidt haar social media-portfolio uit met Snapchat. Via dit medium deelt de luchtvaartmaatschappij impressies achter de schermen onder de noemer TransaviaSnap.
Nick van der Linde van Mirabeau ziet een grote uitdaging weggelegd voor UX-designers: “Leg ik mijn telefoon even weg, dan vind ik een uur later allerlei notificaties. We worden continu beziggehouden met een stroom aan informatie. Wat we als designers moeten gebruiken is context. Naarmate technologie elk aspect van ons leven beïnvloedt, wordt dat belang steeds urgenter.”
Het platform Hootsuite, waarmee berichten op verschillende sociale media kunnen worden geplaatst, is weer verder uitgebreid. Zo kunnen plaatjes worden geimporteerd uit Dropbox, Google Drive, Box en OneDrive.
Hotelketen Marriott heeft in zijn Europese hoofdkantoor in Londen een war room voor sociale media ingericht, de eerste in Europa. Van daaruit volgen twee contentproducers, een data analist en een grafisch ontwerper de belangrijkste trends op sociale media.
YouTubes Content ID is het systeem dat piraterij tegengaat. Het scant alle uploads op materiaal waarop copyright zit. Zodra zulk materiaal is gevonden zijn er twee keuzes: het (vaak door fans geüploade) materiaal blokkeren, of er geld aan verdienen via advertenties. Volgens moeder Google heeft het systeem tot nu toe twee miljard dollar opgeleverd voor de contentindustrie, zoals muzieklabels en filmstudio’s.
Tinder zoekt de verbreding op. Het bedrijf heeft Tinder Social uitgerold. Niet voor dating, maar voor het maken van gezelligheidsafspraken.
Robert Hagendoorn, bekend van Red Urban en Etcetera, wordt directeur Strategy & Concept bij MediaScience, het bureau dat tot nu toe vooral gespecialiseerd is in ‘programmatic advertising’. Het gaat om een nieuwe afdeling waarin creatie wordt gecombineerd met media en data.
Bedrijven die Twitter als communicatieplatform gebruiken zien een sterke terugval in de groei van het aantal volgers, maar erger: de interactie neemt dramatisch af.
In de huidige wereld met korte aandachtsbogen en groeiende mogelijkheden verandert ook de manier waarop marketing en reclame gevoerd wordt. Het veranderende medialandschap richt zich steeds meer op het visuele, en bedrijven doen hier graag aan mee. Toch blijkt het voor veel marketeers lastig om een goede contentstrategie te maken. Waar het ene bedrijf succesvol is met ‘how to’ video’s op YouTube, scoort de ander alleen maar met korte video’s op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je zo effectief mogelijk gebruik maakt van video content? Niemand minder dan YouTube zelf kwam met een model, waarbij de meest effectieve videocontentstrategie ingericht kan worden.
IBM en de grote Amerikaanse retailer Macy’s gaan experimenteren met kunstmatige intelligentie. In tien vestigingen wordt het On Call proefprogramma opgezet.