More stories

Een kijkje in het Philips ‘Real Time Marketing Center’: conversie in plaats van merkcampagne

Elektronicagigant Philips heeft net als veel andere bedrijven met een relatief traditionele inzet van media een belangrijke uitdaging: in de verkoopfunnel raakt men veel mensen kwijt tussen de fases ‘ontdekken’ en daadwerkelijke conversie. Van grote brandingcampagnes blijft onduidelijk wat die exact opleveren.

Online marketing

Hogere klikprijzen na schrappen AdWords

Het besluit van Google om contextuele advertenties te verwijderen aan de rechterkant van de zoekresultaten, heeft nu al tot hogere klikprijzen geleid.

Search

Transavia antwoordt in zeven talen via WhatsApp

Transavia staat zijn klanten voortaan ook in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en in het Portugees te woord via WhatsApp. Het is daarmee de eerste lowcost luchtvaartmaatschappij die WhatsApp volledig opneemt als servicekanaal.

Customer Service

Checklist: in acht stappen scoren met je nieuwsbrief

Iedere keer weer een nieuwsbrief versturen die scoort. Wie wil dat nou niet? Helaas blijkt in de praktijk dat door deadlines of automatisme nieuwsbrieven veel te snel worden verzonden. Het is dan ook niet zo gek dat de meeste nieuwsbrieven maar ‘gemiddeld’ scoren. Zonde! Want door net even iets meer tijd aan je nieuwsbrief te besteden kun je zowel de effectiviteit als respons verdubbelen. Om je hierbij te helpen heb ik een handige nieuwsbrief checklist opgesteld.

E-mailmarketing

Sanoma|SBS in strategische samenwerking met Adfactor

Sanoma|SBS en Adfactor gaan een samenwerking aan waarbij ze hun expertise op het gebied van digital advertising en programmatic trading bij elkaar leggen.

Online advertising

Loyaliteit krijgt impuls door opkomst mobiel betalen

Dit zou wel eens het jaar kunnen worden van de mobiele loyaliteit. Hoewel de aandacht hiervoor vorig jaar al gestaag toenam is er een nieuwe impuls aanstaande: de opkomst van mobiel betalen.

Customer Loyalty

Waarom social media en zoekmachine-optimalisatie hand in hand gaan

Er is door de jaren heen veel gezegd en geschreven over de invloed van sociale signalen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Zo is het al tijden bekend dat deze signalen geen directe invloed op je ranking hebben: Google geeft dit zelf aan. Zijn Facebook likes en shares, Twitter shares en Google +1’s dan helemaal niets waard?

Search

Proactieve webcare: hoe pak je dat aan?

Webcare in Nederland is anno 2016 een volwaardig communicatiemiddel om met klanten te communiceren. Klanten verwachten dat zij snel en goed geholpen worden via de social media kanalen waar zij zélf actief op zijn. Maar zij praten ook buiten je kanalen om over je organisatie, diensten en producten. Jammer genoeg laten nog veel organisaties hier kansen liggen, door alleen op berichten reageren die aan hun accounts gericht zijn. Webcare is zowel reactief als proactief, maar hoe pak je proactieve webcare nu goed aan?

Customer Service

Slechte mobiele ervaring? 33 procent haakt af

Mobiele ervaring is belangrijk. Zo belangrijk zelfs dat maar liefst 33 procent van de consumenten nooit meer iets van een merk wil kopen als de mobiele ervaring slecht was. Is de ervaring goed? Dan gelooft 76 procent dat het absoluut bijdraagt aan hun merkloyaliteit.

Customer Experience

‘Big Data zet foodservicesector onder druk’

De mogelijkheden van Big Data maken dat de verhoudingen in de foodservice markt, waaronder horeca, catering en fastfood bedrijven, flink worden opgeschud. Dat is de conclusie van sectorspecialisten food en retail van de Rabobank, na consultatie van zo’n 100 foodservice professionals eerder dit jaar.

Analytics

Infographic: Groupon verkocht miljardste voucher

Dealsite Groupon heeft wereldwijd haar miljardste voucher verkocht. De miljardste verkochte Groupon-voucher was een deal van 11 dollar voor een waardebon van 20 dollar voor pizza en ander Italiaans eten bij Pirrone’s Pizzeria in St. Louis (VS).

Customer Loyalty

Snapchat schakelt Nielsen in voor campagnecijfers

Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.

Analytics

Social Media Marketing automatiseren? De do’s en don’ts

Je social media volgers hebben standaard een virtuele ‘NEE | JA sticker’ op hun account staan. Ze zijn niet gediend van irrelevante commerciële boodschappen, maar ontvangen wel graag jouw content. Als je echter hun vertrouwen schaadt, plakken ze met één muisklik of vingertik een virtuele ‘NEE | NEE sticker’ op hun digitale brievenbus. Met deze tips pak je jouw social media marketing goed aan.

Social

‘Nederlander niet virtueel ingesteld’

Ruim een op de tien Nederlanders vindt virtueel contact even acceptabel als face-to-face. Bijna een kwart heeft echter liever face-to-face contact. Samen met Engeland, Tsjechië, België, Zweden en Duitsland behoort Nederland daarmee tot de landen die het minst virtueel zijn ingesteld.

Customer Service

Zeven tips voor Google Shopping feed optimalisatie

Binnen Google search komt er steeds meer ruimte voor Google Shopping advertenties. Het aantal vertoningen en klikken op dit type advertentie is aan het stijgen en daarnaast is het voor veel retailers het grootste conversiekanaal in het search netwerk. Het opzetten van Google Shopping campagnes werkt echter totaal anders dan reguliere tekstadvertenties. Hierdoor ontstaat vaak de vraag hoe je dit type campagne het beste kan optimaliseren. Het antwoord is simpel: Google Shopping feed optimalisatie!

Online advertising