More stories

Is Snow de Snapchat-killer?

Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.

Social

Derde formele aanklacht Europa tegen Google

De juristen van Google krijgen het komende jaren druk nu de Europese Commissie de derde formele aanklacht heeft ingediend tegen het technologiebedrijf. De zaken zijn bepalend voor hoe Alphabet er in de toekomst gaat uitzien.

Online advertising

Edition deed Snapchatcampagne met Bavaria

Het onlangs door VICE gelanceerde influencerlabel Edition gaat aan de slag voor Bavaria. De eerste campagne bereikte meer dan een miljoen unieke personen.

Campagnes
Premium

Digitale agentschap Wijs weg bij Cronos

Het Belgische digitale agentschap Wijs weekt zich los van de Cronos Groep. Oprichters Bart De Waele en Dirk Sabbe gaan weer zelfstandig verder.

Digital Agencies

Marlies Dekkers, Essent en Centraal Beheer genomineerd voor DDMA Customer Data Award

Marlies Dekkers, Essent, Centraal Beheer en Vakmedianet maken kans op de DDMA Customer Data Award 2016. Zij zijn door vakspecialisten genomineerd voor hun inzet van data in de customer journey (klantreis).

Analytics

Nieuw transportplatform Popupfleet brengt vraag en aanbod samen

Opnieuw is een website gelanceerd met een overzicht van de capaciteit van alle aangemelde transporteurs in Europa.

Logistics

Nieuw digitaal bureau standariseert op WordPress

Digitaal productiebureau NoProtocol lanceert een nieuw fullservice WordPress bureau onder de noemer SlashSmart.

CMS

Prestaties van content verhogen: de Crocs @ Work case

De populariteit van contentmarketing blijft sterk toenemen. Veel adverteerders vergeten echter om de resultaten van content én distributie goed te meten. Terwijl ook hier juist veel winst te behalen valt in effectiviteit van geproduceerde content en vervolgcampagnes. Dit blijkt bijvoorbeeld uit de Crocs @ Work campagne gericht op verpleegkundigen.

Contentmarketing

Improve Digital en TradeCast bundelen krachten met programmatic video

Improve Digital en TradeCast gaan samenwerken op het gebied van programmatic video advertenties. TradeCast levert interactieve tv-zenders die via internet beheerd en geëxploiteerd kunnen worden.

Programmatic

Behavioural targeting: zijn pseudonieme gegevens wel zo onschuldig?

Behavioural targeting is een krachtig marketingmiddel, maar hoe werkt dit precies en mag dit middel zomaar toegepast worden? En gaat de nieuwe Europese Privacyverordening nog wat veranderen aan hoe dit toegepast mag worden?

Legal

Nieuwe strategie Newzoo: mobile analytics

De Nederlandse specialist in mondiale gameanalytics Newzoo lanceert een nieuw product. Dat verbreedt de expertise naar mobiele marketing in het algemeen, met een bereik van 2 miljard mobiele toestellen.

Analytics

Van der Valk test roomserviceapp

Van der Valk gaat volgende maand de app van Startupbootcamp-starter MyStay testen. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend op Demo Day Smart City & Living in Amsterdam.

Travel

Ook de marketeer is zomaar een consument (infographic)

Marketeers doen onderzoek naar consumenten, maar zelden naar zichzelf. Wat er soms toe leidt dat men elkaar niet helemaal begrijpt. Maar zijn marketeers wel zoveel anders? Niet volgens deze infographic van Column Five en Newscred. Zo blijken marketeers hetzelfde gedrag te vertonen wanneer ze online winkelen als (doorsnee) consumenten.

Analytics

Loyale klanten belonen: wanneer is het juiste moment?

De huidige technologie zorgt er voor dat onze behoeftes steeds sneller en directer kunnen worden vervuld, zogeheten instant gratification. Daar krijgen we een goed gevoel van dankzij ons dopamine systeem en daarom belonen bedrijven hun klanten voor hun loyaliteit. Hoe pas je die honger naar snel, sneller, snelst nu toe in loyaliteitsprogramma’s en wanneer is het juiste moment om die honger te stillen?

Customer Loyalty

IKEA beperkt aantal reclamepartners

Retailer IKEA gaat de komende tijd gebruik maken van de reclamebedrijven van GroupM en Dentsu Aegis Network. Voorheen deed IKEA zaken met vijf houdstermaatschappijen.

Creative