More stories

Bing campagnes opzetten en optimaliseren

Voor steeds meer adverteerders wordt het een must om te gaan adverteren op Bing. De concurrentie is op dit moment minder groot dan in Google en dat betekent dat het adverteren op dit netwerk relatief goedkoop is. Ook geven de laatste comScore cijfers aan dat Bing aan het groeien is. In Nederland zijn er zo’n 8 miljoen unieke zoekers die maandelijks 145 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Hiermee bezit Bing een aandeel van 8,6%. Kortom, geen reden meer om niet te adverteren in Bing. In dit blog geef ik je graag een aantal tips waarmee je rekening kunt houden bij het opzetten en optimaliseren van jouw campagnes met Bing Advertising.

Search

Rapportcijfers en klantreviews verzekeraars op nieuwe site

Nederlandse verzekeraars publiceren sinds kort op de site Verzekeraarsinbeeld.nl rapportcijfers die klanten aan hun eigen verzekeraar toekennen. Op deze manier wordt voor consumenten transparant hoe verzekeraars onderling scoren op aspecten zoals klantgerichtheid, duidelijkheid, contact en deskundigheid.

Customer Loyalty

RTL en G+J vormen reclame-alliantie

RTL en uitgever Gruner + Jahr voegen in Duitsland hun reclamebereik van televisie, print en online bij elkaar in de Ad Alliance.

Campagnes

De zeven eigenschappen van goede bloggers

Bloggen heeft me zoveel goeds gebracht, dat ik het iedereen kan aanbevelen die zichzelf persoonlijk en zakelijk wil ontwikkelen. Want van bloggen word je een beter mens. Dit zijn de zeven eigenschappen van bijzonder effectieve bloggers.

Contentmarketing

Ontslagen bij RTB-specialist myThings

Technologiebedrijf myThings ontslaat tientallen medewerkers op het hoofdkantoor in Tel Aviv.

Online advertising
Premium

Rebranding voor Estate Internet

Digitaal bureau Estate Internet voert een rebranding door na een herijking van zijn strategie.

Digital Agencies

Facebook: 21.000 ontwikkelaars bouwen bots

In slechts tien weken tijd hebben 21.000 ontwikkelaars zich aangemeld bij Facebook om bots te kunnen maken voor Facebook Messenger.

Customer Engagement

Newzoo sluit datadeal met Pushwoosh

Het Nederlandse Newzoo, dat data verzamelt over de game-industrie, gaat samenwerken met Pushwoosh om gegevens te vergaren over apparaten die door gamers worden gebruikt.

Analytics

Dj’en op je placemat bij McDonald’s

Met geleidende inkt heeft McDonald’s haar placemats omgetoverd tot een beatmachine waar je muziek mee kunt maken: de McTrax. Een app met bluetooth-verbinding maakt je smartphone tot speaker. Landelijke uitrol lonkt.

Campagnes

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service

Boudewijn van Ewijk nieuwe CTO van Digital Agency Group

Boudewijn van Ewijk, in 2011 mede-oprichter van mediabureau MediaScience, wordt per 1 augustus de CTO bij Digital Agency Group in Amsterdam.

Online marketing
Premium

eFocus in handen van Valtech

eFocus wordt onderdeel van het internationaal werkende netwerk Valtech. Het internetbureau krijgt hierdoor meer en diepere specialismes aan boord en kan vanuit Nederland ook klanten in het buitenland bedienen.

Digital Agencies

Geotargeting: geweldig marketingmiddel of privacyschending?

orige keer schreef ik al over geoblocking, nu ga ik verder in op een nauw verwant fenomeen: geotargeting. Met de komst van het internet zijn we niet meer beperkt tot het kopen van producten in een fysieke winkel. In 2015 kocht ruim 70% van de Nederlanders wel eens een product online, waarmee we in de top 5 van Europa staan. Deze opkomst van online kopen gaat ook gepaard met steeds ingrijpendere marketingmechanismes.

Online advertising

Talend naar de beurs

Het Amerikaanse data-integratiebedrijf Talend wordt de eerstvolgende techonderneming met een beursgang. Talend hoopt 86 miljoen dollar op te halen.

Analytics

Campagnepanel: Deels voltreffer van T-Mobile

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Ode aan Ons’ van T-Mobile.

Campagnes