More stories

Unilever koopt onlinebedrijf Dollar Shave Club

Unilever koopt de Dollar Shave Club, het online bedrijf waar klanten scheermesjes en aanverwante verzorgende artikelen kunnen bestellen. De producent bevestigt woensdag de berichtgeving hierover in Fortune, maar wil niet zeggen of er 1 miljard dollar voor is betaald.

Campagnes

Dropbox maakt compressie algoritme open source

Dropbox maakt zijn compressie-algoritme voor plaatjes Lepton open source onder een Apache licentie op GitHub.

Web-design

TamTam over digital design: ‘Verscheep je goede idee’

Arthur Stobbelaar van TamTam doet uit de doeken waarom ideeën slechts ideeën blijven en wat je kunt doen om ze echt te ontwikkelen. “Je product bestaat niet totdat je het verscheept. Ieder idee komt op de wereld als een lelijke baby. Als bedenker van het idee is het jouw taak om het idee te koesteren en te laten groeien tot zijn volle potentie.”

Digital Design

Expedia stapt in boekingen treinreizen

Expedia is de eerste van de grote reisportals die ook boekingen op treinreizen mogelijk gaan maken. Daartoe werden overeenkomsten gesloten met Engelse marktpartijen.

Online marketing

AdWords expanded text ads (ETA): de eerste resultaten

Amper bijgekomen van het verwijderen van advertenties aan de rechterkant kondigde Google eind mei de volgende grote bèta binnen het search-landschap aan: AdWords advertenties worden 50 procent groter! Deze nieuwe ads onder de noemer ‘expanded text ads’ (ook wel ETA) werden wereldwijd vanaf juni uitgerold. Als Premier Google Partner konden wij voor een aantal klanten aan de slag met deze nieuwe bèta. Benieuwd naar mijn eerste bevindingen? Lees dan snel verder.

Online advertising

Populariteit chatapps en chatbots beïnvloedt web- en app-design

De populariteit van chatapps en de komst van chatbots heeft ook invloed op de designs van websites en apps. Het zogenaamde ‘conversational design’ zorgt voor engagement en geeft een persoonlijke draai aan het contact met de bezoeker of appgebruiker.

Web-design

Dataspecialist nieuw label bij Happy Leads

Marketingbureau Happy Leads opent een nieuw label dat zich louter gaat toeleggen op data-analyse. “Alles staat bij ons in het teken van het verhogen van rendement”, licht directeur Mathijs Visser toe.

Online marketing

Dick Leijen (I’M IN): ‘In 2018 zitten we in heel Europa’

De I’M IN-app groeide de eerste twee jaar sneller dan die van Airbnb en Kickstarter. De dienst voor gratis festivalkaarten wil zich ook op het gebied van theater en sport begeven. En denkt na over een app voor ouderen, aldus mede-eigenaar Dick Leijen.

Marketing

Hoe bereik je Millennials en Generatie Z met je content?

De selfie generatie. Generation Y. Millennial Generation. Of gewoon Millennials: het toverwoord voor heel veel bedrijven om hun doelgroep in één woord te segmenteren. Of twee, als je ze liever Generation Y noemt. Maar het zijn gewoon twee verschillende namen voor dezelfde groep mensen; dat dat meteen duidelijk moge zijn.

Contentmarketing

Nieuwe campagne HelloFresh gestart

HelloFresh lanceert vandaag een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken van de maaltijdbezorger. De kijker maakt kennis […]

Campagnes

AcuityAds opent Europees kantoor in Amsterdam

AcuityAds rolt zijn platform voor geautomatiseerde marketing uit in Europa en opent een kantoor in Amsterdam.

Programmatic

MADE.FOR.DIGITAL: ‘Digitale video wordt belangrijker’

Jelle Kolleman van videocontentbedrijf MADE.FOR.DIGITAL vertelt op Cannes Lions over de groei in videoproductie voor digital: “Facebook heeft op een gegeven moment besloten om video te gaan pushen. Dan gaat het gewoon hard. Dat maakt dat vele merken opeens behoefte hebben aan video naast hun tv-commercial.”

Video

Pokémon Go krijgt gesponsorde locaties

Nintendo hoopt nog meer aan zijn succes Pokémon Go te kunnen verdienen met gesponsorde locaties, oftewel locatiegebonden advertenties.

Online advertising

Kieskeurig stopt met mobiele app

Productvergelijker Kieskeurig.nl stopt met het ontwikkelen van zijn mobiele app en stapt volgend jaar over op een voor mobiel geoptimaliseerde site.

Search
Premium

Uitgesteld kijken naar 25 procent in 2025

De Nederlandse consument gaat komende jaren aanmerkelijk meer uitgesteld tv-kijken. De verhouding stijgt van nu 7 procent van de kijktijd naar 25 procent in 2025, aldus een nieuw onderzoek van ABN Amro.

Video