Axel Springer verliest weer rechtszaak tegen Adblock Plus
Axel Springer heeft vandaag het hoger beroep tegen Eyeo, het bedrijf achter de omstreden adblocker Adblock Plus, verloren. Ook het Duitse Hof ziet niets illegaals in de activiteiten van Eyeo.
Axel Springer heeft vandaag het hoger beroep tegen Eyeo, het bedrijf achter de omstreden adblocker Adblock Plus, verloren. Ook het Duitse Hof ziet niets illegaals in de activiteiten van Eyeo.
Het Aziatische InMobi heeft van de Amerikaanse Federal Trade Commission een boete van 950.000 dollar gekregen voor het illegaal verzamelen van data van kinderen.
Meer dan kwart van de Amerikaanse gebruikers gaat dit jaar nog een adblocker installeren. Het aantal Amerikaanse adblockgebruikers bedraagt daarmee bijna 70 miljoen. Dat voorspelt eMarketer in een nieuwe studie.
Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.
Het systeem van Nielsen dat in Nederland de mediabestedingen meet, kan nu ook overweg met mobiele displayreclame.
Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.
Online videoreclameplatform SpotX heeft een kantoor geopend in Stockholm. Dat staat onder leiding van Elwin Gastelaars, die ook managing director is van de Benelux-vestiging.
Ziekenhuiswebsites springen slordig om met het doorgeven van informatie van bezoekers via trackingcookies. Dat constateert de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Steeds meer bedrijven zetten mobiel adverteren in, maar halen hier vaak nog onvoldoende profijt uit. Om beter in te spelen op de behoeften van de adverteerders en mogelijke barrières weg te nemen, heeft Marktplaats drie verschillende persona’s ontwikkeld.
Sanoma/SBS en de bureaus van GroupM gaan samenwerken op het gebied van surfgegevens. De uitgever deelt data en doet dat los van media-inkoop.
Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.
Expedia.nl biedt zijn Expedia+ leden voortaan de mogelijkheid om punten in te wisselen voor het boeken van hotelovernachtingen. Expedia+ is het loyaliteitsprogramma van Expedia.
Computers, tablets, smartphones; we hebben steeds meer connected apparaten in huis. Europeanen gemiddeld zes. Waarvan ze er dagelijks drie gebruiken. 85 procent van de gebruikers wisselt veelvuldig van apparaat tijdens online taken. Vooral voor e-mail, social media en online shoppen.
MediaMonks is vandaag officieel begonnen in China. Het lokale kantoor wordt geleid door Niels Monsieurs. MediaMonks zat sinds 2013 al wel in Singapore, van waaruit lange tijd ook met Chinese klanten werd gewerkt.
Booking.com biedt zijn accommodatiepartners voortaan wereldwijd een prijsvergelijkingstool aan, waarmee zij ‘realtime’ prijsbeslissingen kunnen maken.