More stories

Kwart meer marketingmails verstuurd

Amerikaanse multichannel retailers hebben in het vierde kwartaal van 2015 26,1 procent meer e-mails verstuurd dan een jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van Experian Marketing Service.

E-mailmarketing

Adverteren op Instagram: het maximale rendement uit je campagne

Het gedrag van de consument is in de afgelopen tien jaar ontzettend veranderd en dit blijft zich in razend tempo ontwikkelen. Hoe kun je hier als (online) marketeer op inspelen? Door naar je doelgroep te luisteren, te kijken op welke platformen en netwerken ze actief zijn en door het maken van juiste strategische keuze! In dit blog probeer ik handvatten aan te reiken om een succesvolle Instagram campagne voor je organisatie op te zetten.

Online advertising

Mail meest geopend op iPhone, maar leidt daar niet tot conversie

De aloude e-mail blijft een prima marketingmiddel. Het device waarop consumenten het liefst een mailtje openen? De mobiel. Maar liefst 52 procent leest zijn mails on-the-go, 16 procent prefereert de tablet en 32 procent kiest voor de desktop.

Mobile

Twitter in Japan populairder dan Facebook

Twitter heeft meer gebruikers dan Facebook, maar alleen in Japan. Daar maken 35 miljoen mensen dagelijks gebruik van het microblog, tegen 25 miljoen voor Facebook.

Social

De verschillen tussen Google en andere zoekmachines (infographic)

Niet alle zoekmachines zijn gelijk. Google, Bing en Yahoo gebruiken net even andere algoritmen om informatie op internet te indexeren. Grappig is om te zien dat Bing sites met AdSense (van rivaal Google) lager indexeert. Wat deze infographic in elk duidelijk maakt is dat er maar bitter weinig beweging zit in de ontwikkeling van nieuwe zoekmachines.

Search

Influencer marketing neemt snel toe in populariteit

Nu de zorgen om adblocking toenemen, groeit de populariteit van influencer marketing. Kanalen als Twitter, Instagram en Facebook worden steeds belangrijker en nieuwe tools maken het werken met influencers makkelijker. Vandaar dat momenteel slechts 14 procent van de social media-professionals niet van plan is het toe te voegen aan hun social strategie.

Dialogue Marketing

KLM integreert Airbnb en Uber in app

KLM heeft zijn app voor smartphone, tablet en smartwatch op iOS en Android vernieuwd. Er zijn handige functies toegevoegd die het gehele reisproces moeten vergemakkelijken, zoals de integratie met Airbnb.

Customer Experience

Google AdWords advertenties verdwijnen van rechterkant

Afgelopen vrijdag heeft Google een grote verandering aan de opmaak van de zoekresultaatpagina bevestigd. De advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen, er staan vaker vier betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en er komen meer advertenties onderaan de pagina. De impact voor bedrijven kan groot zijn.

Search

Dutch Digital Design wordt onderdeel Dutch Digital Agencies

De leden van de Dutch Digital Design (DDD), Nederlands grootste creatieve bureaus, treden toe tot brancheorganisatie Dutch Digital Agencies (DDA).

Digital Agencies

Mobiele coupon slaat brug tussen online reclame en offline verkoop

Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?

Online marketing

‘Klantenservice 4.0 gaat verder dan WhatsApp’

De klantendienst gaat op de schop. Het callcenter wordt steeds meer vervangen door WhatsApp en andere toepassingen die de helpdesk moeten ontlasten. Webcare evolueert niet alleen tot crowdservice, de toekomst is aan Extreme Customer Engagement.

Customer Service

Infographic: de fenomenale groei van sociale media

De groei van sociale media blijft indrukwekkend en de meeste diensten hebben hun bestaansrecht onderhand wel bewezen, zeker in aantallen gebruikers. Zelfs het minder bekende Tumblr heeft er altijd nog 230 miljoen. Search Engine Journal heeft samen met Pixel Road Designs de sector in kaart gebracht, met recente cijfers. Haal diep adem voor deze extra lange infographic.

Social

Kunstmatige intelligentie en SEO: de impact van Google RankBrain

Heb je al gehoord van Rankbrain? Google’s nieuwe, en belangrijke ranking factor? Google zet al een paar jaar zwaar in op kunstmatige intelligentie om ons van steeds betere zoekresultaten te voorzien. De laatste ontwikkeling op dit gebied heet ‘RankBrain’. Wat dit betekent voor de vindbaarheid van je website lees in dit artikel.

Search

Europese mobiele aanbieders zetten adblockers aan

Mobiele telecomaanbieders in verscheidene Europese landen zetten ad blockers op in hun netwerken. Zo weren ze op basisniveau reclame uit de schermen van hun klanten.

Online advertising

De ultieme landingspagina (infographic)

Ladingspagina’s zijn essentieel voor de conversie, maar worden nogal eens verwaarloosd. Dat wil zeggen: het onderste wordt niet uit de kan gehaald wat betreft laadtijden, browserondersteuning en opmaak. Email Monks stelde deze ultieme checklijst samen die je wellicht even moet opklikken om hem goed te kunnen lezen.

Web-design