More stories

Premium

Live meekijken met ontwikkeling nieuwe Kaliber.net

Creatief bureau Kaliber is zijn nieuwe website aan het ontwikkelen en laat belangstellenden live meekijken tijdens dat proces.

Digital Agencies

UX London 2016: Wat UX designers kunnen leren van de sterren

Goed, of zelfs fantastisch eten, is niet langer genoeg om één of meerdere Michelin-sterren aan de muur te mogen spijkeren. Melissa Perri (@lissijean), UX-designer en CEO van ProdUX Labs, nam (letterlijk) een kijkje in de keuken van een aantal sterrenrestaurants die niet alleen je maag, maar ook je hart vullen. Omdat ze aandacht hebben voor de gehele beleving. Ze leerde er een aantal waardevolle design lessen die zij met ons deelde tijdens UX London 2016.

Customer Experience
Premium

Video: Nieuwe kantoor Dept in Amsterdam

De mensen van Dept, het label waar onder meer TamTam en a friend of mine onder vallen, zitten sinds kort in een nieuw kantoor. Hier een korte video-impressie.

Digital Agencies

Mobiele loyaltyprogramma’s vinden slimme toepassingen wearables

Retailers maken steeds vaker gebruik van de veelzijdige mobiele mogelijkheden om hun loyaltyprogramma aantrekkelijker te maken. Naast de mobiele telefoon schakelen slimme voorlopers nu ook wearables in. Hierbij worden de wensen en behoeftes van de klant altijd centraal gesteld.

Customer Loyalty

Thuiswinkel.org vernieuwt huisstijl

Thuiswinkel.org heeft zijn huisstijl vernieuwd, maar de solide kubus, met ‘harde lijnen en frisse kleuren’, is gebleven.

Web-design

Digitale transformatie met IBM’s nieuwe tak IX

Lot Keijzer, Partner IX- Global Business Services bij IBM, vertelt over de nieuwe digitale tak: “We helpen met het ontwerpen van de digitale eindgebruikerservaring. Onze focus ligt op de digitale transformatie. Daarvoor hebben we als IBM geweldige techniek in huis zoals Watson en Cognitive, en onze software is ook allemaal mobile, analytics en cloud geworden.”

Digital Design
Premium

Vier kenmerken van een progressief bureau

Oprichters Jeremy Osborn, Mike Bifulco en Andrew Miller van Gymnasium, ons Engelstalige cursusplatform voor wie in UX werkt of wil werken, waren laatst op ons kantoor in Amsterdam om te praten over de cursusbehoeften van de Nederlandse markt. De heren kennen veel spelers in het UX-vakgebied. Volgens hen hebben progressieve bureaus vier kenmerken: zij passen duo-programmeren toe; faciliteren doorlopende communicatie; stimuleren een leven lang leren en hebben servicedesign hoog op de agenda staan.

Digital Agencies

Google: een vijfde van de zoekopdrachten wordt gesproken

Een op de vijf zoekopdrachten die Google in Amerika verwerkt, is een gesproken zoekopdracht. Topman Sundar Pichai ziet dat als het begon van een fundamentele omslag in het gebruik van zijn zoekmachine.

Digital Design

‘Internetreclame in Nederland groeit een miljard euro’

De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.

Online advertising

Deze meerwaarde biedt user generated content

De populariteit van user generated content is de afgelopen tien jaar enorm toegenomen. Voor bedrijven een goede wijze om de relatie met klanten aan te halen. Maar de content is zeker inzetbaar voor de promotie van het merk. Waarom zou je hier als organisatie op inspelen en wat levert het anderen op?

Customer Engagement

De zes eigenschappen van een winnend marketingteam

Het wordt wel de vierde industriële revolutie genoemd, de tijd van digitale transformatie waarin we nu leven. Producten worden digitaal, het aantal communicatiekanalen neemt toe en de wensen van de klant veranderen. Samen met alle kansen komt ook de bedreiging van grote buitenlandse techbedrijven die hun investeringen wereldwijd kunnen terugverdienen. De komende jaren zullen voor veel marketingteams in het teken staan van verandering. Maar hoe wordt je succesvol in een tijd van digitale transformatie en hoe blijf je relevant tussen de giganten uit Silicon Valley?

Strategy

‘Online advertentiefraude naar 50 miljard dollar’

Advertentiefraude kan oplopen tot 50 miljard dollar wereldwijd in 2025 bij ongewijzigd beleid. Daarvoor waarschuwt de Wereld Federatie voor Adverteerders.

Programmatic

Emerce B2B Online uitgelicht: Heembouw

Online wordt ook voor aannemers steeds belangrijker. Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester over de behaalde successen en die kennis deelt hij volgende week ook op Emerce B2B Online te Maarssen.

B2B Digital

E-mail het meest mobiel gelezen

Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.

E-mailmarketing

App analytics steeds belangrijker, Googles Firebase speelt hierop in

Niet een zo groot mogelijk aantal downloads, maar het vinden en targeten van waardevolle gebruikers moet centraal staan bij uitgevers van […]

Analytics