Live meekijken met ontwikkeling nieuwe Kaliber.net
Creatief bureau Kaliber is zijn nieuwe website aan het ontwikkelen en laat belangstellenden live meekijken tijdens dat proces.
Creatief bureau Kaliber is zijn nieuwe website aan het ontwikkelen en laat belangstellenden live meekijken tijdens dat proces.
Goed, of zelfs fantastisch eten, is niet langer genoeg om één of meerdere Michelin-sterren aan de muur te mogen spijkeren. Melissa Perri (@lissijean), UX-designer en CEO van ProdUX Labs, nam (letterlijk) een kijkje in de keuken van een aantal sterrenrestaurants die niet alleen je maag, maar ook je hart vullen. Omdat ze aandacht hebben voor de gehele beleving. Ze leerde er een aantal waardevolle design lessen die zij met ons deelde tijdens UX London 2016.
De mensen van Dept, het label waar onder meer TamTam en a friend of mine onder vallen, zitten sinds kort in een nieuw kantoor. Hier een korte video-impressie.
Retailers maken steeds vaker gebruik van de veelzijdige mobiele mogelijkheden om hun loyaltyprogramma aantrekkelijker te maken. Naast de mobiele telefoon schakelen slimme voorlopers nu ook wearables in. Hierbij worden de wensen en behoeftes van de klant altijd centraal gesteld.
Thuiswinkel.org heeft zijn huisstijl vernieuwd, maar de solide kubus, met ‘harde lijnen en frisse kleuren’, is gebleven.
Lot Keijzer, Partner IX- Global Business Services bij IBM, vertelt over de nieuwe digitale tak: “We helpen met het ontwerpen van de digitale eindgebruikerservaring. Onze focus ligt op de digitale transformatie. Daarvoor hebben we als IBM geweldige techniek in huis zoals Watson en Cognitive, en onze software is ook allemaal mobile, analytics en cloud geworden.”
Oprichters Jeremy Osborn, Mike Bifulco en Andrew Miller van Gymnasium, ons Engelstalige cursusplatform voor wie in UX werkt of wil werken, waren laatst op ons kantoor in Amsterdam om te praten over de cursusbehoeften van de Nederlandse markt. De heren kennen veel spelers in het UX-vakgebied. Volgens hen hebben progressieve bureaus vier kenmerken: zij passen duo-programmeren toe; faciliteren doorlopende communicatie; stimuleren een leven lang leren en hebben servicedesign hoog op de agenda staan.
Een op de vijf zoekopdrachten die Google in Amerika verwerkt, is een gesproken zoekopdracht. Topman Sundar Pichai ziet dat als het begon van een fundamentele omslag in het gebruik van zijn zoekmachine.
De uitgaven aan internetreclame groeien de komende vijf jaar met gemiddeld tien procent, oftwel: met een miljard euro. Een nieuw rapport van PwC laat zien dat uitgevers van boeken, kranten en consumentenbladen jaren van krimp gaan zien.
De populariteit van user generated content is de afgelopen tien jaar enorm toegenomen. Voor bedrijven een goede wijze om de relatie met klanten aan te halen. Maar de content is zeker inzetbaar voor de promotie van het merk. Waarom zou je hier als organisatie op inspelen en wat levert het anderen op?
Het wordt wel de vierde industriële revolutie genoemd, de tijd van digitale transformatie waarin we nu leven. Producten worden digitaal, het aantal communicatiekanalen neemt toe en de wensen van de klant veranderen. Samen met alle kansen komt ook de bedreiging van grote buitenlandse techbedrijven die hun investeringen wereldwijd kunnen terugverdienen. De komende jaren zullen voor veel marketingteams in het teken staan van verandering. Maar hoe wordt je succesvol in een tijd van digitale transformatie en hoe blijf je relevant tussen de giganten uit Silicon Valley?
Advertentiefraude kan oplopen tot 50 miljard dollar wereldwijd in 2025 bij ongewijzigd beleid. Daarvoor waarschuwt de Wereld Federatie voor Adverteerders.
Online wordt ook voor aannemers steeds belangrijker. Op verschillende social media kanalen vertelt Björn Bouwmeester over de behaalde successen en die kennis deelt hij volgende week ook op Emerce B2B Online te Maarssen.
Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.
Niet een zo groot mogelijk aantal downloads, maar het vinden en targeten van waardevolle gebruikers moet centraal staan bij uitgevers van […]