More stories

Trek de juiste conclusie uit data

Marketinginzet op waarde schatten? Bijna iedereen heeft er moeite mee. Er is ontzettend veel data voorhanden. Maar geen enkele tool kan momenteel alle gewenste data 100 procent meten. Verschillende tools rapporteren op verschillende manieren. Waar focus je op? En hoe interpreteer je de uitkomst?

Conversie
Premium

6,7 procent van websites blokkeert gebruikers adblockers

6,7 procent van de populairste websites blokkeren bezoekers met een adblocker, zo blijkt uit onderzoek van diverse universiteiten.

Online advertising

Catawiki begint Europese tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki begint een Europese tv-campagne om zijn naamsbekendheid op de internationale markt te vergroten.

Video

Elf heerlijke website-inspiratie podcasts

Overzicht van 11,5 heerlijke website inspiratie podcasts. Houd je kennis bij en doe inspiratie op tijdens het sporten, de hond uitlaten, fietsen, wandelen en forensen. Met deze podcasts gaat er geen seconde van je dag meer verloren.

Web-design

Live chat favoriet bij B2B-contact

Persoonlijke ontmoetingen blijven favoriet bij contact met leveranciers. Maar live chat is een goede tweede en de populairste digitale oplossing. Waarom? Het is laagdrempelig en effectief, je krijgt direct antwoord op een vraag.

B2B Digital

Een Tinder voor zakelijke voorstellen

Hostingbedrijf en domeinverkoper Big Daddy heeft een app Flare ontwikkeld waarmee zakelijke voorstellen beoordeeld kunnen worden. Big Daddy spreekt van een mix van Shark Tank, LinkedIn en Tinder.

B2B Digital

Klantervaring straks belangrijker dan prijs en product (infographic)

De consument is veeleisener geworden. Een slechte ervaring en de klant keert nooit meer terug. Veel klanten vinden dat ze niet serieus genoeg worden genomen of het personeel niet vriendelijk genoeg. Maar acht procent vindt dat bedrijven aan de hoge eisen voldoen. In 2020 zal klantervaring belangrijker worden dan prijs en product, zegt JitBit in deze infographic.

Customer Experience

Wat merken moeten weten over user generated content (infographic)

User generated content, oftewel content van sitebezoekers, is onontbeerlijk voor e-commerce sites. Belangrijker dan zomaar foto’s en video’s, vindt 85 procent in een onderzoek. Consumenten willen graag hun mening geven en delen, met name over producten. Toch wordt er nog te weinig mee gedaan, zo blijkt uit deze infographic van OfferPop.

Contentmarketing
Premium

Dutch Interactive Awards: de foto’s

Er was afgelopen week zoveel te doen, dat we de foto’s van de Dutch Interactive Awards (DIA) van afgelopen donderdag nog even moesten oppotten. Maar hier zijn ze dan. Voor wie er bij was of er graag bij had willen zijn.

Digital Agencies

MyOrder ontwikkelt loyaliteitsprogramma voor Hengelo

MyOrder ontwikkelt een loyaliteitsprogramma voor het winkelcentrum van Hengelo. De stad probeert winkelend publiek dat vaak naar Enschede uitwijkt weer terug te krijgen. Een app moet daarbij helpen.

Customer Loyalty

Sentimentanalyse: hoe werkt het en welke tools zijn bruikbaar?

“Ik heb een lief bedrag over voor een tool die mij betrouwbare sentimentdata kan verschaffen. Maar stop een query in 15 monitoringtools en je krijgt 15 verschillende uitkomsten. Onbetrouwbaar, en dus waardeloos!” Aan het woord een klant, grote speler in de automotive, in een meeting die ik een tijdje terug met ‘m had.

Social
Premium

Mirabeau verhuisd, klein stukje

Internetbureau Mirabeau uit Amsterdam is een klein beetje verhuisd. Het nieuwe kantoor bevindt zich in de Kauwgomballenfabriek.

Digital Agencies

‘Mobiel beter aanvulling op tv-reclame dan desktop’

Tv-adverteerders kunnen hun campagne beter verlengen naar mobiele telefoons dan naar de omgeving van desktop of laptop. Mobiel levert een betere merkbijdrage.

Video

Peter van der Schaar (Netwinst): ‘Onze software maakt de taak van de marketeer eenvoudiger’

Wie denkt dat werken in de marketing vooral creatief bezig zijn betekent, komt in praktijk vaak bedrogen uit. Natuurlijk, het begint vaak met het bedenken van een goed plan. Maar vervolgens is het aan de marketeer om ervoor te zorgen dat dit plan op alle mogelijke niveaus ook zo goed mogelijk wordt uitgevoerd. “Dus marketeers zijn vaak meer projectmanagers die twintig verschillende poppetjes of bureaus of systemen moeten aansturen, terwijl wij vinden dat marketeers veel meer terug moeten naar waar ze goed in zijn: het bedenken van een creatieve boodschap. Het bedenken wat is relevant voor een klant op een bepaald moment. Daar proberen wij ze bij te helpen”, aldus Peter van der Schaar oprichter en directeur van Netwinst, tegen Fast Moving Targets.

Online marketing

Facebook sluit advertentiemarkt PBX

Facebook stopt met zijn advertentiemarktplaats FBX, waarmee via bijvoorbeeld Criteo en AppNexus geautomatiseerd desktop-advertenties konden worden ingekocht.

Programmatic