More stories

Kath Pay: ‘de toekomst van e-mailmarketing is nu’

Kath Pay (Holistic E-mail Marketing), een van de top 50 e-mailmarketeers ter wereld, ziet de toekomst van e-mailmarketing nu al plaatsvinden. “Dat waar menig e-mailmarketeer van droomt, kan nu al.” Ze komt hier meer over vertellen op de DDMA EMAIL SUMMIT op 9 juni a.s. In aanloop naar dit congres stelden we haar alvast wat vragen over de kansen voor e-mailmarketeers.

E-mailmarketing

Digital Marketing Live: hele dag live videostream

Fast Moving Targets zendt morgen de hele dag live uit vanaf Digital Marketing Live op Emerce.nl.

Online marketing

Nieuwe mobiele MKB-reclameproducten Google

Google brengt nieuwe lokale zoekproducten op de markt voor de zoekmachine en Maps. MKB’ers kunnen hun winkel prominenter op de landkaart tonen, inclusief aanbiedingen en actuele voorraadinformatie.

Online advertising
Premium

Mediabelangen Eigen Huis naar M2Media

Vereniging Eigen Huis heeft haar media-activiteiten ondergebracht bij M2Media in Hilversum.

Digital Agencies

Twitter verruimt regels 140 tekens

Twitter stapt niet af van de limiet van 140 tekens per bericht, maar laat de teugels wat vieren. Zo worden plaatjes, video’s, polls, links en quotes niet meer meegerekend in het aantal tekens.

Twitter/X

Overzicht: welk soort video content hoort bij welk social media kanaal?

Elk social media kanaal heeft andere kenmerken, eigenschappen en algoritmes waarin verschillende soorten video content passen. Hier een overzicht van de verschillende kanalen en de soorten content.

Video

B2B loopt nog achter bij ‘programmatic’

B2B campagnes lopen nog altijd achter bij B2C campagnes als het gaat om het geautomatiseerd inkopen van advertenties, zo blijkt uit een studie van Kantar Media SRDS en Connectiv.

Programmatic

Hoofd techniek Pinterest naar Slack

Slack heeft Michael Lopp in dienst genomen, tot voor kort hoofd techniek bij Pinterest.

Social
Premium

Digitale bureaus presenteren zich op Campus Party

Zeven Nederlandse bureaus geven acte de presence op Campus Party, het enorme meerdaagse event voor digitaal-creatieve stuenten in Utrecht.

Digital Agencies

Marketeers, maak van virtual reality geen reclamezuil

Dat Virtual Reality op het punt staat mainstream te worden, horen we al een tijdje. 2016 moet hét jaar worden. De marktintroductie van diverse consumentenbrillen moet daar zeker aan bijdragen. Allerlei merken springen snel in op die ontwikkeling. Voor verbetering van de klantervaring, eigen marketing, maar ook advertising.

Online marketing

Dropbox opent kantoor in Hamburg

Dropbox opent zijn vijfde lokale kantoor in Europa: in de Duitse mediahoofdstad Hamburg.

Online marketing

Dataminen met Spotify

In de nieuwe campagne van Spotify staat het luistergedrag van zijn gebruikers centraal. Hun verhaal komt tot stand op basis van data en moet nieuw publiek naar de muziekdienst trekken.

Campagnes

Zo help je contentmarketing vakkundig om zeep

Contentmarketing is de grootste bedreiging voor contentmarketing. In ons enthousiasme doen we vaak ongemerkt dingen die contentmarketing om zeep kunnen helpen. En dat is makkelijker dan je denkt. We vermoorden met zijn allen contentmarketing en we hebben het niet door.

Contentmarketing

Ziggo dit jaar koploper in zakelijke promoties

Zakelijke telecomaanbieders hebben in de eerste vier maanden van dit jaar 5 miljoen euro besteed aan promotionele uitgaven. Kabelaanbieder Ziggo stond op de eerste plaats, terwijl Vodafone en T-Mobile volgen met elk ongeveer 1,3 miljoen euro aan zakelijke promoties. Dat blijkt uit een analyse van Telecompaper.

B2B Digital
Premium

Kleine groep waardevolle gebruikers levert 85 procent van in-app omzet

In welke mate zijn app-gebruikers loyaal? En wat leveren zulke waardevolle gebruikers het bedrijf achter de app op? Het vinden van de antwoorden op die vragen is bijzonder belangrijk, zo blijkt uit nieuw onderzoek. De betrekkelijk kleine groep van waardevolle gebruikers is namelijk goed voor 85 procent van de in-app omzet.

Customer Loyalty