More stories

Prentencollectie Van Gogh Museum online

De collectie Parijse prenten van Vincent van Gogh is vandaag online gekomen als nieuwe uitbreiding van de site van het Van Gogh Museum.

Digital Agencies

YouTube: ‘We jagen op de tv-budgetten’

“We zijn sterk op de offline reclamebudgetten gericht om die naar YouTube te krijgen”, zegt Alphabets CFO Ruth Porat. Ze is expliciet over het doel: budget dat normaal naar tv gaat afsnoepen voor de Alphabetruif.

Online advertising

DTG neemt databedrijf over

DTG, de onderneming achter De Telefoongids, neemt het databedrijf DR3DATA over. Door het samenvoegen van de databases van beide bedrijven ontstaat volgens DTG ‘de meest rijke en complete business to business marketingdatabase van Nederland’.

B2B Digital

Een op de tien volwassen computerbruikers heeft adblocker

Een op de tien volwassen computergebruikers heeft eind vorig jaar een adblocker geïnstalleerd. Dat blijkt uit onderzoek onder 50.000 consumenten uit 34 landen van GlobalWebIndex.

Online advertising

Zes manieren om datagedreven persona’s te maken voor leadgeneratie

Je kunt beter leads genereren als je goed inzicht hebt in wie jouw toekomstige klanten zijn. Hierdoor kun je namelijk alle vormen van communicatie afstemmen op de specifieke behoeftes en gedrag van jouw toekomstige klanten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw leadgeneratie activiteiten overeenkomen met hun behoeftes?

Online marketing

Inschrijving gestart voor de SpinAwards

Maandag is de inschrijving gestart voor de SpinAwards 2016. De vakprijs beloont de beste en meest creatieve digitale concepten van Nederland en België. Onder meer bureaus, opdrachtgevers, start-ups en productiebedrijven kunnen hun beste digitale werk tot maandag 29 februari inzenden. De uitreiking vindt plaats op 21 april tijdens de SpinAwards Night in het Sieraad Amsterdam.

Creative

WhatsApp en Gmail naar 1 miljard gebruikers

WhatsApp en maildienst Gmail hebben nu elk 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Een op de zeven gebruiken deze diensten. WhatsApp haalde de streep nog geen vijf maanden nadat de 900 miljoen waren bereikt.

Social

Apple iMessage vs WhatsApp vs Facebook Messenger vs Telegram

De slag om de berichtenapps is nu echt begonnen en bedrijven dienen daarop voorbereid te zijn. Het klantencontact verloopt in toenemende mate via chatapps. Maar met welke apps moet je rekening houden? Wordt het WhatsApp, Messenger, iMessage of Telegram?

Customer Service

Onderzoek: peers hebben meer invloed dan CEO’s

Wie ik het meest vertrouw? Mensen zoals ikzelf (63 procent) of een doorsnee medewerker (57 procent). CEO’s (34 procent) of overheidsfunctionarissen (29 procent) worden tegenwoordig steeds vaker met wantrouwen bekeken.

Dialogue Marketing

Rens Plandsoen in bestuur Dutch Digital Agencies

Rens Plandsoen, directeur van RLVNT, is toegetreden tot het bestuur van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ze neemt de plaats over van de in december vertrokken Vincent Luyendijk.

Digital Agencies

Telenor koopt specialist in marketingtechnologie

De internationale mobiele telecomaanbieder Telenor Group koopt voor 360 miljoen dollar de Amerikaanse specialist in marketingtechnologie Tapad.

Online advertising

Franse spoor eindelijk in reisplanner GoEuro

De Franse spoorwegen SNCF hebben zich aangesloten in de Europese reizenzoeker c.q. planner GoEuro. Daarmee wordt een zwart gat van de landkaart gepoetst en hub Frankrijk ontsloten voor reizigers.

Online marketing

‘Onze wereld is niet Mobile First maar Cross Device’

Emily Grossman is een Mobile Marketing Specialist bij MobileMoxie en ze werkt al met mobiele apps sinds het begin van de app stores in 2010. Ze voorziet grote veranderingen door o.a. predictive search, App Indexing, App streaming en deelt een aantal zeer interessante search ‘geheimen’. Emily spreekt op 11 februari op het door DDMA en IAB georganiseerde search congres Friends of Search.

Search

WizeNoze: internet voor kinderen

“Onze zoekmachine geeft leeftijdsspecifieke resultaten. Google is vaak veel te moeilijk. WizeNoze geeft op basis van de leeftijd resultaten die geschikt zijn qua leesniveau en begrijpelijkheidsniveau”, vertelt oprichter Diane Janknegt.

Search

Groei paid search Europa zakt in

De grote groei in uitgaven aan reclame bij zoekmachines is eruit, laten nieuwe internationale cijfers van Adobe zien. De groei in paid search daalde van zeventien naar nog maar vijf procent in Europa.

Search