More stories

Millennials slordig met content

Millennials nemen weinig moeite om te checken of de content die ze delen juist is of überhaupt door de beugel kan. Het publiceren an sich is simpelweg belangrijker voor ze. Zo checkt maar liefst 42 procent niet of een gedeelde post wel accuraat is. 37 procent heeft nadien ook geen behoefte om zaken nog aan te passen. En 27 procent neemt zelfs niet eens de moeite om een post nog eens door te lezen.

Contentmarketing

Dit zijn de grootste trends in webdesign van 2016

Webdesigners hebben in 2016 de opdracht om een onderscheidend ontwerp te combineren met een aangename gebruikerservaring. Geen eenvoudige opgave, want een eigenzinnig design staat vaak op gespannen voet met optimaal gebruikersgemak.

Web-design

‘SEO is meer dan marketing, het is persoonlijk’

Wil Reynolds is oprichter en director of strategy van SEER Interactive. Op 11 februari 2016 spreekt hij als keynote speaker op het jaarlijkse Friends of Search congres. Hij doet geen voorspellingen over SEO in 2016, maar gaat wel uit van een bredere verspreiding van SEO door een organisatie in de komende jaren. Hierbij moet het feit dat het ménsen zijn die klikken en converteren komen vooral niet uit het oog verloren worden.

Search

Persgroep onderzoekt mogelijkheden van video advertising

Adverteerders maken steeds vaker gebruik van video advertising. Aan publishers de taak om die snel groeiende advertentievorm zo aantrekkelijk mogelijk te in te passen. “Wij zijn letterlijk aan het leren hoe video het beste voor ons werkt”, vertelt new business consultant Paul Vereijken van de Persgroep.

Video

Nederlands bureau ContentToday helpt bedrijven met vinden influencers

Een nieuw Nederlands bureau ContentToday wil bedrijven helpen met het vinden met (social) influencers, bijvoorbeeld bloggers met aanzien.

Contentmarketing

Wisseling bij creative agency BrandBase

Oprichter Paul Alberts en Inge Overtoom zijn per 1 januari 2016 Director en Operations Director van BrandBase. Ze nemen de taken over van Marvin Pupping en Claudia Nipius.

Creative

Trends in ‘programmatic’ (video)

ExchangeWire organiseerde najaar 2015 een congres in New York over trends in de markt voor geautomatiseerde advertentieverkoop. Diverse presentaties staan inmiddels online, onder meer een lezing van Brian Stempeck (The Trade Desk) over ‘programmatic tv’, een interview met Michael Rubenstein van adtechbedrijf AppNexus, een gesprek met Tim Cadogan van Open X over open versus gesloten marktplaatsen, en een panel over de relatie tussen merken en geautomatiseerde verkoop.

Programmatic

Nieuwe rol voor Karel Kinders bij SAS Nederland

Managing Director Karel Kinders krijgt een andere rol binnen SAS, de specialist op het gebied van business intelligence.

Analytics

‘Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Online advertising

20 miljoen dollar groeigeld voor Nederlandse JW Player

JW Player van Jeroen Wijering heeft in een nieuwe financiering 20 miljoen dollar opgehaald. De laatste financiering was in 2014, toen Greycroft Growth, Greenspring Associates, Cueball Capital en e.venture het geld fourneerden.

Video

Komt de papieren catalogus weer terug?

Afgelopen voorjaar bracht de retailer J.C. Penney weer een papieren catalogus uit. Opmerkelijk, want de keten was er in 2012 nog mee gestopt. Zelfs in e-commerce zou het een welkome aanvulling zijn op de winkel. Komt de catalogus weer terug?

PIM

Antoinette Hoes CEO van Blast Radius/Wunderman

Antoinette Hoes (DDB en Tribal WorldWide) wordt met ingang van februari CEO van Blast Radius/Wunderman, dat zich wil ontwikkelen als een ‘digitaal bureau met een onderscheidend dienstenaanbod op het snijvlak van creativiteit, data en technologie’

Creative

Anton Vanhoucke (Fabrique): ‘Scrum geen wondermiddel’

Anton Vanhoucke is strateeg bij communicatiebureau Fabrique. Hij weet alles over ‘agile’ en geeft scrumtrainingen. Maar wat is dat precies?”Scrum heeft organisaties veel gebracht, maar het is geen wondermiddel”, zegt Vanhoucke tegen 7 Ditches TV. “Scrum gaat over motivatie van het team, het maakt veel los. Scrum is een methode om te bouwen aan een eindproduct in teamverband, zoals de website van Wageningen UR. Je kunt je aannames al in een voeg stadium testen. Daarom levert elke stap een werkend principe op.”

Creative

Nieuw digitaal productiehuis Angry Men uit de startblokken

Tijmen Mulder (Superhero Cheesecake), Niels Filmer, Patrick van der Werf en Jorrit van Ditshuizen bundelen hun krachten en starten een nieuw digitaal productiehuis Angry Men.

Digital Agencies

Webinars en webcasts: overeenkomsten en verschillen

Webinar en webcast, het zijn termen die vaak door elkaar worden gebruikt. Voor wie nog niet zo bekend is in de wereld van live streaming lijken ze dan ook veel op elkaar. In technisch opzicht is dat ook zeker zo. Geluid en (vaak ook) beeld, worden via een live stream uitgezonden op het internet. Hierdoor is het bereik in principe oneindig. Iedereen die een computer, tablet of smartphone met internetverbinding heeft, kan meekijken. Maar wanneer je kijkt naar de mogelijkheden en doelstellingen, zijn ze zeker niet hetzelfde.

Webcasts