More stories

DTG koppelt met Google Mijn Bedrijf

Marketingspecialist DTG komt met een nieuwe dienst die ervoor zorgt dat zijn klanten altijd met correcte bedrijfsinformatie in Google staan vermeld.

Search

Campagnepanel: Zalando ‘Perfect Fit’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer nemen we fase één van Zalando’s reclamedrieluik onder de loep.

Campagnes

Gonnie Spijkstra: ‘Merken moeten zelf niet meer posten’

Mensen willen met mensen praten en niet met bedrijven”, vertelt Gonnie Spijkstra van Nine Connections. “Behalve als ze een klacht hebben. Je ziet de posts van mensen altijd bovendrijven. Als bedrijf zou je niet meer moeten posten, maar de mensen over je laten praten.”

Dialogue Marketing

Omapost haalt geld binnen voor printapp

Een nieuwe startup uit Groningen van Wilbert van de Kamp wil oma’s zonder internet toch verbinden met de rest van de familie. Omapost drukt Instagram foto’s af en verstuurt die als postkaart.

Social

Haags bloggershuis geopend

Presentator Dennis Weening heeft vrijdag het eerste Nederlandse bloggershuis geopend voor Julie Falconer van Lonely Planet. Falconer betrekt als eerste het speciale strandhuisje voor reisbloggers, een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en Den Haag Marketing.

Contentmarketing

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

OrangeGas start loyaliteitsprogramma

OrangeGas, de exploitant van tankstations waar alleen maar duurzame brandstoffen worden aangeboden, is een loyaliteitsprogramma gestart. Met een simpele check-in bij iedere tankbeurt worden de Happy Points vanzelf bijgeschreven.

Customer Loyalty

2015 grootste social media SAIL ooit

Social Media Coördinator Nina van der Giessen van SAIL Amsterdam vertelt over de grootste social media SAIL ooit: “We hadden zestien miljoen Twitter impressies, 80.000 tweets met #SAIL2015, 32.000 Instagram foto’s met #SAIL2015, 5,8 miljoen Facebook impressies en 22.000 Periscope hearts.”

Social

Grootste advertentienetwerk van iBeacons in de maak

Het Amsterdamse InBeacon hoopt met buitenreclamespecialist Exterion Media het grootste beaconnetwerk van Nederland te realiseren. Dat vertelde oprichter Remco Bron gisteren tijdens Cross Media Café Media Xperiences in Beeld & Geluid in Hilversum.

Dialogue Marketing

Intertoys lanceert nieuw online speelgoedmagazine

Intertoys heeft een nieuw online speelgoedmagazine gelanceerd. De speelgoedwinkel integreert met Intertoys Play ‘inspiratievolle en informatieve content in het online winkelproces’, zegt de keten.

Contentmarketing

De juiste contentstrategie voor LinkedIn

Veel bedrijven maken op LinkedIn een discussiegroep aan. Maar deze pogingen eindigen bijna altijd in een halfleeg forum met een bedrijfslogo erboven. Robert Rooderkerk van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en Koen Pauwels van Özyeǧin University hebben onderzocht wat mensen ertoe beweegt om een reactie te plaatsen in een discussiegroep op LinkedIn.

Contentmarketing

Starbucks verliest beurswaarde na wijziging loyaltyprogramma

Eergisteren was het dan zo ver. De al eerder aangekondigde drastische wijziging van het loyaltyprogramma van Starbucks, Starbucks Rewards, is nu ook daadwerkelijk doorgevoerd. De wereldwijde koffieketen verloor dinsdag direct 4.2 procent van haar beurswaarde. Ten opzichte van een normale handelsdag werd ruim het dubbele aantal aandelen verhandeld.

Customer Loyalty

DAN DNA partnert met personamarketingbedrijf Motley

De data-afdeling van Dentsu Aegis Network Netherlands, DAN DNA, gaat een samenwerking aan met het Deense Motley.

Online marketing

MessageBird koopt sms-business van KPN

MessageBird uit Amsterdam koopt de internationale groothandelsactiviteiten op het gebied van sms van KPN-dochter iBasis. “Hiermee worden we direct marktleider in Nederland qua aantallen verstuurde berichten”, aldus directeur Robert Vis.

Dialogue Marketing

Marketing automation; wat levert het op?

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Marketing automation