More stories

Accenture neemt CRMWaypoint over

Accenture heeft CRMWaypoint overgenomen. Dit Nederlandse bedrijf is gespecialiseerd in advies- en technologiediensten voor met name Salesforce cloudoplossingen.

Dialogue Marketing

Onderzoek: digitale reclame-uitgaven nemen overhand

De uitgaven aan digital advertising blijven wereldwijd toenemen. Zelfs in de markten – Frankrijk, Finland en Noorwegen – waar een afname in totale reclame-uitgaven verwacht wordt. In Groot-Brittannië wordt volgend jaar de magische grens doorbroken en zal online meer uitgegeven worden dan aan traditionele media.

Online advertising

Specsavers naar MediaCom

Specsavers kiest voor MediaCom. Vanaf 1 maart verzorgt dit bureau in Nederland de communicatiestrategie, mediaplanning, media inkoop en digital performance.

Digital Agencies

Vijf redenen om te investeren in dynamische content

Dat video hét contenttype van 2015 zou worden voorspelde menig social media marketeer al in 2014. Nu het einde van dit jaar nadert kunnen we met zijn allen inderdaad beamen dat video ‘the way to go’ is geworden. Op zowel Facebook als Twitter, Instagram, Snapchat en andere kanalen zien we meer en meer dynamische content voorbijkomen. Van cinemagraphs tot GIF’s en van hyperlapses tot 360 video’s. Maar video’s creëren en publiceren omdat iedereen het doet? Dat mag nooit de reden zijn. In dit overzicht vind je vijf gegronde redenen waarom investeren in dynamische content voor jouw merk van belang is.

Video

Zakelijk beppen via WhatsApp

Om Prinsjesdag begrijpelijk te maken voor alle Nederlanders, creëerde ING het karakter Bep. Via WhatsApp beantwoordde ze vragen over de Miljoenennota.

Dialogue Marketing

Marketingtrends voor 2016 (infographic)

De trends voor 2016? Microsoft en Column Five Media hebben daar zo hun eigen ideeën over: ze noemen Snapchat, Periscope, Oculus Rift, Hololens en ‘nieuwe zoekmachines’ als ‘trending’, en leggen de nadruk op content marketing, dat 62 procent goedkoper is per lead dan traditionele vormen van marketing. Het advies is om doelgroepen nauwelettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen. Millennials hebben bijvoorbeeld een grotere affiniteit met wearables.

Contentmarketing

Twaalf misverstanden over marketing automation software

Marketing automation zijn de tools waarmee marketeers repeterende taken kunnen automatiseren, maar ook om het rendement van marketingcampagnes te verhogen. Bekende pakketten zijn bijvoorbeeld Pardot, InfusionSoft, HubSpot en Marketo. We komen er regelmatig mee in aanraking, zonder het ons te realiseren. De bevestiging van deelname aan een webinar is ook al marketing automation. Er leven nog veel misverstanden rond marketing automation. Perryn Olson noemt er twaalf.

Marketing automation zijn de tools waarmee marketeers repeterende taken kunnen automatiseren, maar ook om het rendement van marketingcampagnes te verhogen. Bekende pakketten zijn bijvoorbeeld Pardot, InfusionSoft, HubSpot en Marketo. We komen er regelmatig mee in aanraking, zonder het ons te realiseren. De bevestiging van deelname aan een webinar is ook al marketing automation. Er leven nog veel misverstanden rond marketing automation. Perryn Olson noemt er twaalf.

Marketing automation

Digitale thema’s voor 2016: Data, context en content

Dat 2016 het jaar van data gaat worden is overduidelijk. Silicon Valley zet er vol op in. Digital becomes personal. We willen alles weten over de (eind)gebruiker om deze zo goed mogelijk te informeren en faciliteren. Verkeerde voorbeelden ten overvloed. Dutch Digital Agencies, de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus, vroeg wat de trends worden voor 2016.

Creative

Ruim helft e-mailmarketing omzet komt van smartphones

Smartphones zijn goed voor 56 procent van alle e-mailmarketing omzet in 2015, dat is 9,9 procent meer dan een jaar eerder. Dat zegt het Amerikaanse Yesmail op basis van eigen gegevens.

E-mailmarketing

Infographic: webdesign trends voor 2016

De webdesigntrend van 2016? In elk geval minimalistisch en simpel. Vandaar: The Rise of Flat. Typografie krijgt meer aandacht, net als kaartgebaseerde opmaak (Pinterest, Dribble) en bewegende video op de achtergrond. Responsive blijft belangrijk. O ja, en we brengen meer tijd door in apps.

Marketing

Retailers lopen achter op gebied van personalisatie

Personalisatie en relevantie zijn misschien wel de belangrijkste ‘buzzwords’ van dit moment. Maar in tegenstelling tot e-mail en advertising waarin voorzichtige stappen worden gezet, blijft personalisatie van andere digitale kanalen vaak achter.

Dialogue Marketing

Belgische D Square haalt 5 miljoen euro op

Het Belgische D Square, gespecialiseerd in data mining voor de procesindustrie, haalt vijf miljoen euro op bij investeerders als LRM, PMV, Gemma Frisius (KU Leuven), Fortino Capital en Jurgen Ingels.

Analytics

Het lastige aan personalisatie (infographic)

Personalisatie, oftewel het gericht bewerken van klanten, is zo simpel nog niet. Blijkt weer eens uit deze infographic van Kahuna. 85 procent geeft aan dat hun publiek daarvoor eigenlijk te breed is, om over de effectiviteit maar helemaal te zwijgen. Een beeld krijgen van de klant over alle kanalen is eveneens een uitdaging.

Dialogue Marketing

Verkoopteams vinden telefoon het beste communicatiekanaal

Verkoopmanagers zien de telefoon nog altijd als het beste middel om een deal af te sluiten. Het wordt effectiever gevonden dan e-mail, zegt Intelliverse op grond van eigen onderzoek.

Dialogue Marketing

1500 procent meer aandacht online korting rond feestdag

Timing is een steeds belangrijker ingrediënt voor een succesvolle coupon of kortingscampagne. Wat is het effect en wat maakt een kortingscampagne succesvol?