‘Zichtbaarheid online advertenties sterk verbeterd’
De zichtbaarheid van online advertenties is in het eerste kwartaal fors verbeterd, terwijl botverkeer op de terugtocht is. Dat blijkt uit Accordant Media’s Q1 RTB Market Pulse rapport.
De zichtbaarheid van online advertenties is in het eerste kwartaal fors verbeterd, terwijl botverkeer op de terugtocht is. Dat blijkt uit Accordant Media’s Q1 RTB Market Pulse rapport.
Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.
Big Data kan uitsluitend vruchten afwerpen als de huidige wet- en regelgeving wordt versterkt om fundamentele rechten en vrijheden te waarborgen. Dat stelt de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid in een nieuw rapport.
Sociaal netwerk LinkedIn meldt zijn grootste omzetgroei sinds 2014. Waar analisten hadden gerekend op 828,47 miljoen dollar over het eerste kwartaal van 2016, noteerde LinkedIn 861 miljoen, oftewel 74 dollarcent per aandeel.
Creatief bureau N=5 heeft haar creatieve vloer verfrist en uitgebreid met zeven nieuwe creatieve talenten.
Discounter CupoNation, het Duitse bedrijf dat vorig jaar het Nederlandse Imbull overnam, breidt uit naar Zuidoost Azië. Daarmee hoopt de door Rocket Internet ondersteunde startup zijn omzet te verdubbelen.
Iedere dag bloggen is niet goed, suggereert deze infographic. Twee of drie keer per week is een betere frequentie. Te snel en te veel leidt tot matige kwaliteit, nog los van het feit dat je overwerkt kan raken van de enorme werkdruk. Kwaliteit betekent ook dat je niet al te korte stukken aanlevert. Andere valkuilen: overoptimalisatie voor zoekmachines. Take it easy.
Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.
In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.
Websites van energieleveranciers en prijsvergelijkers blijven de meest gebruikte informatiebronnen voor consumenten. Dat blijkt uit een marktverkenning van de Autoriteit Consument & Markt.
KLM en AirFrance gaan vanaf volgende maand zakenreizigers wifi aanbieden tegen lokaal tarief. Daartoe wordt samengewerkt met het Franse Transatel onder de noemer Bitebird.
Nederlandse websites mogen adblockers zonder voorafgaande toestemming detecteren. Dat zegt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) tegen RTL Z.
Facebook heeft een veel beter kwartaal afgesloten dan verwacht. De omzet klom naar 5,38 miljard dollar. Het merendeel daarvan heeft het sociale netwerk verdiend met advertenties. ‘Een enorm goede start van het jaar’, aldus CEO Mark Zuckerberg.
Twitter stelt wederom teleur met zijn kwartaalcijfers. Over het eerste kwartaal werd 595 miljoen dollar omzet geboekt, minder dan verwacht. Het aantal actieve gebruikers steeg licht, naar 310 miljoen. Het aandeel Twitter ging in de Amerikaanse nabeurshandel zojuist hard onderuit.
Marketeers moeten waken voor onrealistische of veel te hoog gespannen verwachtingen van marketing automation. Marketing automation biedt voor B2B bedrijven veel mogelijkheden om meer uit hun marketinginzet te halen. Maar het is een middel en geen doel op zich. Alleen met de juiste insteek en benadering til je marketing naar het volgende niveau.