More stories

Ontdubbelen op Affiliate, doen of niet?

Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?

Attributie

Spin-off Universiteit Twente heeft zoekalgoritme Google ‘nagebootst’

Keywordmate, een spin-off van de Universiteit Twente, claimt het zoekalgoritme van Google te hebben nagebootst, waardoor met grote zekerheid is te voorspellen welke zoekwoorden en zoekwoordencombinaties resultaat opleveren.

Search
Premium

Harde dollar nekt reclamereus Omnicom

De harde dollar drukt nog altijd de resultaten van het Amerikaanse mediaconglomeraat Omnicom Group. De omzet in het eerste kwartaal groeide amper naar 3,5 miljard dollar.

Digital Agencies

‘Formele Europese mededingingsklacht Android woensdag’

Eurocommissaris Margrethe Vestager klaagt Google morgen formeel aan om concurrentievervalsend gedrag met zijn mobiele besturingssysteem Android, melden bronnen aan Politico Europa.

Search
Premium

Kaliber ontwikkelt ‘reizende’ VR-installatie Velux

Creatief bureau Kaliber heeft een virtual reality-installatie ontwikkeld voor dakramenmaker Velux die op beurzen maar ook thuis gebruikt kan worden.

Digital Agencies

Nine Connections: de juiste beslissingen nemen met kunstmatige intelligentie

Hoe kun je ervoor zorgen dat je altijd interessant blijft op alle sociale media? Nine Connections helpt bedrijven met kunstmatige intelligentie waarmee ze het engagement van hun content kunnen voorspellen.

Social

Stedelijk Museum: influencer marketing voor meer bezoekers

Het Stedelijk Museum Amsterdam zette in op influencer marketing om een jonger publiek aan te spreken voor zijn nieuwe tentoonstelling van Isa Genzken. “Onze gemiddelde leeftijd is 56. Door tien influencers te koppelen aan tien platforms kregen we 40 procent meer bezoekers in de groep 20 – 35”, vertelt marketeer Frederike van Dorst.

Dialogue Marketing

Chocomel, Grolsch en The Economist naar Digital Marketing Live!

Chocomel, Grolsch, Cannes Lions-winnaar The Economist, het Van Gogh Museum en de KNVB zijn enkele van de merken die te gast zijn op de alweer vijfde editie van Digital Marketing Live! volgende maand in de Beurs van Berlage te Amsterdam.

Online marketing

Retailomzet uit Google Shopping: +52%

De interesse voor Google Shopping neemt na de feestmaanden eind 2015 niet af. In het eerste kwartaal van 2015 zien Amerikaanse webwinkels de omzet uit Shopping met 52 procent toenemen ten opzichte van begin 2015.

Online advertising

Verbeter de SEO van je webwinkel met categoriepagina’s

Je bent de trotse eigenaar van een webwinkel en hebt je website gevuld met honderden producten. Je bent klaar om echt van start te gaan en je wilt je webwinkel gaan optimaliseren voor de zoekmachines. maar wat als je een webwinkel hebt met honderden, al dan niet duizenden producten? Alleen al metadescriptions schrijven voor al deze pagina’s zou weken in beslag nemen, laat staan dat je voor elke pagina unieke content kunt creëren! Gelukkig is er een redelijk simpele oplossing: categoriepagina’s.

Search

De toekomst van de Google Analytics 360 Suite

Afgelopen dinsdag waren we bij Google in Londen te gast bij het officiële Google Analytics Suite 360 Launch Event. De verwachtingen van dit exclusieve event waren hoog en werden ruimschoots overtroffen. Het werd een inspirerende bijeenkomst met veel concrete informatie over nieuwe onderdelen, waaronder Cross Device User Stitching (vanuit Google profielen) over de hele suite, Audience Overlap & Machine Learning en de roadmap. De belangrijkste bevindingen op een rij.

Analytics

Data-dienstverleners moeten hun kwaliteit meetbaar maken

Data-analyse is een jonge bedrijfstak met veel high-profile start-ups. Hun diensten draaien om het leren uit data en omdat dat bijna overal kan zijn de toepassingen breed. Ze varieren van partner-matching tot sports-analytics, het voorspellen van kredietkansen en risico-analyse. Een hoop publiciteit levert dat zeker op, maar hoe goed zijn deze jonge bedrijven eigenlijk? En hoe meet je dat?

Analytics
Premium

Wolford kiest voor Emakina Nederland

Digital bureau Emakina Nederland won de pitch om creatie en strategie te gaan verzorgen voor het internationale Wolford, maker van luxe been- en lijfmode.

Digital Agencies

Waarom 80 procent je blogpost nooit leest

Anatomische lessen over de ideale blogpost…Van kop tot Call To Action. Onder deze titel publiceerde Salesforce een infographic (linkbait!) over dit onderwerp. Omdat de inhoud duidelijk, eenvoudig en mooi vormgegeven is trof deze mij. En inhoudelijk ben ik het er ook mee eens: zo vertel ik het verhaal van de ideale post zelf ook graag.

Contentmarketing
Premium

Kwartaalomzet Snakeware groeit met de helft

Digitaal bureau Snakeware zag de omzet in het eerste kwartaal met 52 procent stijgen tot 800 duizend euro. De Friezen schrijven het beter dan verwachte resultaat toe aan de sterke vraag naar omnichannel en mobile first-producties.

Digital Agencies