More stories

Getty Images klaagt Google aan vanwege indexering foto’s

Fotobureau Getty Images heeft Google aangeklaagd vanwege het feit dat zijn foto’s in hoge resolutie worden geïndexeerd in plaats van in een lagere kwaliteit. Gebruikers kunnen die foto’s downloaden zonder dat ze worden geïnformeerd over de rechten.

Search

De nieuwe vierde positie: geen toegevoegde waarde voor adverteerders?

Alle zoekwoorden met een ‘hoge commerciële waarde’ tonen sinds 23 februari 2016 de veelbesproken vier betaalde zoekresultaten. Gevreesd werd dat dit grote invloed zou hebben voor zowel de clickprijzen als het organisch verkeer. Er is nu immers een gewilde, extra positie boven de organische zoekresultaten. Enkele weken na deze grote wijziging van Google blijkt de impact echter minimaal wanneer wij naar de eerste resultaten bij onze opdrachtgevers kijken.

Online advertising

KPN deelt cases op B2B online

Tijdens B2B Online op donderdag 16 juni in Maarssen deelt KPN, in een duopresentatie, twee B2B startup cases.

B2B Digital

‘Zichtbaarheid online advertenties sterk verbeterd’

De zichtbaarheid van online advertenties is in het eerste kwartaal fors verbeterd, terwijl botverkeer op de terugtocht is. Dat blijkt uit Accordant Media’s Q1 RTB Market Pulse rapport.

Online advertising

Longread: Acht tips voor de juiste contentmarketingstrategie

Op élk moment in de salesfunnel kun je met de juiste content mooie klantrelaties opbouwen en versterken. Die te creëren touch points moet je altijd aan twee zaken koppelen: doelgroeprelevantie én je primaire bedrijfsdoelstellingen. Het leidt tot onderscheidende branding op de lange termijn én meer enthousiaste klanten (fans). Hoe scherp staat jouw contentstrategie afgesteld? Acht strategietips voor meer structureel succes via (online) contentmarketing.

Contentmarketing

Wetenschappelijke Raad: Big Data strenger reguleren

Big Data kan uitsluitend vruchten afwerpen als de huidige wet- en regelgeving wordt versterkt om fundamentele rechten en vrijheden te waarborgen. Dat stelt de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid in een nieuw rapport.

Analytics

29 miljoen nieuwe leden voor LinkedIn

Sociaal netwerk LinkedIn meldt zijn grootste omzetgroei sinds 2014. Waar analisten hadden gerekend op 828,47 miljoen dollar over het eerste kwartaal van 2016, noteerde LinkedIn 861 miljoen, oftewel 74 dollarcent per aandeel.

B2B Digital
Premium

Zeven nieuwe creatieve talenten bij N=5

Creatief bureau N=5 heeft haar creatieve vloer verfrist en uitgebreid met zeven nieuwe creatieve talenten.

Digital Agencies

Couponbedrijf CupoNation lonkt naar Zuidoost Azië

Discounter CupoNation, het Duitse bedrijf dat vorig jaar het Nederlandse Imbull overnam, breidt uit naar Zuidoost Azië. Daarmee hoopt de door Rocket Internet ondersteunde startup zijn omzet te verdubbelen.

Customer Loyalty

Zeven veelgemaakte blogfouten (infographic)

Iedere dag bloggen is niet goed, suggereert deze infographic. Twee of drie keer per week is een betere frequentie. Te snel en te veel leidt tot matige kwaliteit, nog los van het feit dat je overwerkt kan raken van de enorme werkdruk. Kwaliteit betekent ook dat je niet al te korte stukken aanlevert. Andere valkuilen: overoptimalisatie voor zoekmachines. Take it easy.

Contentmarketing

Facebook: Drie keer meer video dan jaar geleden

Gebruikers van Facebook maken en delen drie keer meer video dan een jaar geleden, vertelde operationeel directeur Sheryl Sandberg gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Social

Hoe een lange laadtijd van je website er in het brein uitziet

In het huidige technologische tijdperk met hoge internetsnelheden via 4G en glasvezel verwachten we direct een antwoord te vinden wanneer we online op zoek gaan naar informatie. Ook wanneer consumenten zich door websites navigeren om een bepaald doel te bereiken, zoals het vinden van het goedkoopste vliegticket, willen ze dit doel zo snel en vloeiend mogelijk bereiken. Maar wat gebeurt er met de consument wanneer dit als traag en niet-vloeiend wordt ervaren? Twee verschillende neuropsychologische onderzoeken tonen aan dat vertraging in het laden van websites en video’s zorgen voor verhoogde mate van stress en hartslag.

Customer Experience

Online vergelijkers meest gebruikte informatiebron voor energie

Websites van energieleveranciers en prijsvergelijkers blijven de meest gebruikte informatiebronnen voor consumenten. Dat blijkt uit een marktverkenning van de Autoriteit Consument & Markt.

Search

KLM begint eigen zakelijke wifidienst

KLM en AirFrance gaan vanaf volgende maand zakenreizigers wifi aanbieden tegen lokaal tarief. Daartoe wordt samengewerkt met het Franse Transatel onder de noemer Bitebird.

Customer Experience

Toestemming voor adblockerdetectie niet verplicht in Nederland

Nederlandse websites mogen adblockers zonder voorafgaande toestemming detecteren. Dat zegt de Autoriteit Consument en Markt (ACM) tegen RTL Z.

Analytics