Nieuwe creatief directeur voor Kumpany
Het Amsterdamse activatiebureau Kumpany heeft Remco Bos aangetrokken als creatief directeur. Bos, voormalig senior creatief bij FHV BBDO en Media Republic, volgt Ingrid Mesman op.
Het Amsterdamse activatiebureau Kumpany heeft Remco Bos aangetrokken als creatief directeur. Bos, voormalig senior creatief bij FHV BBDO en Media Republic, volgt Ingrid Mesman op.
Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.
Deze keer bespreken we de kansen die video content online voor je engagement biedt aan de hand van de zeer succesvolle video posting van e-health platform Hart.volgers. Met meer dan 20.000 impressies in een week was deze video online een doorslaand succes. We hebben het over niet-gesponsorde content met een hoge relevantie voor de doelgroep. Dat is een ‘owned & earned audience’ veertig keer groter dan de Facebook fanbase van het merk.
Chris Baldwin wordt verantwoordelijk voor de kwaliteit en innovatie bij Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands.
Yellowbrick start een proef met klantenservice via WhatsApp. De aanbieder van mobiel parkeren biedt een groep klanten via dit kanaal de mogelijkheid vragen te stellen of opmerkingen te delen.
Het lijkt iets uit het grijze verleden, maar SMS marketing bestaat nog steeds. Zeker in landen waar het gebruik van chatapps minder voor de hand ligt. Je SMS berichten worden altijd gelezen, en dat maakt het dat je goed over je marketingcampagnes moet nadenken. Ken je doelgroep, vuur niet zomaar berichten op ze af. Betrek er andere kanalen bij. En stuur geen berichten midden in de nacht.
In de FMCG-branche wordt de concurrentie steeds heviger. De toenemende promotiedruk zorgt voor uitholling van de marge, terwijl A-merken zich juist meer zouden moeten bezig houden met de innovatie van hun distributiekanalen en het vergroten van de betrokkenheid van de consumenten bij hun merk. Prijspromoties zijn dan niet het juiste instrument. Hieronder ga ik in op drie alternatieven voor prijspromotie: verkooppromotie, korte-termijnspaaracties en loyaliteitsprogramma’s.
Micro-animaties en de micro-interacties die hierop volgen zijn al enige tijd onderdeel van apps, maar vinden ook hun weg tot design voor web en mobiel. De animaties stimuleren de (micro)interactie die goed is voor de betrokkenheid én conversie.
Het programma van Friends of Search 2016, het grootste searchcongres van Nederland, is compleet. Op 11 februari komen ook Markus Tober (Searchmetrics) en Lee Odden (Toprank) naar Amsterdam, nadat eerder Larry Kim (Wordstream) en Will Reynolds (SEER Interactive) waren aangekondigd. Friends of Search wordt georganiseerd door brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland.
Allsecur, Bol.com Ditzo, Knab, Fuif.nl, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone hebben gisteravond in Corpus te Leiden een Beste Service Award in de wacht gesleept in hun segment. Reviewplatform Opiness deelt jaarlijks deze prijs uit aan bedrijven die excellente dienstverlening hebben verleend.
Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.
Nederland is meer uitgesteld gaan tv-kijken. Het aandeel uitgesteld kijken als onderdeel van de totale kijktijd steeg van vijf naar 6,1 procent.
Camarilla is een private app voor het delen van foto’s. Oprichtster Constance Scholten vertelt: “Het is een app voor je inner circle. Je foto gaat naar maximaal vijftien personen. Alle reacties krijg je één op één, niemand leest mee behalve jijzelf.”
Floow Travel heeft een nieuw online boekingssysteem in gebruik genomen. Daarin zijn de reizen van zowel Floow Travel als Floow Dynamic opgenomen.
ASO staat voor App store optimization. Er komen steeds meer apps, iets wat wij als nieuwsgierige ontwerpers alleen maar toe kunnen juichen. Het wordt daardoor alleen wel steeds lastiger om je app opgemerkt te krijgen bij je potentiële gebruikers. ASO biedt een oplossing.