More stories

Nieuwe creatief directeur voor Kumpany

Het Amsterdamse activatiebureau Kumpany heeft Remco Bos aangetrokken als creatief directeur. Bos, voormalig senior creatief bij FHV BBDO en Media Republic, volgt Ingrid Mesman op.

Creative

Onafhankelijk online handelssysteem gestart

Het Lelystadse bedrijf Support2U is onder de naam aLot2Trade een internationaal handelssysteem gestart, toegespitst op bedrijven en personen werkzaam in de internationale handel.

B2B Digital

Case: hoe video de engagement bij Hart.volgers boost

Deze keer bespreken we de kansen die video content online voor je engagement biedt aan de hand van de zeer succesvolle video posting van e-health platform Hart.volgers. Met meer dan 20.000 impressies in een week was deze video online een doorslaand succes. We hebben het over niet-gesponsorde content met een hoge relevantie voor de doelgroep. Dat is een ‘owned & earned audience’ veertig keer groter dan de Facebook fanbase van het merk.

Health

Chris Baldwin strategy director bij Traffic4u

Chris Baldwin wordt verantwoordelijk voor de kwaliteit en innovatie bij Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands.

Online advertising

Ook Yellowbrick met klantenservice via WhatsApp

Yellowbrick start een proef met klantenservice via WhatsApp. De aanbieder van mobiel parkeren biedt een groep klanten via dit kanaal de mogelijkheid vragen te stellen of opmerkingen te delen.

Customer Service

Acht tips voor SMS Marketing (infographic)

Het lijkt iets uit het grijze verleden, maar SMS marketing bestaat nog steeds. Zeker in landen waar het gebruik van chatapps minder voor de hand ligt. Je SMS berichten worden altijd gelezen, en dat maakt het dat je goed over je marketingcampagnes moet nadenken. Ken je doelgroep, vuur niet zomaar berichten op ze af. Betrek er andere kanalen bij. En stuur geen berichten midden in de nacht.

Dialogue Marketing

De alternatieven voor prijspromotie

In de FMCG-branche wordt de concurrentie steeds heviger. De toenemende promotiedruk zorgt voor uitholling van de marge, terwijl A-merken zich juist meer zouden moeten bezig houden met de innovatie van hun distributiekanalen en het vergroten van de betrokkenheid van de consumenten bij hun merk. Prijspromoties zijn dan niet het juiste instrument. Hieronder ga ik in op drie alternatieven voor prijspromotie: verkooppromotie, korte-termijnspaaracties en loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Rol van micro-interacties voor web en mobiel wordt nog groter

Micro-animaties en de micro-interacties die hierop volgen zijn al enige tijd onderdeel van apps, maar vinden ook hun weg tot design voor web en mobiel. De animaties stimuleren de (micro)interactie die goed is voor de betrokkenheid én conversie.

Web-design

Programma Friends of Search compleet

Het programma van Friends of Search 2016, het grootste searchcongres van Nederland, is compleet. Op 11 februari komen ook Markus Tober (Searchmetrics) en Lee Odden (Toprank) naar Amsterdam, nadat eerder Larry Kim (Wordstream) en Will Reynolds (SEER Interactive) waren aangekondigd. Friends of Search wordt georganiseerd door brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland.

Marketing

Allsecur, Bol.com en Ditzo winnaars Beste Service Award

Allsecur, Bol.com Ditzo, Knab, Fuif.nl, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone hebben gisteravond in Corpus te Leiden een Beste Service Award in de wacht gesleept in hun segment. Reviewplatform Opiness deelt jaarlijks deze prijs uit aan bedrijven die excellente dienstverlening hebben verleend.

Customer Service

Tien opvallende Instagram advertenties; de do’s and don’ts

Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.

Social

Uitgesteld tv-kijken groeit 20 procent

Nederland is meer uitgesteld gaan tv-kijken. Het aandeel uitgesteld kijken als onderdeel van de totale kijktijd steeg van vijf naar 6,1 procent.

Analytics

Camarilla: de fotodeelapp alléén voor je inner circle

Camarilla is een private app voor het delen van foto’s. Oprichtster Constance Scholten vertelt: “Het is een app voor je inner circle. Je foto gaat naar maximaal vijftien personen. Alle reacties krijg je één op één, niemand leest mee behalve jijzelf.”

Social

Nieuw online boekingsysteem voor Floow

Floow Travel heeft een nieuw online boekingssysteem in gebruik genomen. Daarin zijn de reizen van zowel Floow Travel als Floow Dynamic opgenomen.

E-commerce platforms

ASO: Hoe houd je je app uit het app kerkhof?

ASO staat voor App store optimization. Er komen steeds meer apps, iets wat wij als nieuwsgierige ontwerpers alleen maar toe kunnen juichen. Het wordt daardoor alleen wel steeds lastiger om je app opgemerkt te krijgen bij je potentiële gebruikers. ASO biedt een oplossing.

Search