More stories

Eerste lenscampagne Unilever op Snapchat

Unilever lanceert op Koningsdag haar eerste (Nederlandse) Snapchat sponsored lens campagne. De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, maakt deel uit van een campagne rond Magnum Double.

Campagnes

Hoe om te gaan met lastige klanten (infographic)

Je hebt ze in verschillende soorten en maten: lastige onwillige klanten. Zo heb je de weet-alles, die je wel even vertelt hoe jij zaken moet doen. De Penny Pitcher, die altijd en eeuwig korting wil. Of de Langry (Loud and Angry) die je op agressieve toon overrompelt. En hoe vervelend die klanten ook zijn, er zijn manieren om er mee om te gaan. Deze infographic vertelt hoe.

Customer Service

Sentimentanalyse: het koningshuis

Sentimentanalyse van online monitoringstools zoals Coosto en OBI4wan staat nog in de kinderschoenen. Hoe komt dat en waarom is dat zonde? In 2 delen onderzoek ik de mogelijkheden van sentimentanalyse, de kansen die er liggen voor marketing automation en de schokkende onwelwillendheid van het gros der monitoringstools om zaken te verbeteren op dit vlak. Maar nu eerst: deel 1, waarin we aan de slag gaan met een actueel praktijkvoorbeeld.

Social

Nieuwe mobile app Google Analytics

Vorige week heeft Google de langverwachte update gelanceerd van de Google Analytics mobile app. De nieuwe app is verkrijgbaar voor zowel Android als Apple iOS en is een must have voor iedere webshop eigenaar, campagne manager of webanalist die graag 24/7 inzicht wil in de online resultaten.

Analytics

De power page: hoe je hele website kan meeprofiteren van één pagina

Het is al enige tijd duidelijk dat Google steeds slimmer wordt. Het wordt steeds lastiger om ze te ‘foppen’ door middel van dubieuze zoekmachine-optimalisatietactieken. Kijk alleen al naar de recente RankBrain update, waarmee Google een algoritme introduceerde dat op een intelligente manier verbanden legt tussen zoektermen en zoekintentie. Wat echter al sinds het begin van het Google tijdperk vaststaat, is dat ze erg veel waarde hechten aan de backlinks die naar een pagina verwijzen. Dit is vandaag de dag nog steeds zo. Eén van de beste manieren om deze links te verkrijgen is door middel van een krachtige power page.

Search

Klantgerichtheid vergroten? Zet mobiel centraal

‘Customer centricity’ staat hoog op vele agenda’s. Maar in die klantgerichtheid is de rol van de marketingafdeling slechts van bescheiden grootte. De organisatie als geheel is immers verantwoordelijk voor die focus. Is de afdeling daarmee uitgespeeld?

Dialogue Marketing

Van Gogh Museum, Shopify, ABN Amro en TravelBird naar Mobile Convention

Het Van Gogh Museum, Shopify, ABN Amro en TravelBird zijn enkele van de bedrijven en instellingen die op 27 mei spreken op Mobile Convention in Amsterdam, het tweetalige congres dat CM en Emerce ieder jaar organiseren in de Beurs van Berlage.

Mobile

Europese Commissie: Adblockdetectie zonder toestemming illegaal

Websites mogen niet zonder toestemming scripts draaien om te achterhalen of bezoekers een adblocker hebben geinstalleerd. Dat zegt de Europese Commissie.

Online advertising

Ben je klaar voor ‘Mobilegeddon 2.0’?

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Google de SEO-wereld op z’n kop zette met ‘Mobilegeddon’, de algoritme-update bedoeld om mobiele zoekers betere resultaten te geven. Onlangs kondigde Google weer een belangrijke update van het mobiele zoek-algoritme aan. Die werd al snel omgedoopt tot ‘Mobilegeddon 2.0’. Daarom dit overzicht van de ontwikkelingen in mobile search en een paar handige SEO tips voor mobiel.

Search

Design van mobiel hamburgermenu een UX-drama?

De discussie over het ontwerp van menu’s in websites is nog steeds niet tot een einde gekomen. En maar goed ook. Er blijken bij de vele veranderingen vaak net zoveel voors als tegens te bedenken. Het design van het hamburgermenu een UX drama? Dat valt nog te bezien.

Web-design

Thierry Peek nieuwe CFO van Oxyma

Thierry Peek, voorheen financieel directeur van onder meer Brand Loyalty, wordt de nieuwe CFO van Oxyma.

Online marketing

Nieuwigheid DMA Institute helpt bijsturen in conversiepaden

DMA Institute rolt vandaag een nieuwe systeem naar uit waarmee adverteerders hun conversiepaden over langere periodes heen kunnen bekijken en bijsturen.

Programmatic

Beleggers ontevreden over cijfers Alphabet (Google)

De koers van het aandeel Alphabet, beter bekend als Google, sloot zojuist 6 procent lager door tegenvallende cijfers, de aantrekkende advertentieverkoop via mobiel ten spijt.

Search
Premium

Q42 winnaar Grand SpinAward 2016

Q42 heeft vanavond de Grand SpinAward in ontvangst genomen, een hoge onderscheiding voor de digitale mediabrance. De meest bekroonde inzending is Pridestream van N=5 voor KPN in samenwerking met MediaMonks.

Digital Agencies

Oogst wordt onderdeel van Oxyma

Oxyma zet met de overname van digital marketing performance bureau Oogst uit Amsterdam een volgende stap in zijn buy & build-strategie. “We willen Nederlands eerste echte geïntegreerde omnichannel agency zijn”, aldus Oxyma-directeur Ronald Morcus. Hij is bezig met minimaal nóg een overname in Nederland, terwijl ook het buitenland lonkt.

Analytics