More stories

Marketing automation; wat levert het op?

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Marketing automation

De psychologie van het online beïnvloeden

95 procent van alle beslissingen nemen we onbewust. Het hebben van een standaard website, nieuwsbrief of app met doorsnee teksten en foto’s is niet meer genoeg. Een goede marketeer weet dat hij het onbewuste brein van zijn bezoekers zal moeten overtuigen om de conversie te verhogen. Maar hoe kun je meer bezoekers ‘ja’ laten zeggen en laten doen wat jij wilt? Hoe maak je van een zoeker een boeker?

Conversie

Ponkers: ‘Content moet emotie hebben’

Online content creator Noah Zeeuw vertelt over zijn succes op YouTube met Ponkers: “Eerst bepaalden andere mensen wie er met zijn kop de televisie kwam en wat ze gingen doen. Nu bepalen mensen dat zelf.” Zijn tip voor bedrijven: “gewoon doen, maar hou wel je doelgroep in de gaten.”

Social

Amerikaanse uitgevers bestrijden nieuwe adblocker

Zeven leden van de Newspaper Association of America (NAA) slepen Mozillas Brendan Eich voor de rechter. Die ontwikkelt een eigen adblocker, die bestaande advertenties op een pagina door eigen advertenties vervangt. Dat is illegaal, vinden de uitgevers.

Publishing

YouTube stelt paal en perk aan ‘sluikreclame’

YouTube verscherpt de regels voor gesponsorde video’s. Merklogo’s en productnamen in de zogenoemde video overlay zijn niet meer zonder meer toegestaan, tenzij het merk een reclame-overeenkomst met Google zelf heeft.

Online advertising

Nooit meer live zonder user testing

Bij de ontwikkeling van websites en apps wordt het betrekken van echte gebruikers steeds belangrijker. Niet alleen om hun hoge verwachtingen te managen, maar ook om een digitale oplossing te bieden waar je gebruikers oprecht blij van worden. User testen wordt key en levert je bedrijf belangrijke voordelen op. Een hele investering? Dat valt wel mee. We delen onze belangrijkste learnings met user testing en laten zien dat je er vandaag nog, structureel, mee kunt beginnen.

Customer Experience

Oxyma haalt media- en omnichannelspecialisten in huis

Oxyma haalt Karen Pot van Cmotions en Jean-Paul Geelhoed van MindShare binnen om twee nieuwe kennisgebieden verder vorm te geven, mogelijk met aansluiting tot aankomende overnames.

Online marketing

Bijna 3000 meldingen over valse winacties

In de maand maart heeft de Fraudehelpdesk maar liefst 2941 meldingen gekregen van valse winacties via e-mail. Daarbij worden steevast de namen van Albert Heijn, Jumbo, Coop, Lidl en Aldi misbruikt.

E-mailmarketing

Zeeman centraliseert managementinformatie

Zeeman stapt over naar software van Qlik om managementinformatie real time te ontsluiten. Met het visual analytics platform QlikView deelt men informatie met gebruikers op het hoofdkantoor en met regiomanagers in Europa.

Analytics

Waarom scrummen digital agencies met de klant in huis? En hoe?

De scrum-methode – een van de ontwikkelmethoden binnen agile – is bij veel digital agencies een vaste manier van samenwerken met de klant. Maar waarom?

Web-design

‘B2B e-mails scoren op alle facetten beter dan B2C e-mails’

Zakelijke e-mails presteren zowel op het gebied van opens en kliks beduidend beter dan e-mailcampagnes in de consumentenmarkt. Ook blijkt dat het merendeel van de unieke opens nog steeds op een desktop wordt gedaan in plaats van op een mobiel apparaat.

B2B Digital

Rate this! Waarom alles en iedereen een rating krijgt

Wat gebeurt er als je jouw taxirit of pizza een rating geeft met je smartphone? Want, zeg nu zelf, je kan je huis niet meer verlaten of er wordt je gevraagd naar jouw mening en tevredenheid. In dit artikel ga ik op zoek naar de reden waarom online beoordelingen en recensies onze levens binnendrongen en hoe onze uitgebrachte scores verreikende gevolgen kunnen hebben.

Customer Experience

Arjen de Ruiter nieuwe technisch directeur bij Coosto

Arjen de Ruiter is gestart als technisch directeur bij social media analysetool Coosto. Hiervoor was hij werkzaam bij bol.com als software development manager.

Analytics

Klets: via messaging communiceren met je externe relaties

Tien jaar geleden was het nauwelijks gangbaar: als groot bedrijf via messaging communiceren met je externe relaties. Klets heeft inmiddels vijftienhonderd klanten die gretig gebruikmaken van de laagdrempelige, informele en persoonlijke manier van communiceren. Wat maakt deze zakelijke babbelbox zo anders dan traditionele communicatiemiddelen?

Dialogue Marketing

Uber dumpt mail voor klantenservice

Uber gaat e-mail voor de klantenservice geheel uitfaseren. Er zal alleen nog ondersteuning worden geboden binnen de mobiele app zelf.

Customer Service