AdBlock Plus komt met adblocker voor Edge
AdBlock Plus heeft een adblocker ontwikkeld voor de Microsoft browser Edge, die onderdeel is van Windows 10. Het is een van de eerste bedrijven die met extensies voor Edge komt.
AdBlock Plus heeft een adblocker ontwikkeld voor de Microsoft browser Edge, die onderdeel is van Windows 10. Het is een van de eerste bedrijven die met extensies voor Edge komt.
Data management platforms (DMP’s) zouden het walhalla voor de marketeer anno nu zijn. Met een druk op de knop zou alle klantinformatie op orde én klaar voor marktsegmentatie, mediaplanning en smart marketing zijn. Maar de marketeer krijgt niet van DMP’s wat hij wil.
De online omzet van Nike groeide in het afgelopen kwartaal met 56 procent. Het bedrijf verwacht over vier jaar een jaaromzet van zeven milard dollar te realiseren. Net voor de zomer publiceert Nike een bijzondere nieuwe versie van de Nike+-app.
S1.tv van mediabedrijf Social1influencers lanceert zijn achtste webserie. In ‘Van schrijven naar Swipen’ analyseert vlogger Sophie Milzink wat liefde en dating in het internettijdperk inhouden.
De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De sprekers op eRetail 2016 schudden retailers wakker om tot actie te komen en concreet aan de slag te gaan met het inspelen op de customer journey.
Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.
De digitale disruptie vraagt veel van bedrijven en zij richten hun energie daarom vooral op de behoefte van de klant. Werknemers moeten het echter doen met verkokerde informatiesystemen. Hun frustratie werkt averechts op de klantervaring, daarom moet er meer aandacht zijn voor de employee-journey, aldus Marcel Kouwenberg van Inter-IKEA.
Advertentiegroep Publicis is niet langer een houdstermaatschappij. Dat vertelde CEO Maurice Levy deze week op het 5As congres in Miami. “Dat model is dood.”
WhatsApp sommeert de Utrechtse start-up Watermelon om zijn werkzaamheden onmiddellijk te staken. De Utrechtse onderneming gebruikt de berichtenapp om bedrijven met klanten te laten communiceren, maar dat is blijkbaar tegen het zere been van de Facebook dochter.
Adobe heeft tijdens zijn Marketing Summit de Adobe Marketing Cloud Device Co-op aangekondigd. Daarmee kunnen grote merken gezamenlijk consumenten beter identificeren.
NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, zet Oracle Service Cloud in om de customer journey van reizigers verder te optimaliseren.
Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.
Twitter overweegt om stickers in te voeren, plaatjes die gebruikers in een tweet kunnen versturen. Dergelijke stickers zijn al geruime tijd populair onder berichtenapps.
Het Amsterdamse bureau Kingsday verzorgt de digitale communicatie voor het Heineken merk Affligem. Dit Belgische abdijbier is een van de oudste biermerken ter wereld.
Het is weer zover. Scott Brinker heeft gisteren op het MartTech evenement in San Francisco het Marketing Technologie Landschap 2016 gepresenteerd. De marketing technologie guru probeert elk jaar het globale marketing technologie landschap vast te leggen in een afbeelding. Op basis van verschillende categorieën geeft hij een overzicht geven van de huidige spelers in de globale marketing software wereld. Wat is het meest veranderd ten opzichte van 2015? De martech wereld barst uit zijn voegen en telt nu minimaal 3500 leveranciers. 1500 meer dan vorig jaar. Hieronder bespreek ik drie lessen die we kunnen trekken uit het overzicht.