More stories

Albert Heijn biedt kersthulp in de keuken via WhatsApp

De mensen achter Albert Heijns tijdschrift Allerhande werken met kerst door, want dan bemannen ze op WhatsApp de Kersthulp. Het culinair team wil drama’s in de keuken helpen voorkomen en geeft live antwoord op paniekvragen.

Customer Service

RIDE lanceert virtual reality-label

Digital agency RIDE lanceert een nieuw label dat zich louter gaat richten op virtual reality-producties. RIDE-baas Edwin Tromp merkt dat bedrijven steeds meer naar deze nieuwe contentvorm zullen vragen.

Creative

Adverteren op het Internet of Things: werkt dat?

De wereld beweegt zich steeds meer richting een ruimte vol met het ‘Internet of Things’ (IoT). De laatste tijd wordt er veel gesproken over een ‘connected’ toekomst, maar merken moeten naar mijn mening nog steeds waken voordat ze adverteren op het zogenaamde IoT.

Online advertising

Uitrol Googles Penguin vertraagd

De volgende versie van het zoekalgoritme Penguin van Google laat nog even op zich wachten. Die komt er niet eerder dan volgend jaar, aldus Search Engine Land.

Marketing

Stempel ‘best managed’ voor Mirabeau en Oxyma

Vier puur digitale bedrijven zijn opgenomen in Deloittes lijst Best Managed Companies 2015: Mirabeau en Oxyma en, uit de e-commercesector, Coolblue en Central Point.

Digital Agencies

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Digital Agencies

Live video’s delen op Facebook. Het komt eraan

Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.

Facebook

IAB: mobiele reclame niet groter dan 100 KB

Een banner mag niet groter zijn dan 5 KB en een rich media-uiting op een mobiele drager niet meer dan 100 KB. Adverteerdersclub IAB draagt de online branche richtlijnen aan om vervelende reclame tegen te gaan en ad blockers te verstommen.

Campagnes

Regardz breidt klantenservice uit met WhatsApp

Regardz, aanbieder van vergader- en congreslocaties door heel Nederland, breidt haar klantenservice uit met WhatsApp. Klanten die vragen hebben over een locatie, een reservering of iets anders, kunnen direct contact opnemen met de organisatie.

Customer Service

Flash gaat nog lang niet weg

Het leek even groot nieuws: Adobe kondigde aan dat het de software waarmee webanimaties kunnen worden gemaakt een nieuwe naam zou gaan geven: Adobe Flash wordt Adobe Animate. Het einde van Flash eindelijk in zicht? Niet zo snel.

Web-design

Technologie krijgt andere plek in Publicis Groupe

Technologie en e-commerce krijgen een andere plek in de organisatie van Publicis Groupe, dat zich meer klantgericht organiseert. DigitasLBi valt per 2 januari onder de divisie Publicis.Sapient.

Digital Agencies

Modemerk People’s Avenue met interactieve spiegels

People’s Avenue claimt de eerste winkel in Nederland te zijn met de innovatieve passpiegels van Sabjoti Media. Die werden zaterdag voor het eerst getoond tijdens de feestelijke lancering van de nieuwe collectie van People’s Avenue in Utrecht.

Customer Experience

Online events: mooie kansen, maar een groot afbreukrisico

De wereld keek onlangs verbijsterd toe hoe Chinese consumenten alle aankooprecords verbroken tijdens Singles Day. Met successen als Black Friday in het achterhoofd proberen steeds meer retailers een graantje mee te pikken van grote online salesacties. Daar schuilt echter ook een aantal belangrijke risico’s in.

Air Miles vernieuwt: op weg naar jonger en mobiel publiek

Misschien wel het bekendste loyaliteitsprogramma van Nederland staat aan de vooravond van een innovatieslag. Ongeveer een half jaar geleden trad Jacques Hoendervangers daarom aan als algemeen directeur van Loyalty Management Netherlands, het bedrijf achter Air Miles.

Customer Loyalty

BOVAG bouwt nieuwe consumentensite

Brancheorganisatie BOVAG heeft een nieuwe website gebouwd speciaal gericht op de klanten van BOVAG-leden. De nieuwe site informeert consumenten met uitleg en achtergrond over mobiliteitszaken.

Marketing