More stories

Premium

Gezocht: Beste design- en techprofessionals 2016

Emerce is op zoek naar de beste design- en tech-professionals om te bejubelen bij de Dutch Interactive Awards. Nomineer jouw topper tot woensdag 20 april.

Digital Agencies

The Review Game: strijd om mondiale marktleiderschap

Het is oorlog in de reviewmarkt. Via overnames wordt gestreden om het mondiale marktleiderschap. Reviewplatforms en vergelijkers krijgen daarbij steeds meer concurrentie van gesloten systemen voor klantfeedback. En ook Facebook roert zich.

Marketing

Tien tips voor geautomatiseerde mail (infographic)

Onder geautomatiseerde mail verstaan we onder meer zogenoemde autoreply berichten, bijvoorbeeld ter bevestiging van een order. Het kan een belangrijk instrument zijn voor loyaliteitsprogramma’s, en deze Instiller infographic geeft je tien handige tips mee.

E-mailmarketing

Update algoritme Instagram

Sinds een aantal dagen ontstaat de timeline van Instagram op basis van een nieuw algoritme. Dit betekent dat niet langer de meest recente post bovenaan wordt vertoond, maar de meest relevante post. Hoewel Instagram deze week zelf aangaf ‘Instagram is changing – but don’t panic yet’, gebeurde het tegenovergestelde onder de gebruikers. Paniek. Want wat betekent dit nieuwe algoritme voor met name influencers en adverteerders? Wordt Instagram nu meetbaar?

Social

Ronald Voorn: ‘Maak jezelf welkom op een feestje van een ander’

Ronald Voorn, promovendus aan de Universiteit Twente en de Hogeschool Utrecht en founder van de science for business groep, vertelt over wetenschappelijke onderzoeken naar social media. “De mate waarin mensen delen over merken heeft veel te maken met de opstelling van merken. Opdringerig zijn werkt echt niet. Je moet inhoud delen waar mensen echt wat aan hebben.”

Dialogue Marketing

Dentsu neemt een van de oudste digitale bureaus van China over

Dentsu Aegis, tegenwoordig eigenaar van het Nederlandse Achtung!, neemt een van de oudste digitale bureaus van China over, Darwin.

Creative

Zeven Social Media Lessen van McDonald’s

Hoge bomen vangen veel wind. Zeker op social media en helemaal bij een haat/liefde merk als McDonalds. Hoe bescherm je je reputatie tegen de aanvallen van haters? En hoe beloon je jouw trouwste fans? Tijdens The Social Conference sprak ik hierover met Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie McDonalds Nederland.

Dialogue Marketing

Eigenaren Sitecore verkopen meerderheid, waardering: 1 miljard

De oprichters en een aantal kleinere aandeelhouders verkopen samen de meerderheid van de aandelen in het Deense bedrijf Sitecore. De transactie geeft het bedrijf een waardering van circa een miljard euro.

CMS

IAB Europa organiseert enquête over programmatic

IAB Europa wil de markt voor geautomatiseerde advertentieverkoop beter in kaart brengen. Vanuit de kopers- verkoperskant is het belangrijk om de industrie te begrijpen en om gebieden te identificeren die begeleiding nodig hebben, zegt de belangenvereniging.

DDMA Eye tracking onderzoek: kies afbeeldingen bewust

Uit het DDMA Eye tracking- en kwalitatief onderzoek naar e-mail nieuwsbrieven dat eind 2015 verscheen, komt duidelijk naar voren dat een e-mail nieuwsbrief op een smartphone anders wordt beleefd dan op een desktop. Deze verschillen zijn niet alleen terug te voeren op de aan- of afwezigheid van een responsive design, maar ze gaan vooral over de positie en het soort afbeeldingen in je e-mail nieuwsbrief. Wil je als marketeer een positieve beleving van je e-mail nieuwsbrieven, kies dan niet willekeurig allerlei afbeeldingen maar kies ze bewust.

E-mailmarketing

Relevantie in-store communicatie neemt toe door interactieve technieken

Winkeliers omarmen interactieve technologieën. Die zijn namelijk goed voor de ‘winkelbeleving’. Maar een koppeling van digitale kanalen en winkelvloer maakt het bovenal mogelijk relevanter te communiceren. Productinformatie is zo steeds makkelijker in te zetten voor bijvoorbeeld ‘in-store’ promotie of andere communicatiedoelen.

PIM
Premium

Nominaties Dutch Interactive Awards 2016 bekend

De nominaties van de zevende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekendgemaakt. Eind mei wordt bekend welke bureaus in dertien categorieën het mooiste, beste werk van afgelopen jaar hebben geleverd.

Digital Agencies

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij netwerk TamTam

A friend of mine en Second Degree sluiten zich aan bij het netwerk van digitaal bureau TamTam. Zij volgen daarmee Supersteil (UX & Design) en Expand Online (Online Marketing).

Social

Walibi houdt influencercampagne op RTL MCN

Om zijn nieuwe achtbaan ‘Lost Gravity’ te promoten houdt Walibi Holland een marketingcampagne op het YouTubenetwerk van RTL Nederland.

Campagnes

eBay Enterprise verkoopt fotostudio

eBay Enterprise, dat zich al had losgeweekt van de veilingsite, heeft zijn studiodivisie verkocht aan Industrial Color Brands.

Web-design